09150566946

اصطلاحات ارزهای دیجیتال مربوط به تحلیل تکنیکال

اصطلاحات ارزهای دیجیتال مربوط به تحلیل تکنیکال

اوج قیمت (ATH)

اوج قیمت، یکی از امیدوارکننده‌ترین اصطلاحات کریپتوکارنسی و به معنای افزایش قیمت و ارزش یکی از رمزارزها در تمام دوران است. زمانی از این اصطلاح استفاده می‌شود که ارزش یکی از ارزهای دیجیتال به رکورد جدیدی در تاریخ رسیده باشد.

بالای خط (ATL)

کوتاه شده عبارت ALL TIME LOW و مخالف مورد قبلی یعنی ATH است. از این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که ارزش ارز دیجیتال به کمترین میزان در طول تاریخ رسیده باشد.

تله خرسی (BEAR TRAP)

در شرایطی که افت ارزش سهام موقتی است، برخی از سرمایه‌گذاران به‌اشتباه سیگنال‌هایی دریافت می‎کنند که بر اساس آن‌ها روند نزولی بازار ادامه دارد درنتیجه به‌اصطلاح به دام افتاده و با فروش سهام خود ضرر می‌کنند. در این شرایط اصطلاحاً سرمایه‌گذاران دچار یک تله خرسی شده‌اند.

تله گاوی (BULL TRAP)

به این اصطلاح در فارسی تله گاوی گفته می‌شود. این اصطلاح در شرایطی دقیقاً برعکس BEAR TRAP کاربرد دارد. در این حالت کاربران با دریافت سیگنال‌های اشتباه متقاعد می‌شوند که بازار به روند صعودی بازگشت است و درنتیجه از روند نزولی بازار غافل می‌مانند. در این شرایط شروع به خرید سهم کرده و ضرر می‌کنند.

قیمت به اوج رسیده (TO THE MOON)

این عبارت در لغت به معنای «به‌سوی ماه» و در فارسی به معنای «سر به فلک کشیده» است. اغلب به‌صورت فعل MOONING از این اصطلاح استفاده می‌شود. این اصطلاح برای توصیف ارزش یک ارز دیجیتال که در حال تجربه روند صعودی شدید در بازار است، به‌کاربرده می‌شود. علاوه بر آن TO THE MOON به باوری قوی برخی افراد مبنی برافزایش شدید ارزش ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک اشاره دارد.

پامپ و دامپ (Pump and Dump)

از روش‌های کلاه‌برداری و غیرقانونی در بازار سهام است. گروهی از سرمایه‌گذاران اصلی با یک فرد و یا گروه دیگر از سرمایه‌گذاران دانه‌درشت همکاری کرده و به‌صورت غیرواقعی و تصنعی ارزش یک سهام یا کالایی را که از قبل خریداری کرده‌اند، بالابرده و سود بسیار زیادی کسب می‌کنند. به حالت افزایش ارزش سهام پامپ گفته می‌شود. سپس این افراد با جلب نظر مردم، سهام یا کالای خاص را به فروش می‌رسانند. با افزایش عرضه ارزش سهام به‌شدت افت کرده و افرادی که آن را خریده باشند ضرر می‌کنند. به حالت کاهش ارزش سهام نیز دامپ گفته می‌شود. امکان پامپ و دامپ در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *