09150566946

اصطلاحات مربوط به کیف پول‌های ارز دیجیتال

اصطلاحات مربوط به کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول (WALLET)

از رایج‌ترین اصطلاحات کریپتوکارنسی بوده و به کیف پول دیجیتال کاربر اشاره دارد. درواقع WALLET یک نرم‌افزار (APP) است که به کاربر امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کرده و از آن برای انجام معاملات استفاده کند. از کلیدهای خصوصی و عمومی در WALLET استفاده می‌شود.

کیف پول سرد (COLD STORAGE)

کیف پول سرد به معنای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین است. در این صورت امکان دسترسی آنلاین به این رمزارزها وجود نداشته و امنیت آن‌ها بالا می‌رود. نگهداری آفلاین ارزهای دیجیتال، هزینه بیشتری نسبت به روش‌های گرم یا آنلاین دارد.

کیف پول گرم (HOT WALLET)

یکی از انواع کیف‌ پول‌های دیجیتال هات والت یا کیف پول گرم است که به‌صورت آنلاین در دسترس هستند. ازآنجایی‌که سرور سایت، کلیدهای خصوصی کاربر را ذخیره می‌کنند؛ این نوع کیف پول برای نگهداری طولانی‌مدت و ذخیره تمام سرمایه ارزهای دیجیتال مناسب نبوده و امنیت کافی را ندارند. هات والت مناسب افرادی است که به‌صورت مداوم در حال ترید ارز هستند.

کیف پول سخت‌افزاری (HARDWARE WALLET)

همان‌طور که اشاره کردیم کیف پول سخت‌افزاری یکی از راه‌های ذخیره‌سازی سرد یا همان آفلاین ارزهای دیجیتال است. این کیف پول‌ها مانند گاوصندوق فیزیکی از رمزهای دیجیتال به‌خوبی محافظ کرده و کلیدهای خصوصی و عمومی در آن حفاظت می‌شود. کیف پول سخت‌افزاری از طریق یک رابط به کامپیوتر و یا موبایل وصل می‌شود و با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی، دسترسی شما را به کیف پول و موجودی حساب فراهم می‌کند.

مثال: لجر (LEDGER) یکی از کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری شناخته‌شده است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد.

آدرس کیف پول ارز دیجیتال (ADDY)

ADDY یکی دیگر از اصطلاحات ارزهای دیجیتال است که به آدرس کیف پول به‌خصوص بیت کوین اشاره دارد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *