09150566946

لیست اپلیکیشن های کاربردی اندروید

best useful app new android device 1 750x430 1 - لیست اپلیکیشن های کاربردی اندروید

لیست اپلیکیشن های کاربردی اندروید

برنامه های کاربردی یا همان Utility Apps اپلیکیشن‌هایی هستند که با نصب در دستگاه‌های اندرویدی قابلیت‌های خاصی را به آن اضافه می‌کنند. عموما قابلیت‌ها و ویژگی‌ها یا سرویس‌هایی که توسط این دسته از اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود بسیار کارآمد بوده و بخشی از نیازهای کاربر را برطرف می‌کنند. البته باید اشاره کنیم که تنوع برنامه های اندرویدی کاربردی یا همان Utility Apps هم به مراتب زیاد است. حال سوال اصلی اینجاست که کدامیک از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند کارآمدترین یا کاربردی ترین برنامه های اندرویدی موجود باشند؟

 

۱- اپلیکیشن های بانکی

  • پلیکیشن پرداخت اینترنتی ۷۰۳۰

۷۰۳۰ با توجه به نوپا بودن و سبک کاری می‌توان یک اتفاق جدید در بازار اپلیکیشن های پرداخت قلمداد کرد که در حال حاضر خدماتی همچون خرید شارژ و بسته های اینترنت، پرداخت قبض و…در قالب وبسایت و اپلیکیشن ارائه می دهد. این سامانه و اپلیکیشن پرداخت از روش های متداول تبلیغی مثل تبلیغات تلویزیونی،بنری و … بهره نمی گیرد و البته به جای آن مشتریانی که بتوانند مشتریان جدیدی را برای استفاده از خدمات ۷۰۳۰ دعوت کنند در ۷۰ درصد از سود خود شریک می‌کند.

دانلود و نصب اپلیکیشن ۷۰۳۰

  • اپلیکیشن پرداخت آنلاین ایوا

اپلیکیشن ایوا توسط شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ رونمایی و عرضه شد .با توجه به اتصال مستقیم این اپلیکیشن به درگاه سداد از مبدا اکثر بانک های عضو شتاب و البته از طریق کارت می‌توان‌ پول جا به جا کرد.مشابه اکثر اپلیکیشن های پرداخت میتوان امور مربوط به کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبض را با ایوا انجام داد.

دانلود و نصب اپلیکیشن ایوا

  • برنامه پرداخت آنلاین همراه کارت

اپلیکیشن همراه کارت نرم افزاری ساده و کاربردی برای انجام فعالیت هایی از قبیل انتقال وجه به صورت کارت به کارت و کارت به شبا،خرید شارژ و اینترنت ، پرداخت قبض و… که بر روی موبایل ،تبلت و ساعت های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و IOS نصب می‌شود. این اپلیکیشن از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را توسط شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و تحت نظر بانک آینده شروع کرده است.

دانلود و نصب اپلیکیشن همراه کارت

  • برنامه پرداخت موبایلی ۷۲۴

محصولی از شرکت پرداخت الکترونیک سامان که اولین بار در سال ۱۳۸۹ به بازار ارائه شد و تا پاییز سال ۱۳۹۱ فقط مشترکین ایرانسل می‌توانستد با شماره گیری کد دستوری #۷۲۴* و ثبت نام در سایت از خدمات آن مثل خرید انواع شارژ، پرداخت قبوض خدماتی، موبایل و تامین‌‌اجتماعی بهره‌مند شوند و از آن تاریخ به بعد این قابلیت‌ها برای مشترکین همراه اول نیز در دسترس قرار گرفت. اولین نسخه اپلیکیشن ۷۲۴ در پاییز سال ۱۳۹۳ و با نام سه سوت به بازار آمد. تابستان سال ۹۶ زمان آپدیت چشمگیر این اپلیکیشن فرا رسید و با اضافه شدن امکان کارت به کارت و رفع ایرادات قبلی از سه سوت به ۷۲۴ تغییر نام داد.
این سامانه با تبلیغات گسترده در برنامه هایی نظیر دورهمی و خندوانه و جوایز شگفت انگیز ۵۰۰ میلیونی نام خود را با عنوان ۷۲۴ (هفتصد و بیست‌وچهار مربع) جا انداخت.

دانلود و نصب اپلیکیشن ۷۲۴

  • پلیکیشن پرداخت آنلاین آپ

سابقه ی شرکت آسان پرداخت پرشین به سال ۱۳۸۸ بر می‌گردد و در ابتدا با استفاده از کد دستوری #۷۳۳* انجام تراکنش های پرداخت را برای کاربران فراهم می‌کرد و در حال حاضر هم با استفاده از کد دستوری و هم با استفاده از اپلیکیشن خود خدمات بسیاری از جمله انتقال وجه (کارت به کارت)،خرید شارژ و بسته های اینترنتی، پرداخت قبوض موبایل و تلفن و خدماتی ارائه می کند.

دانلود و نصب اپلیکیشن آپ

 

۲- اپلیکیشن های ارتباطی

  • اپلیکیشن اینستاگرام – Instagram

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران است که به واسطه آن می توانید اقدام به ارسال پست و استوری و گفتگو کنید. هدف اصلی اینستاگرام ارسال عکس و ویدیو در پست ها و استوری ها می باشد اما این امکان وجود دارد که از بخش دایرکت اقدام به چت و گفتگو با سایر کاربران نیز نمایید. البته خبر هایی به گوشی می رسد که قرار است به زودی قابلیت تماس صوتی و تصویری نیز به این برنامه اضافه شود.

دانلود و نصب اپلیکیشن اینستاگرام

  • اپلیکیشن تلگرام – Telegram

تقریبا همه‌ی ما برنامه تلگرام را میشناسیم. این برنامه بسیار پر طرفدار و با امکانات زیاد است. همچنین تلگرام بر پایه امنیت و سرعت بالا طراحی شده است که از این نظر جزء بهترین ها می باشد. البته لازم به ذکر است که متاسفانه تلگرام در ایران بنا به دلایلی مسدود شده است.

 

  • اپلیکیشن واتس اپ – Whatsapp

واتس اپ یکی از برنامه های پیام رسان فوری برای اندروید، iOS و ویندوز است که به شما امکان ارسال پیام متنی و صوتی و تماس تصویری رایگان را می دهد. برنامه واتس اپ طوری طراحی شده است که شما با داشتن سرعت اینترنت پایین نیز بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید. واتس آپ به کاربران خود تماس صوتی بسیار با کیفیتی را ارائه می دهد.

دانلود و نصب اپلیکیشن واتس آپ

  • اپلیکیشن ایمو – IMO

ایمو یک برنامه ارتباطی رایگان است که به شما امکان برقراری تماس صوتی و تماس تصویری با کیفیت را می دهد. همچنین این برنامه قابلیت ارسال پیام متنی را نیز دارا بوده و امکان ارسال استیکر در آن فراهم است.

دانلود و نصب اپلیکیشن ایمو

 

۳- اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی

  • گوگل پلی موزیک (Google Play Music)

Google Play Music یکی از اپلیکیشن های محبوب و پرطرفدار با بیش از ۵ میلیارد دانلود از فروشگاه گوگل پلی استور برای دستگاههای اندرویدی و آی او اس است که به کاربران امکان گوش فرادادن به آهنگ های موردعلاقه شان را به صورت رایگان و آنلاین می دهد.

  • اپل موزیک (Apple Music)

اپلیکیشن اپل موزیک یکی از آن برنامه‌هایی است که از طرفداران بسیاری برخوردار بوده و توسط کاربران محصولات اپل همچون گوشی‌های آیفون مبننی بر سیستم عامل آی‌اواس مورد استقبال قرار گرفته است هرچند که چندی پیش اپل از ارائه نسخه اندرویدی اپل موزیک نیز برای کاربران گوشی‌های اندرویدی سایر برندهای تولیدکننده موبایل خبر داد و خیل عظیمی از کاربران در جهان را خوشحال کرد. از بزرگترین رقبای اپل موزیک، می‌توان به اسپاتیفای و پاندورا اشاره کرد که آن‌ها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند و رقابت تنگاتنگی میان آنها درگرفته است.

  • پاندورا (Pandora)

این اپلیکیشن که هم به صورت رایگان و هم‌اشتراکی در اختیار کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس قرار گرفته است، امکان بهره مندی از دریای عظیمی از آهنگ های موردعلاقه را به کاربران و علاقمندان به موسیقی می دهد.

  • اسپاتیفای (Spotify)

اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای (Spotify) که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده و میزبان خیل عظیمی از مشترکان پولی و رایگان شده است. نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملاً قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها گوش بسپارند. اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تأسیس و راه‌اندازی شد و از آن سال تاکنون نیز توانسته است توجه و علاقه میلیون‌ها کاربر موبایل را به خود جلب کند و موجب رضایت و تجربه لذت بخش آنها در گوش سپردن به موسیقی‌های موردنظرشان شود.

از بزرگترین رقبای اسپاتیفای، می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.

  • یوتیوب موزیک (Youtube Music)

نسخه رایگان یوتیوب موزیک که به همراه تبلیغات مختلف بر روی پلت‌فرم این اپلیکیشن است، در کنار نسخه پریمیوم یا اشتراکی آن خدمات استریم و پخش آنلاین موسیقی را به کاربران ارائه می دهد.

  • شازم (Shazam)

با اینکه این اپلیکیشن بیشتر به منظور شناسایی زودهنگام و آنلاین قطعات موسیقی شناخته شده و مورد کاربرد قرار گرفته است، اما به کاربران اجازه می دهد به صورت آنلاین آهنگ های موردعلاقه جستجو شده خود را بر روی این پلتفرم پیدا کنند.

  • آمازون موزیک (Amazon Musix)

آمازون نیز که یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی آمریکایی در جهان به شمار می‌رود، به منظور رقابت با سایر شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و اپل به ارائه یک اپلیکیشن استریم آنلاین موسیقی پرداخته است.

  • ۸‌ ترکس (۸tracks)

این اپلیکیشن نیز که بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس توسعه داده شده است، به صورت رایگان و اشتراکی به کاربران و علاقمندان به موسیقی خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

  • آدیومک (Audiomack)

این اپلیکیشن به خاطر ارائه جدیدترین و محبوب‌ترین آهنگ های روز جهان که در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد، معروف و شناخته شده است.

  • تون‌این رادیو (TuneIn Radio)

این اپلیکیشن که بیشتر یک رادیوی اینترنتی به شمار می‌رود، دسترسی آن به بالغ بر ۱۲۰ هزار ایستگاه رادیویی در جهان گزارش و اعلام شده است.

  • ساندکلاد (Soundcloud)

اپلیکیشن ساندکلاد توسعه داده شده توسط یک شرکت آلمانی با در اختیار قرار دادن مجموعه وسیعی از آهنگ و موسیقی‌های مختلف ضبط شده در جهان که بدون شک در هیچ جای دیگری در جهان یافت نمی شود، به کاربران اجازه می‌دهد به تمامی آهنگ های موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنند.

  • تیدال (Tidal)

این اپلیکیشن نیز با جای دادن بالغ بر ۶۰ میلیون قطعه موسیقی در پلتفرم خود، به کاربران اجازه می‌دهد از موزیک های موردنظر خود به صورت آنلاین و اینترنتی لذت ببرند و در صورت پرداخت حق اشتراک، آنها را دانلود و دریافت کنند.  

  • استینگری کلو کنسرت (Stingray Qello Concerts)

این اپلیکیشن که کارکرد آن اندکی با سایر برنامه های مشابه موجود در بازار متفاوت است، به کاربران اجازه می‌دهد از ویدیو، تصاویر و آهنگ های اجرا شده یا درحال اجرا در کنسرت های موسیقی معروف در جهان بهره مند شده و از تماشای کنسرت گروههای موردعلاقه خود لذت ببرند.

  • موزیکمچ لیریکس (Musixmatch Lyrics)

این اپلیکیشن یکی از کامل‌ترین مجموعه های ارائه دهنده متن شعر و آهنگ‌های موسیقی در جهان به شمار می رود که به کاربران و علاقمندان به موسیقی این امکان را می‌دهد تا علاوه بر گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه خود به صورت هم‌زمان متن شعر آن را نیز مشاهده کنند. سرویس Pro این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت آفلاین نیز از خدمات مربوطه برنامه مذکور بهره مند شوند.

  • لایو ایکس لایو (LiveXLive)

این اپلیکیشن که پیشتر Slacker Radio نام داشت، به کاربران و علاقمندان به موسیقی این امکان را می‌دهد تا هم به صورت رایگان و هم اشتراکی از خدمات مربوطه بهره مند شوند. نسخه رایگان این اپلیکیشن محدودیت‌های متعددی دارد که از جمله مهم ترین آنها عدم امکان انتخاب آهنگ های موردنظر و بازپخش آنهاست. اما در صورتی که کاربران از نسخه پریمیوم آن استفاده کنند و ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند، قادر خواهند بود از تمامی امکانات و خدمات آن بهره مند شوند.

  • دیزر (Deezer)

این اپلیکیشن نیز که برای کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس موجود و قابل دسترسی است، به صورت رایگان و حق اشتراکی به کاربران امکان گوش دادن به موزیک‌های موردعلاقه شان را می‌دهد که هزینه ماهانه حق اشتراک آن ۱۰ دلار است که در این صورت هیچ تبلیغی بر روی نمایشگر گوشی کاربران پدیدار نمی شود و اجازه بازپخش و دانلود آهنگ‌های موردنظر کاربران را نیز به آنها می‌دهد.

  • جانگو رادیو (Jango Radio)

این اپلیکیشن کاملا به صورت رایگان به کاربران امکان گوش فرا دادن به موسیقی‌های مورد نظر آنها را می‌دهد بدون آنکه هیچ هزینه و حق اشتراکی از آنها دریافت کند. به عقیده برخی از کاربران، تنها چیزی که ممکن است بعضی اوقات خاطر کاربران را به هنگام جستجوی موسیقی یا گوش دادن به آهنگ موردنظرشان مکدر کند، تبلیغاتی است که بر روی صفحه نمایش گوشی آنها ظاهر می شود.

  • ناپستر موزیک (Napster Music)

این اپلیکیشن که بر روی هر دو پلتفرم سیستم عامل اندروید و آی‌اواس در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی همچون گوگل پلی استور و اپ استور اپل موجود است، ماهانه ۵ دلار از مشترکان خود دریافت می‌کند تا به آنها اجازه دهد از موسیقی‌های موجود بر روی پلتفرم خود به صورت آنلاین بهره مند شوند.

۴- اپلیکیشن‌های مدیریت مالی

  • اپلیکیشن مدیریت مالی پارمیس

با پارمیس میتونیم حسابدار خودمون و خانوادمون باشیم. میتونیم علاوه بر ثبت درآمدها و هزینه ها، مانده بانک ها و صندوق ها را هم داشته باشیم.

میتونیم اعضای خانواده را تعریف کنیم تا متوجه شویم برای هر فرد چه هزینه هایی کردیم. اگر چک میدیم و یا میگیریم پارمیس اونها را کامل مدیریت میکنه.

با امکان ثبت وام ها دیگه اقساط فراموش نمیشه و برای کنترل بهتر میتونیم برای هزینه ها و درآمد ها بودجه تعریف کنیم که نگران هزینه های اضافی نباشیم و درآمدهای کم کنترل و مدیریت شوند.

ریز امکانات برنامه در ادامه ذکر شده، ما در پارمیس تمام تلاش خودمان را کردیم که بهترین را در اختیار کاربران قرار بدیم که نظرات خوب کاربران هم نشون میده که در این امر موفق بودیم.

اگر اهل حساب و کتاب هستید و می خواهید از امروز مدیریت حساب و کتاب خود و یا خانواده خود را شروع کنید؛ در نصب اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه تردید نکنید…

مدیریت مالی شحصی پارمیس

 

  • اپلیکیشن مدیریت مالی فانوس

تا به حال پیش آمده به شدت به پول احتیاج داشته‌باشید اما حساب و کیف پولتان خالی باشد؟ مهم نیست چقدر ثروتمند هستید درواقع مهم این است که چطور پول‌هایتان را خرج می‌کنید.

معمولا افراد موقع سرمایه‌گذاری به دنبال مشاور هستند اما کمتر کسی را پیدا می‌کنید که موقع خرجهای روزانه‌اش مشورت کند. در حالیکه مهمترین قدم برای ثروتمند شدن هوشمندانه خرج کردن و در ادامه درست پس‌انداز کردن است.

فانوس یک اپلیکیشن مدیریت مالی و حسابداری شخصی است که به شما امکان ثبت دخل و خرج روزانه، تعیین بودجه و مشاهده‌ی ارزش دارایی‌ها (دلار، طلا، سکه، سهام،…) بصورت روزانه را داده و راه حلهایی برای سرمایه گذاری بهتر یا کاهش بیشتر هزینه ها پیشنهاد میدهد.

مدیریت مالی شخصی فانوس

 

  • اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو

ارائه شده توسط گروه شرکتهای طرفه نگار،بزرگترین تولیدکننده نرم افزارهای مالی و اداری ایران با همکاری شرکت راه آفتاب (SunWay) با در اختیار قراردادن امکانات متنوع این دغدغه شما را بر طرف می نماید. نرم افزار حسابداری شخصی هلو به عنوان ۵ اپلیکیشن برتر جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران و همچنین در گروه ابزارها به عنوان برترین اپلیکیشن از نگاه مردم انتخاب گردیده است.این محصول امکان کنترل تمامی هزینه ها، درآمد ها و مشاهده گزارشات متنوع را برای کاربران آن فراهم می آورد.

مدیریت مالی شخصی هلو

 

۵- اپلیکیشن‌های طراحی گرافیک

  • اپلیکیشن Infinite Design

Infinite Design یک اپ گرافیکی برداری (وکتور) برای اندروید است که به شما اجازه می‌دهد که از طریق گوشی هوشمند یا تبلتتان طراحی مورد نظر خودتان را انجام دهید.

متاسفانه نسخه کامل تر این برنامه هم پولی است اما اگر قصد خرید این برنامه را دارید پیش از خرید نسخه رایگان این اپ را امتحان کنید که قطعا ضرر نمی‌کنید.

نسخه رایگان Infinite Design امکاناتی از قبیل بوم های نامحدود، لایه های نامحدود در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق گزینه‌هایی که برای لایه‌ها قرار داده شده، آن ها از هم جدا کنید، ترکیب کنید، آن‌ها در زوایای مختلف بچرخانید، لایه‌ها را کپی کنید و …

از طریق این برنامه عکس دلخواهتان را به بوم مورد نظر اضافه کنید و از طریق جلوه‌های ویژه، قلم‌ها ، آن را ادیت کنید و کنترل دقیقی رو آنچه که انجام می‌دهید داشته باشید.

بدون خرید نسخه پولی این برنامه می‌توانید طرحتان را فقط در قالب JPEG ذخیره کنید، اما ورژن اصلی این برنامه این قابلیت را به شما می دهد که عکس خود را در قالب PNG,PSD و یا SVG ذخیره کنید.

  • اپلیکیشن Tayasui Sketches Lite

Tayasui یک برنامه طراحی و نقاشی پیچیده در عین حال کاربر پسند با فضایی دوستانه است که ضمن داشتن لیست بلند بالایی از ابزارها و ویژگی هایی متعدد، مطمئناً هر هنرمند علاقه‌مند به طراحی گرافیک دیجیتالی را هیجان زده می‌کند.

Tayasui با ارائه ابزارهایی چون قلم نمدی ،پاستیل روغنی، آبرنگ (برس های خشک و مرطوب) ، برس‌های اکریلیک و موارد دیگر شما در ایحاد یک فضای فوق العاده و مشابه آنچه در واقعیت تجربه می‌کنید، کمک می‌کند.

  • اپلیکیشن Adobe Photoshop Sketch & Photoshop Mix

Photoshop Sketch ابزارهای طراحی شامل مداد گرافیتی ، قلم جوهر ، و پاک کن و همچنین برس‌هایی از جمله اکریلیک و پاستیل را ارائه می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که ابزارهای طراحی Photoshop به طور فشرده شده‌ای در این اپ عرضه شده است که طبیعتا به همین دلیل این برنامه شباهت‌های زیادی به فوتوشاپ داشته و آن را بسیار مفید خواهید یافت.

  • اپلیکیشن Photoshop Mix

Photoshop Mix برنامه‌ای است که اگر چه بیشتر از طراحان به عکاسان کمک می‌کند اما می‌تواند برای شما طراحان گرافیک هم مفید باشد. اینجاست که ابزارهای دیگر Photoshop از جمله Content-Aware Fill و Camera Shake Reduction و سایر ویژگی های تقویت تصویر را پیدا خواهید کرد.

  • اپلیکیشن Adobe Illustrator Draw

Illustrator Draw یک برنامه گرافیکی وکتور است که شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مفیدی که در اخیتارتان قرار داده می‌شود، با هنر انگشتان دستتان یک طرح وکتور ایجاد کنید. این اپ فضایی را فراهم می کند تا از یک تجربه آسان و کارآمد لذت ببرید.

ویژگی هیجان انگیز و فوق العاده این برانامه این است که برای اعمال جزییات دقیق می توانید تا ۶۴ برابر!!! بزرگنمایی کنید بدون اینکه ذره ای از کیفیت تصویر کم شود.

همچنین می توانید به لطف خط کش دیجیتالی Touch Slide خطوط و منحنیهای کاملی ایجاد کنید و تصاویر را از چندین منبع از جمله Creative Cloud برای ویرایش و رنگ آمیزی اضافه کنید.

 

۶- اپلیکیشن‌های آنتی ویروس و فایروال

  • اپلیکیشن آنتی ویروس Security 360

اپلیکیشن ۳۶۰ Security جزء یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین  آنتی ویروس‌های اندرویدی کنونی موجود محسوب می‌شود. این اپلیکیشن قدرتمند کاربران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است. آنتی ویروس ۳۶۰ Security به منظور محافظت از دستگاه‌های اندرویدی در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها طراحی شده و قابلیت‌های متعدد و قدرتمندی را ارائه می‌دهد. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به امکان اسکن فایل‌های موجود در دستگاه، اسکن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده و محافظت از دستگاه در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها اشاره کرد. همچنین این اپلیکیشن دارای قابلیتی به نام قابلیت ضد سرقت است که در صورت ربوده شدن دستگاه، کاربر را قادر می‌سازد تا دستگاه را از راه دور قفل کرده و اطلاعات آن را پاک‌سازی نماید. یافتن مکان دستگاه ربوده شده از طریق این قابلیت نیز امکان‌پذیر است. قابلیت “Booster” هم یکی دیگر از قابلیت‌های اختصاصی آنتی ویروس Security 360 است که با استفاده از آن می‌توانید عملکرد دستگاه اندرویدی خود را بهینه‌سازی و تقویت کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این اپلیکیشن امکان قرار دادن رمز عبور برای سایر اپلیکیشن‌های دستگاه خواهد بود.

 

  • اپلیکیشن آنتی ویروس AndroHelm AntiVirus

آنتی ویروس اندرویدی AndroHelm به دلیل قیمت بالای آن نسبت به سایر اپلیکیشن‌های هم نوع خود از محبوبیت کمتری برخوردار است. با این حال این اپلیکیشن امنیتی قابلیت‌های بسیار کاربردی را ارائه می‌دهد. تمرکز اصلی این آنتی ویروس بر روی ایجاد امنیت دستگاه و محافظت از آن در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و جاسوس‌افزارها معطوف شده است. اسکن اپلیکیشن‌ها پس از نصب آن‌ها، به روز رسانی مکرر پایگاه داده آنتی ویروس، تهیه نسخه پشتیبان از اپلیکیشن‌ها از دیگر قابلیت‌های ارائه شده توسط این اپلیکیشن قدرتمند هستند. یکی از چندین قابلیت‌های پرکاربرد این آنتی ویروس ارائه قابلیتی است که کاربر را قادر می‌سازد تا دستگاه خود را از راه دور مسدود ساخته و فایل‌های آن را پاک کند. همچنین کاربر می‌توان در صورت ربوده شدن یا گم شدن دستگاه، مکان نسبتا دقیق آن را ردیابی کند. همان‌طور که گفته شد، آنتی ویروس اندرویدی AndroHelm رایگان نبوده و از قیمت بالایی برخوردار است. با این وجود به دلیل عملکرد بسیار خوبی که دارد، جزء کامل‌ترین و برترین اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندرویدی موجود به شمار می‌رود

 

  • اپلیکیشن آنتی ویروس Avira Antivirus Security

اپلیکیشن Avira Antivirus Security جزء یکی از تازه‌ترین اپلیکیشن‌های آنتی ویروس ارائه شده برای سیستم عامل اندروید‌ محسوب می‌شود. با این حال به دلیل عملکرد فوق‌العاده این اپلیکیشن، محبوبیت آن به سرعت در بین کاربران سیستم عامل اندروید در حال افزایش است. قابلیت‌های ارائه شده توسط این اپلیکیشن شامل اسکن دستگاه، حفظ امنیت دستگاه در مقابل ویروس‌ها و همچنین اسکن حافظه جانبی (External SD) می‌شوند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به حفظ حریم خصوصی در برابر جاسوس افزارها، قابلیت ضد سرقت، امکان ایجاد لیست سیاه (Black List) و غیره اشاره کرد. استفاده از این اپلیکیشن آنتی ویروس به بالا بردن امنیت دستگاه اندرویدی تا حد چشم‌گیری کمک می‌کند.

 

  • اپلیکیشن آنتی ویروس Eset Mobile Security

آنتی ویروس Eset جزء یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس محسوب می‌شود که اپلیکیشن  اندرویدی آن نیز موجود است. نرخ شناسایی ۱۰۰ درصد ویروس و به روز رسانی مکرر پایگاه داده این آنتی ویروس آن را به یکی از قدرتمندترین آنتی ویروس‌های موجود تبدیل کرده است. درست همانند سایر اپلیکیشن‌ها، این آنتی ویروس نیز قابلیت‌های همچون اسکن دستگاه و محافظت از دستگاه در مقابل ویروس‌ها را ارائه می‌دهد. موضوع قابل توجهی که این اپلیکیشن را از سایر محصولات مشابه جدا می‌کند مربوط به رابط کاربری اختصاصی آن برای تبلت‌هاست. تدبیری این چنینی در سایر آنتی ویروس‌های اندرویدی به ندرت مشاهده می‌شود. رابط کاربری طراحی شده برای تبلت‌های این آنتی ویروس قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه رایگان این اپلیکیشن نسبتا ساده بوده و برای کاربرانی که تنها به دنبال قابلیت‌هایی همچون اسکن دستگاه و محافظت از دستگاه خود در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها هستند، مناسب است. در نسخه غیر رایگان آن، کاربران به قابلیت‌های همچون قابلیت ضد سرقت و امکانات امنیتی پیشرفته‌تری دسترسی خواهند داشت.

 

  • اپلیکیشن آنتی ویروس  Kaspersky Mobile Security

کمپانی Kaspersky از جمله معروف‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تولید نرم‌افزار آنتی ویروس برای سیستم عامل‌های مختلف است. آنتی ویروس اندرویدی این کمپانی نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. دقیقا همانند آنتی ویروس اندرویدی Eset Mobile، این اپلیکیشن نیز در نسخه رایگان خود قابلیت‌های اساسی را در اختیار کاربران قرار داده است و با ارتقا آن به نسخه غیر رایگان کاربر قادر می‌سازد تا از دیگر قابلیت‌های پیشرفته‌تر این اپلیکیشن استفاده کند. در نسخه رایگان این اپلیکیشن اسکن دستگاه انجام می‌شود در حالی که در نسخه غیر رایگان محافظت از دستگاه در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها، قابلیت ضد سرقت و دیگر قابلیت‌ها از جمله ایجاد هشدار برای یافتن دستگاه در صورت گم کردن آن امکان‌پذیر است. به دلیل سنگین بودن این اپلیکیشن استفاده از آن در دستگاه‌های قدیمی اندرویدی با رده سخت‌افزاری پایین توصیه نمی‌شود.

 

۷- اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود

  • اپلیکیشن / نرم افزار uGet (ویندوز، اندروید)

این برنامه مدیریت دانلود رایگان است و خوشبختانه از ویژگی‌های متنوعی بهره می‌برد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین به لطف ارائه‌ی افزونه‌هایی برای مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اپرا، این برنامه به‌طور کامل از مرورگرهای اشاره شده پشتیبانی می‌کند. بعد از اینکه لینک‌های فایل‌های موردنظر را کپی می‌کنید، این برنامه گزینه‌ای برای دانلود کردن آن نمایش می‌دهد و از لحاظ دانلود همزمان تعداد زیادی فایل هم امکانات قابل توجهی دارد و روی هم رفته، یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای مدیریت دانلود محسوب می‌شود.

 

  • اپلیکیشن Advanced Download Manager

این اپلیکیشن اندرویدی می‌تواند همزمان سه فایل را دانلود کند و با تقسیم فایل به ۹ بخش سرعت دانلود را هم افزایش می‌دهد و در نهایت باید به تقسیم‌بندی فایل‌های دانلود شده و ظاهر ساده آن هم اشاره کنیم. در این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید روند دانلود فایل‌ها را متوقف کنید یا از سر بگیرید و امکان برنامه‌ریزی برای دانلودها هم وجود دارد. نسخه رایگان این اپلیکیشن مدیریت دانلود تبلیغ نمایش می‌دهد و برای خلاص شدن از شر تبلیغات، باید ۳ دلار بپردازید.

 

  • اپلیکیشن Download Booster

این اپلیکیشن مدیریت دانلود به دلیل رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، شاید ابزار توانایی به نظر نرسد ولی باید بگوییم که یکی از بهترین و سبک‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود در سیستم‌عامل اندروید است. این اپلیکیشن هم مانند دیگر موارد مشابه می‌تواند سرعت دانلود را افزایش دهد و در کنار آن از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. برخلاف بسیاری از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، این ابزار رابط کاربری مدرنی دارد و البته گاهی اوقات تبلیغاتی هم نمایش می‌دهد که با توجه به رایگان بودن آن، چنین موضوعی کاملاً طبیعی است.

 

۸- اپلیکیشن‌های موقعیت یاب / GPS

  • اپلیکیشن نشان / Neshan (پیشنهادی)

 به سادگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید موقعیت فعلی خودتان را روی نقشه پیدا کنید و سریع‌ترین مسیر را تا مقصد مورد نظر خود پیدا کنید. نقشه «نشان» دارای راهنمای صوتی فارسی است، که تا رسیدن به مقصد، شما را گام‌ به‌ گام راهنمایی می‌کند.

 

  • اپلیکیشن maps.me

اپلیکیشن Maps.Me ترکیب فوق العاده ای از نقشه های هدایت استاندارد و مسیرهای خارج از جاده را فراهم می آورد. این برنامه ضمن هدایت قدم به قدم، کاملا آفلاین است. این برنامه خیلی سریع مسیرهای پیاده روی جهت شناسایی نواحی جدید یا یافتن مکان های خاص در شهرهای جدید را به کاربر نشان می دهد. نقشه ها به نحوی بهینه شده اند که فضای کمی از دستگاه موبایل را اشغال کنند. بنابراین حتی گوشی های قدیمی با حافظه محدود نیز می توانند از Maps.Me استفاده کنند. این اپلیکیشن GPS آفلاین همچنین امکان دانلود راهنماهای مسافرتی را برای کاربر فراهم می آورد.

 

  • اپلیکیشن MapFactor Navigator

اپلیکیشن MapFactor Navigator از داده های OpenStreetMap نیز استفاده کرده و کاملا رایگان است. این برنامه دارای نقشه های آفلاین برای بیش از ۲۰۰ کشور مختلف بوده و آن ها را به طور ماهانه بروزرسانی می کند. با اینکه بهره گیری از ویژگی های ممتاز مثل مسیرهای جایگزین یا عدم نمایش تبلیغات نیازمند پرداخت پول است، اما کاربران عادی به ویژگی های ممتاز احیتاج ندارند. این اپلیکیشن مخصوص گردش در خیابان بوده و چندان برای پیاده روی به کار نمی رود.

 

۸- اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری فایل

  • اپلیکیشن Pushbullet

این اپ را می‌توانید به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارتباط میان کامپیوترها و دستگاه‌های اندرویدی در نظر بگیرید؛ گفتنی است تا زمانی که هم رایانه و هم دستگاه اندرویدی هر دو آنلاین و به یک اشتراک کاربری لاگین کرده باشند با Pushbullet قادر خواهید بود، به تبادل فایل بین این دو دیوایس بپردازید، یک URL اینترنتی را از دستگاه اندرویدی خود درون رایانه‌تان پیست (Paste) کنید، نوتیفیکیشن‌های تلفن هوشمندتان را درون کامپیوتر ببینید و یا از طریق رایانه به گوشی خود وصل شده و به ارسال و دریافت پیامک بپردازید. برای دریافت Pushbullet می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

 

  • اپلیکیشن AirDroid

این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های اندرویدی از طریق رایانه است. با AirDroid می‌توانید بین کامپیوتر و تلفن هوشمند اندرویدی‌تان به تبادل فایل بر بستر هر نوع شبکه‌ای بپردازید؛ ضمن اینکه اپ یاد شده شما را قادر می‌سازد تا از طریق رایانه به گوشی خود وصل شده پیام‌های خود را دریافت یا آن‌ها را ارسال کنید و به اپ‌هایی مانند واتس اپ، اینستاگرام و غیره نیز دسترسی داشته باشید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که حتی وقتی صفحه نمایش گوشی شما خاموش است نیز، می‌توانید با AirDroid از طریق کامپیوتر کنترل آن را در دست داشته باشید و کارهای گوناگونی را با آن انجام دهید. اپ مذکور از طریق این لینک (+) در دسترس است.

 

  • اپلیکیشن ES File Explorer File Manager

انتقال فایل بی‌سیم بین دستگاه‌های اندرویدی با این اپلیکیشن به مراتب آسان‌تر می‌شود؛ برای استفاده از آن هر دو دستگاه باید به یک روتر متصل باشند. وقتی ارتباط با شبکه برقرار شد، اپلیکیشن به صورت خودکار سایر تلفن‌های هوشمند و رایانه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها وصل شوید را تشخیص می‌دهد و پس از اتصال به هر یک قادر خواهید بود به سادگی به تبادل فایل با آن بپردازید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ES File Explorer File Manager، خود به تنهایی یک ابزار مدیریت فایل بسیار قوی نیز محسوب می‌شود. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق این لینک (+) دریافت کنید.

 

  • اپلیکیشن SHAREit

از SHAREit نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب انتقال فایل به صورت بی‌سیم نام برد. وقتی دستگاه‌ها به یکدیگر متصل شدند، می‌توانید از طریق این اپ فایل‌هایی که توسط دستگاه مبدا از قبل به اشتراک گذاشته شده‌اند را ببینید؛ به این ترتیب، دیگر ارسال کننده فایل نباید زحمتی بابت انتخاب و ارسال فایل‌های موردنظر به خودش بدهد و تنها کافی است یکبار آن‌ها را به اشتراک بگذارد. SHAREit امکان انتقال فایل با حداکثر سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و از همین رو می‌توان آن را یکی از سریع‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این رابطه روی گوگل پلی دانست. اپلیکیشن مذکور از طریق این لینک (+) در دسترس است.

 

  • اپلیکیشن SuperBeam

با این اپ می‌توانید یک ارتباط بی‌سیم مستقیم میان دو دستگاه اندرویدی ایجاد کرده و سپس به تبادل فایل بین آن‌ها بپردازید. اگر نگران هستید تا فایل‌هایتان به دستگاه اشتباهی ارسال شوند، باید بگوئیم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا لازم است پیش از شروع ارتباط دو دستگاه را از طریق کد QR و یا NFC با یکدیگر جفت کنید. همچنین اگر از نسخه Pro اپلیکیشن استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود تا مسیر فولدر مقصد فایل‌های ارسالی و دریافتی را سفارشی‌سازی کنید. SuperBeam از طریق این لینک (+) در دسترس کاربران قرار دارد.

 

  • اپلیکیشن Xender

پس از ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها از طریق وای-فای دایرکت با Xender می‌توان با سرعت ۴ الی ۶ مگابیت بر ثانیه به تبادل فایل میان آن‌ها پرداخت. گفتنی است با این اپ، قادر خواهید بود گروهی شامل حداکثر ۴ دستگاه را ساخته و سپس به صورت همزمان چندین فایل را به آن‌ها ارسال کنید. ضمناً نقل و انتقال فایل بین پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های گوناگون نیز توسط Xender‌ امکان‌پذیر است. این اپلیکیشن از طریق این لینک (+) در دسترس است.

۹- اپلیکیشن‌های یادآوری – مدیریت کار ها

  • اپلیکیشن TickTick

تیک تیک یک اپلیکیشن کاربردی برای یادآوری و مدیریت کار های روزانه است که ویژگی‌های قدرتمند متنوعی را در خود دارد. بهترین ویژگی آن این است که می‌توانید روش یادآوری مسئولیت‌های مختلف در آن را تنظیم کنید. نه تنها این کار را برای زمان‌هایی خاص می‌توانید انجام دهید بلکه قادر هستید اولویت و اهمیت کار‌های مختلف را برای این اپلیکیشن مشخص کنید تا رفتار‌های مناسب را از خود نشان دهد.

هر زمان که بخواهید قادر هستید ویژگی یادآوری آن را وارد حالت خواب کنید؛ با این کار اپلیکیشن به طور کامل غیر فعال نخواهد شد و برای مدت زمان کوتاهی مزاحمت ایجاد نمی‌کند. در واقع در تیک تاک می‌توانید مدت زمان حالت خواب را به راحتی مشخص کنید. همچنین با تعیین کردن اعمال مختلف در تقویم، می‌توانید بقیه‌ی اپلیکیشن‌های گوشی خود را با آن همگام سازی کنید.

 

  • اپلیکیشن Remember the Milk

اگر اپلیکیشنی می‌خواهید که پر از ویژگی‌های مختلف و گمراه کننده نباشد و بسیار ساده بتواند در مدیریت کار های روزانه به شما کمک کند Remember Milk یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان دریافت نوتیفیکیشن و یادآوری‌ها از طریق توییتر، ایمیل و دیگر پلتفرم‌هاست. البته برای فعالسازی ویژگی یاد شده باید از طریق وبسایت Remember The Milk  اقدام کنید. همچنین در این اپلیکیشن امکان اولویت بندی، مشخص کردن زمان دقیق در تقویم و تعداد تکرار یادآوری‌های مختلف امکان پذیر خواهد بود.

 

  • اپلیکیشن Todoist

اپلیکیشن Todoist یکی از معروف ترین نرم افزار‌های حوزه‌ی مدیریت کار های روزانه به شمار می‌رود که به شما اهدافتان را یادآوری می‌کند و از طرفی وضعیت پروژه‌ها، عادات روزانه و بسیاری دیگر موضوعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Todoist دارای ویژگی برنامه ریزی هوشمند است و اگر موفق نشدید با برنامه‌های از پیش تعیین شده همگام شوید، می‌توانید از ابتدا آن را برنامه ریزی کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری برنامه‌ ریزی ها با افرادی که در لیست مخاطبین‌تان حضور دارند امکان پذیر است.

 

  • اپلیکیشن IFTTT

اپلیکیشن IFTTT نرم افزاری برای خودکار کردن انجام کار‌هایی خاص در صورت وقوع برخی اتفاقات است. نرم افزار یاد شده حتی می‌تواند برخی از کار‌های خانه‌ی هوشمند را هم خودکار کند. IFTTT پر است از اپلت‌ها -مجموعه‌ای از اعمال از پیش طراحی شده که فقط کافیست آن‌ها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها مشخص کنید که هر زمان عکسی در اینستاگرام پست کردید، همان عکس به صفحه‌ی توییتر شما هم اضافه شود. علاوه بر این عملکرد‌های بسیار خاص و منحصر به فرد را هم می‌توانید به این نرم افزار اضافه کنید.

برخی از اپلت‌ها به شما کمک می‌کنند تا برخی اتفاقات یادآوری شوند. به عنوان مثال با استفاده از IFTTT می‌توانید دستوری تعریف کنید که تقویم گوگل همیشه تولد دوستان‌تان را یادآوری کند. عملکرد مشابه برای برخی دیگر اعمال روزانه هم امکان پذیر است.

 

  • اپلیکیشن Google Calendar

اپلیکیشن Google Calendar نرم افزاری فوق العاده برای به خاطر سپردن رویداد‌های مهم تاریخی به شمار می‌رود. با توجه به امکان شخصی سازی این تقویم شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که هرگز هیچکدام از رویداد‌ها را فراموش نخواهید کرد.

یادآوری ایمیل‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و برخورداری از ویجت‌ها تنها چند ویژگی خاص و مهم Google Calendar به شمار می‌روند. نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که به چند صورت مختلف برنامه ریزی‌های خود را مشاهده کنید؛ نمایش تقویم به صورت روزانه و یا به صورت ماهانه از امکاناتی است که Google Calendar ارائه می‌دهد.

 

  • اپلیکیشن LastPass

اپلیکیشن LastPass ابزاری کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر امن نگه داشتن حساب‌های کاربری خود مشکلی در به حافظه سپردن رمز عبور‌های مختلف نداشته باشند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی رمز عبور‌های خود را در محفظه‌ای امن ذخیره کنید که دارای یک رمز عبور اصلی برای همه‌ی حساب‌های کاربری‌تان خواهد بود.

این اپلیکیشن هر فیلد رمز عبوری که می‌بینید را برایتان پر خواهد کرد بنابراین نیازی نیست که رمز عبور‌های مختلف را به خاطر بسپارید. پر کردن خودکار فرم‌ها تنها به وبسایت‌ها محدود نمی‌شود و در اپلیکیشن‌هایی که خواستار رمز عبور هستند نیز کاربرد خواهد داشت. هر زمان که بخواهید به یکی از رمز عبور‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشید می‌توانید با استفاده از رمز عبور اصلی یا Master Password به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *