09150566946

درباره شرکت کویر تایر

Untitled 1 - درباره شرکت کویر تایر

شرکت کویرتایر در اواخر سال ۱۳۶۶ با سرمایه اولیه یک میلیون ریال تأسیس گردید و عملیات اجرایی احداث کارخانه براساس موافقت اصولی صادره از وزارت صنایع و با ظرفیت اسمی۲۵,۵۰۰ تن از نیمه دوم ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت ۱۱۲ هکتار در شهرستان بیرجند آغاز گردید و در نوزدهم مهر ماه سال ۱۳۷۷ با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ارزبری ۸۴ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

 شرکت کویرتایر بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ وزنی) و بیش از ۲۲ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ تعدادی) در این کارخانه تولید می‌گردد.

دانش فنی و ماشین آلات:

شرکت کویرتایر اولین شرکت تایرساز ایرانی است که دانش فنی طراحی و تولید تایرهای رادیال بلت سیمی و بدون تیوب سواری (نسل برتر تایر) را از شرکت ماتادور اسلواکی، یکی از خوشنام‌ترین شرکتهای اروپا، خریداری نموده است.

ماشین‌آلات و تجهیزات نصب شده در خط تولید شرکت کویرتایر از برندهای مشهور اروپا و ژاپن با تکنولوژی‌های نوین خریداری شده است که به علت مجهز بودن به سیستم‌های پیشرفته کنترلی و ابزار دقیق از جهات متعددی در صنعت تایر کشور منحصر به فرد می‌باشد.

از آنجایی که تایر یک قطعه ایمنی در خودرو محسوب می‌شود، به منظور حصول اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، کلیه فرآیندهای تولید مجهز به سیستم‌های هوشمند کنترل کیفیت بوده و تجهیزات مدرنی در آزمایشگاه‌ها و واحد ارزیابی محصول این شرکت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ماموریت:

طراحی و تولید انواع تایر و ساخت ماشین آلات تایرسازی با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت تامین نیازهای ملی / منطقه ای و در راستای صیانت از منابع ملی و تحقق مناقع ذینفعان

 

چشم انداز:

پیشتاز در فناوری تولید تایر و ساخت ماشین آلات تایرسازی در کشور و مطرح در منطقه تا افق ۱۴۰۴

ظرفیت تولید:

ظرفیت پروانه بهره برداری شرکت در حال حاضر ۲۷۹۰۰ تن انواع تایر و نوار دور رینگ(فلپ) در سال می باشد که با تلاش و همت مدیران،کارشناسان و کارکنان سخت کوش این مجموعه،تولید سالیان اخیر آن با راندمان حدود ۹۲ درصد ظرفیت قابل دسترس سالیانه،صورت پذیرفته است.


🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *