09150566946

ظرفیت سامانه معاملات ۷ برابر شده است

ImageHandler 3 2 - ظرفیت سامانه معاملات ۷ برابر شده است

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

ظرفیت سامانه معاملات ۷ برابر شده است

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم، گفت: عرضه واحدهای صندوق دارا دوم بر مبنای تخفیف ۲۰ درصدی روی قیمت پایانی قیمت سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق در معاملات چهارم شهریورماه ۹۹ خواهد بود.

مدیرعامل فرابوس در ایران با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ۳ شهریورماه ۹۹ شبکه دو سیما با موضوع بررسی وضعیت بازار سرمایه از ۷ برابر شدن ظرفیت هسته معاملاتی بازار سرمایه خبر داد و گفت: با تلاش مهندسان ایرانی، تعداد تراکنش‌ها به ازای هر ثانیه از سوی هسته معاملات ۷ برابر شده و به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه رسیده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امیر هامونی با اشاره به اینکه دیگر بازار دو شیفته نخواهد بود و به زودی معاملات تمامی اوراق بهادار در یک جلسه معاملاتی انجام خواهد شد، اعلام کرد: حتی عرضه‌های اولیه نیز بعدازظهرها معامله نخواهد شد و با توجه به افزایش ظرفیت هسته، تمامی معاملات هم‌زمان صورت می‌گیرد.

هامونی در بخش دیگری از این برنامه به موضوع پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری دارا دوم در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: طی هفته‌های اخیر موضوع پذیره‌نویسی و یا عدم پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق که شامل سهام برخی شرکت‌های پالایشی و‌ پتروشیمی است موجب شد سهامداران برخی ناهماهنگی‌ها را در این خصوص به سایر بخش‌ها نیر تعمیم دهند که این موضوع دلیل مالی رفتاری داشته ولی تاثیری در ارزش‌گذاری سهام این شرکت‌ها به همراه ندارد.

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم، گفت: عرضه واحدهای صندوق دارا دوم بر مبنای تخفیف ۲۰ درصدی روی قیمت پایانی قیمت سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق در معاملات چهارم شهریورماه ۹۹ خواهد بود.

هامونی همچنین مورد تغییر سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در سهام، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار همواره در شرایط مختلف به عنوان نهاد ناظر و رگولاتور، اقدام به تنظیم‌گری می‌کند و در این راستا سقف صندوق‌های با درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاری در سهام به ۱۵ درصد افزایش یافته است که می‌تواند به بهبود شرایط بازار کمک کند.

او در ادامه به رفتار معاملاتی حقوقی‌ها در جریان مبادلات سهام طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: از ۲۱ مردادماه که روند ریزشی بازار سهام آغاز شد، مجموع معاملات اوراق بهادار در بورس و فرابورس رقم ۱۶۷ هزار میلیاردتومان بوده است که از این میزان، سهامدارن حقیقی مشارکت ۱۴۰ هزار میلیاردتومانی در سمت خرید داشته‌اند.

مدیرعامل فرابورس، نقدشوندگی را فاکتور مهمی در بازار سهام دانست و افزود: سوم شهریورماه، ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که حقوقی‌ها ۱۰ هزار میلیاردتومان در سمت خرید مشارکت داشته و از بازار، سهام جمع‌آوری کردند ضمن
آنکه حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام در روزهای آتی کماکان ادامه دارد و در روزهای پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شاهد حضور پررنگ و نقش اثرگذار آنان در حمایت از بازار بودیم.

مدیرعامل فرابورس ایران در دقایق پایانی گفت‌وگوی ویژه خبری به بحث اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت برای خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی با بانک مرکزی برای فراهم کردن این شرایط برای تمامی سهامداران بازار سرمایه هستیم تا علاوه بر دارندگان سهام عدالت، تمامی سهامداران مشمول دریافت کارت اعتباری شوند.

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *