09150566946

تولید دستگاه POS

photo ۲۰۲۱ ۰۸ ۱۱ ۰۸ ۵۳ ۲۵ 1007x1024 - تولید دستگاه POS

📋پایانه فروش، (به انگلیسی: Point of sale) در مجموعه سخت‌افزارهای بانکی و سیستم‌های پرداخت، پایانه‌های فروش یا کارتخوان سیار (POS) دستگاهی است، که از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه‌ای، به سیستم بانکی امکان انتقال خودکار مبلغ خرید، از حساب فروشنده را فراهم می‌سازد. دستگاه‌های پایانه فروش علاوه بر امکان پرداخت، دارای عملکردهای مختلفی از جمله اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، امکان انصراف از خرید و گزارش روزانه است، که صاحبان آن را از مزایای شعبه کوچک بانکی، برخوردار می‌کند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۲۰۰۰۰ عدد در سال

نرخ برابری دلار: ۲۴۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۶۵۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۱۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۲ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه:۲٫۲ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-وجود دانش فنی لازم در حوزه ی نرم افزای

-نیاز تمام واحد های صنفی به دستگاه های خودپرداز

-ارزش افزوده بالا

موانع و مشکلات:

-وارداتی بودن بعضی از قطعات مواد اولیه

-واردات قاچاق دستگاه کارتخوان

-عدم تطابق تولیدات داخل با استاندارد های فنی بین المللی

-عدم توازن بین واحدهای صنفی و تعداد دستگاه های POS (تعداد دستگاه های کارتخوان ۴ برابر واحدهای صنفی)

📍پس از فراگیرشدن کارت‌های عابربانک میان مردم و استفاده عموم افراد از این کارت‌ها، نظام بانکی کشور به فکر تسریع در امور بانکی و چرخه اقتصادی مبادلات گرفت. از این روز در سال ۱۳۷۶ تعداد ۶۰۰ دستگاه پوز (POS) یا همان کارتخوان توسط یکی از بانک‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت. با ورود شبکه شاپرک به سیستم بانکداری ایران در سال ۱۳۹۰، دستگاه‌های POS در کشور به‌یکباره رشد چشمگیری به‌خود گرفته.

📈در سال گذشته ۷ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۴۱۴ دستگاه کارتخوان فعال بوده است که با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور یعنی ۵۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۷۴۲ نفر که متقاضی دریافت خدمات بانکی و پرداخت هستند، به ازای هر ۷٫۷ ایرانی (۸ ایرانی) یک دستگاه کارتخوان فعال و دارای تراکنش در کشور وجود داشته است.به‌عبارتی ایران با جمعیت ۸۴ میلیونی حدود ۱٫۷ برابر هندی‌ها دستگاه POS دارد. گرچه تعداد دستگاه‌های POS قابل احصا نیست، اما آنچه از آمار‌های قابل دسترس می‌توان فهمید، اینکه ایران با جمعیت ۸۴ میلیون نفری در تعداد POS‌ها رتبه دوم جهان پس از کشور چین با جمعیت ۱٫۴ میلیارد نفری را داشته و حتی از هند با جمعیت یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون نفری نیز تعداد POS‌های بیشتری دارد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *