09150566946

اصطلاحات ارزهای دیجیتال مربوط به سرمایه‌گذاری

اصطلاحات ارزهای دیجیتال مربوط به سرمایه‌گذاری

هودل (HODL)

مثال: گروه سرمایه‌گذاریPantera Capital، نمونه‌ای از یک وال در بازار رمزارزها است.

نابودشده (REKT)

REKT حالت عامیانه نوشتار کلمه WRECKED به معنای نابودشده یا خراب‌شده است. در میان مفاهیم ارز دیجیتال، REKT برای توصیف یک خسارت مالی بسیار شدید که براثر سرمایه‌گذاری بد به وجود آمده است، بکار برده می‌شود. علاوه بر آن از این اصطلاح برای توصیف افت شدید ارزش بازار و از دست دادن کل دارایی استفاده می‌شود.

تاریخچه: این اصطلاح در میان GAMER ها بسیار رایج بوده و به بازیکنی گفته می‌شود که به‌طور کامل نابودشده است.

بگ هولدر (BAG-HODLER)

یکی از رایج‌ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری است. BAGHODLER از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه BAG به معنای کیف و HODLER (اولین اصطلاح توضیح داده‌شده) به معنای نگه‌دارنده تشکیل‌شده است. BAGHODLER به کسی گفته می‌شود که یک سهام بی‌ارزش در اختیار داشته و به‌صورت غیرمنطقی به نگهداری آن اصرار دارد.

تاریخچه: این اصطلاح از زمان سال ۱۹۳۰ میلادی در اوج رکود اقتصادی بزرگ وارد واژگان مردم و پس‌ازآن دنیای سرمایه‌گذاری شد. در آن زمان این اصطلاح به افرادی گفته می‌شد که در صف غذا، کیف‌های خود را از سیب‌زمینی پر می‌کردند.

احساس ترس وحشت از افت قیمت (FUD)

FUD مخفف عبارت FEAR UNCERTAINTY AND DOUBT و به معنای ترس، عدم قطعیت و تردید است. از FUD زمانی استفاده می‌شود که درباره یک ارز دیجیتال اخبار یا اطلاعات منفی، در فضای دیجیتال و سوشال مدیا منتشرشده و باعث ترس و نگرانی کاربران ارزهای دیجیتال می‌شود. به فردی که باعث انتشار بیشتر FUD می‌شود FUDDER گفته می‌شود.

برای مثال زمانی که یک فرد مهم حوزه ارزهای دیجیتال با رسانه‌ها مصاحبه کند و یا در صفحه شخصی خود با گذاشتن پستی ارزش فعلی بیت کوین را یک حباب بداند. این اظهارنظرها و اطلاعاتی که درستی آن‌ها مشخص نیست باعث FUD میان کاربران ارزهای دیجیتال می‌شود.

چین (CHOYNA)

یکی از جدیدترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال است. اصطلاح CHOYNA به کشور چین و نحوه تلفظ CHINA توسط ترامپ اشاره دارد. CHOYNA به کاربران چینی بازار ارزهای دیجیتال گفته می‌شود. چین استخراج رمزارزهای مختلف را ممنوع اعلام کرده است. بااین‌وجود بر اساس گفته‌ها بیشترین استخراج و تجارت بیت کوین توسط کاربران چینی انجام می‌شود.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *