09150566946

دستور شاپرک به پرداخت‌یارها: خدمات مربوط خریدوفروش ارزهای دیجیتال را قطع کنید

شاپرک | shaparak

شرکت خدمات پرداخت شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار دستور داده است که نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی‌شده که کالا و خدماتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی ارائه می‌کنند، اقدام کنند. این شرکت از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات خریدوفروش ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از همین کسب‌وکارها یاد کرده است.

به گزارش ارزدیجیتال، شاپرک در این نامه با اشاره به قوانین اجرایی برای پرداخت‌یارها می‌نویسد:

پرداخت‌یار موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وضع‌شده توسط بانک مرکزی است.

در این نامه با اشاره به بند ۱۲-۷ ماده ۷ با موضوع الزامات پرداخت‌یاری آمده است:

پرداخت‌یار موظف به اتخاذ تدابیر و تأمین ملزومات فنی لازم جهت نظارت مستمر و هوشمند بر عملکرد پذیرندگان خود می‌باشد و در صورت مواجه با فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا نقض ضوابط شبکه پرداخت توسط پذیرنده، مکلف به قطع خدمت و ارائه گزارش به شرکت شاپرک و دادستانی می‌باشد.

شاپرک در این نامه، از خدمات خرید و فروش رمز ارز، VPN و سایت‌های قمار به‌عنوان مصداق‌هایی از خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی و الزامات بانک مرکزی یاد می‌کند و هشدار داده است که با متخلفین برخورد خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که منظور از قطع خدمات پرداخت‌یاری برای صرافی‌ها به‌معنای قطع کامل خدمات درگاهی و بانکی است، یا فقط خدمات جانبی مانند تسویه را شامل می‌شود.

متن نامه شاپرک
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *