09150566946

تولید کنسرو غیر گوشتی

photo 2021 09 05 19 38 36 - تولید کنسرو غیر گوشتی

• در سال‌های اخیر سبک زندگی مردم در دنیا تغییر کرده است و همین مساله سبب شد تا استفاده از انواع کنسروهای مواد غذایی در دنیا رشد کند. البته شرایط اقتصادی در دنیا هم تاثیر زیادی روی مصرف غذاهای کنسروی دارد به این معنا که در سال‌های رکود و بحران اقتصادی کنسروها جایگزین غذاهای رستوران‌ها می‌شوند و در سال‌های رونق تقاضا برای آنها کمتر می‌شود. البته این روندی است که در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته دیده می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۶۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱٫۸ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۰ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۸ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-مواد اولیه دردسترس 

-ارزش افزوده بالا

-مصرفی بودن محصول

-تکنولوژی دردسترس

موانع و مشکلات:

-واردات قاچاق کنسرو های خارجی

-نوسانات قیمت مواد اولیه

-وجود رقبای زیاد در بازار هدف

• اهداف کلی تکنولوژی کنسروسازی را به موارد زیر می توان خلاصه کرد:
۱٫ نگهداری غذا با استفاده از حرارت و جلوگیری از فساد میکروبی، آنزیمی، شیمیایی و فیزیکی غذا و حفاظت غذا با بسته بندی مناسب
۲٫ ساده کردن مراحل نگهداری، حمل ونقل و مصرف موادغذایی
۳٫ امکان استفاده از شکلی از محصولات فصلی در فصول دیگر سالو مزیت دیگری که در این هدف وجود دارد از جنبه اقتصادی است که از افزایش بی رویه قیمت محصول در فصول فراوانی آن تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

• با توجه به ادامه ی شهرنشینی و افزایش تعداد زنان شاغل همراه با دسترسی آسان تر و تنوع بیشتر مواد غذایی کنسرو شده , انتظار می رود که رشد قابل ملاحظه ای در صنعت مواد غذایی کنسرو شده در دوره ی مورد پیش بینی صورت گیرد .باید افزود که نزاع اقتصادی ایران با قدرت های جهانی که با افزایش نرخ تورم و رشد کم تولید ناخالص داخلی همراه شده منجر به کاهش قدرت خرید خواهد شد که در نتیجه ی این امر مصرف کنندگان به سمت گزینه های مقرون به صرفه تر متمایل خواهند شد و این وضعیت فرصتی مناسب برای صنعت مواد غذایی کنسرو شده خواهد بود .
با این حال با وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدکننده ی مواد غذایی کنسرو شده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و سودآوری این تولیدکنندگان به طور جدی مورد تردید قرار می گیرد . نتیجه ی این امر ورشکستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی کوچک خواهد بود .

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *