09150566946

تولید ابسولوت گل محمدی

photo ۲۰۲۱ ۰۸ ۱۲ ۱۶ ۴۹ ۳۴ 1024x960 - تولید ابسولوت گل محمدی

📋گل محمدی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین انواع گل‌های خانواده رز است کـه در بیشتر نقاط ایران بـه منظور تولید عطر، گلاب و بـه عنوان گیاه تزئینی مـورد توجه بسیار قرار داشته و کشت می‌شود. استخراج گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات مهم اقتصادی کشور است بطوریکه هرسال گلاب تولید شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.سابقه ایران در صنعت گلاب‌گیری از این گل به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. محصول عمده گل محمدی، گلاب و اسانس گلبرگ خشک آن است که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۷۵۰ کیلوگرم در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۱۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۲ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

📍اگر کانکریت گل محمدی را در دمای آزمایشگاه در اتانل حل نمائیم بخش اعظم آن که شامل ترکیبات فرار آن است در اتانل حل شده و بخش کمتری که موم ها و سایر ترکیبات غیر فرار گیاه است رسوب می کند. با جدا کردن فاز مایع و تبخیر اتانل آن در فشار و دمای پائین اسانسی حاصل می گردد که به آن اصطلاحاً اسانس مطلق رز (absolute rose oil) می گویند.این اسانس مایعی ویسکوز با رنگ هایی از زرد نارنجی، زرد قرمز تا زرد زیتونی است و عطر و بویی قوی، گرم و تند دارد

📊در حال حاضر سطح زیرکشت گل‌محمدی در کشور حدود ۲۷هزار هکتار است و رتبه یک سطح زیر کشت گل‌محمدی در جهان متعلق به ایران است.با وجود اینکه ایران رتبه نخست تولید گل‌سرخ محمدی در جهان را در اختیار دارد، اما متاسفانه ۸۰‌ درصد تجارت این گل در اختیار کشورهای بلغارستان و ترکیه است و این دو کشور به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسانس و عصاره گل‌محمدی در جهان شناخته شده هستند و ارزش افزوده این کشورها چندین برابر ایران هستند این امر در حالی است که وسعت مزارع گل‌محمدی ایران چهار برابر وسعت مزارع ترکیه است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *