09150566946

مجمع عمومی فوق‌العاده

مجمع عمومی فوق‌العاده

1 300x164 - مجمع عمومی فوق‌العاده

مجمع عمومی فوق‌العاده در صورت نیاز و تصمیم هیئت‌مدیره تشکیل می‌شود. در این مجمع، درباره تغییر اساسنامه شرکت، کاهش و افزایش سرمایه شرکت یا انحلال آن تصمیم‌گیری می‌شود. به‌طورکلی هر مجمعی به غیر از مجمع عمومی عادی، مجمع فوق‌العاده نامیده می‌شود.

در مجمع عمومی فوق‌العاده باید بیش از نصف سهامدارانی که حق رأی دارند، حاضر باشند و تصمیمات با اکثریت دو سوم آرا افراد حاضر در جلسه اعتبار دارد.

در شکل زیر می‌توانید موارد مهم در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده را مشاهده کنید.

300x86 - مجمع عمومی فوق‌العاده

در جدول زیر می‌توانید تفاوت‌های مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده را مشاهده کنید:

  مجمع عمومی عادی مجمع عمومی فوق‌العاده
اهداف تشکیل مجمع بررسی عملکرد و صورت‌های مالی شرکت و تصویب آن تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود نقدی به سهامداران بررسی گزارش مدیران و بازرسان شرکت تعیین اعضا هیئت‌مدیره شرکت تعیین پاداش مدیران شرکت تعیین بازرسان شرکت تصویب یا رد پیشنهاد‌ها تصمیم‌گیری در مورد تغییر اساسنامه شرکت تصمیم‌گیری در مورد تغییر سرمایه شرکت تصمیم‌گیری در مورد انحلال شرکت
زمان برگزاری مجمع سالیانه پس از پایان سال مالی شرکت در صورت نیاز و اعلام هیئت‌مدیره شرکت
حد نصاب تشکیل مجمع بیش از نصف سهامداران بیش از نصف سهامداران
حد نصاب اعتبار تصمیمات و مصوبات مجمع اکثریت نصف به اضافه یک آرا اکثریت دو سوم آرا
مهلت قانونی تشکیل مجمع حداکثر ۴ ماه پس از پایان سال مالی شرکت
اعلام اطلاعیه شرکت روزنامه‌های کثیرالانتشار سایت رسمی سازمان بورس سایت کدال سایت شرکت روزنامه‌های کثیرالانتشار سایت رسمی سازمان بورس سایت کدال سایت شرکت

وظایف مجمع عمومی فول العاده

در مجامع عمومی فوق العاده موضوعات اساسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که در صلاحبت کاری مجمع عمومی عادی نیست. این وظایف از قبیل موارد زیر است.

۱-        تغییر در اساسنامه شرکت

۲-        تغییر در سرمایه شرکت

۳-      انحلال قبل از موعد شرکت

 

حد نصاب لازم برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عمومی فوق العاده نیازمند حد نصابی است برای تشکیل این نوع مجمع، حضور بیش از نصف صاحبان سهام که دارای حق رای هستند الزامی است. در صورتی که در اولین دعوت حد نصاب لازم برای تشکیل جلسه ایجاد نشود، در جلسه دوم می‌توان با حضور بیش از یک سوم صاحبان سهام دارای حق رای جلسه را تشکیل داد، و این جلسه دارای رسمیت است. لازم به ذکر است که نتیجه دعوت اول باید در جلسه دعوت دوم قید گردد.

مصوبات کلی در مجمع عمومی فوق العاده

در تمامی موارد در جلسات مجمع عمومی فوق العاده باید حد نصاب رای دو سوم آرای حاضرین جلسه باشد. در غیر این صورت مصوبه رای نخواهد آورد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *