09150566946

راه اندازی شرکت بسته بندی پسته

photo 2021 08 11 09 18 40 - راه اندازی شرکت بسته بندی پسته

📋بسته بندی پسته در صادرات آن اهمیتی به سزا و تعیین کننده دارد و در بازارهای جهانی این صنعت جایگاه ویژه ای دارد . پسته ایران در صورتی می تواند هم چنان در جهان بی رقیب باشد که بتواند در بسته بندی های ممتاز و با رعایت کامل اصول بهداشتی تولید و روانه بازارهای جهانی شود . در ضمن بسته بندی کردن پسته برای عرضه در بازارهای داخلی نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر است . نهایتا بسته بندی یک ضرورت قطعی و حتی برای رضایت خریدار و جلب بازارهای جدید است .

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۶۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۵۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۱۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسب

-ایجاد ارزش افزوده بالا

-مرغوبیت مناسب پسته های تولیدی کشور

موانع و مشکلات:

-فروش بصورت فله

-عدم تبلیغات برای محصولات صادراتی ایران در سطح جهانی

-عدم رعایت بهداشت و استاندارد بسته بندی

-پایین بودن کیفیت بسته بندی محصولات جهت ورود به بازارهای اروپایی

📍با توجه خاصی که سال های اخیر به مسئله بسیار مهم صادرات غیر نفتی نشان داده می شود . اهمیت بسته بندی و ارسال تولیدات خشکبار داخلی به صورت بهداشتی و مناسب بیش ار پیش جلوه می نماید . میدانیم که صادرات در معرض رقابت شدید دیگر کشورها قرار دارد که سالیان درازی در این زمینه فعالیت می کنند و از پیشینه و تجربه کافی در مورد بازاریابی و جلب مشتری برخوردارند . مرغوب ترین پسته داخلی اگر با بسته بندی غیر بهداشتی و ظاهر مناسب و مواد پوششی با کیفیت پایینی عرضه شوند ، سوء توجه مشتریان خارجی را جلب کرده و در بساط عرضه جای خود را به محصولات صادراتی دیگر کشورها خواهند سپرد .

📈تولید پسته در ایران سالانه به طور میانگین حدود ۲۰۰ هزار تن است و تنها ۱۰ درصد از این محصول مصرف داخلی دارد و ۹۰ درصد دیگر صادراتی است. مصرف سالیانه پسته برای هر خانواده ایرانی حدود ۲ کیلوگرم است. تولید و صادرات پسته ایرانی، سالانه در حدود ۱.۴ تا ۱.۷ میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی می‌کند. در استان کرمان شهرستان های رفسنجان، زرند، سیرجان، انار و شهر کشکوییه مراکز اصلی تولید پسته در ایران به‌شمار می‌آیند و ۸۰ درصد پسته تولیدشده در ایران، از این مناطق به‌دست می‌آید. شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن در خراسان شمالی و مناطقی از خراسان جنوبی، سمنان و نیز شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین نیز سهم قابل توجهی از پسته تولیدی ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *