09150566946

معرفی ارز دیجیتال هولو (Holo)

ارز دیجیتال هولو (Holo) چیست؟

ارز دیجیتال HOT یا همان هولو یک نوع ارز دیجیتال است که یک پلتفرم غیر متمرکز است.

هدف اصلی آن ایجاد یک فضایی است که بتواند مهمان اپلیکیشن ها باشد.پلتفرم هولو HOT به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند چندین اپلیکیشن مختلف را بر روی کامپیوتر خودشان سوار کنند و نیازی به داشتن سخت افزارها و یا نرم افزارهای خاصی هم نداشته باشند.

ارز دیجیتال هولو (Holo) در چند ماه آغازین ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰۰ درصد رشد قیمت داشته است که ۶۰۰ درصد آن در ماه گذشته بوده است. ارز دیجیتال هولو برای ایجاد یک اینترنت توزیع شده با در نظر گرفتن استقلال کاربر ساخته شده است. هولو (HOT) با تغییر در نحوه توزیع، ذخیره و پردازش داده‌ها، ارتباطات بین افراد را کاملاً تغییر ‌می‌دهد.

‌ارز دیجیتال هولو قصد دارد «یک اینترنت انسانی‌‌تر» ایجاد کند؛ جایی که تعاملات و روابط توسط نهادهای متمرکز دیکته یا نادیده گرفته نشود و اطلاعات کالایی غیراخلاقی نباشد.

اگر ‌می‌خواهید بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال هولو (Holo) چیست؟

بلاکچین هولو در حال ایجاد پلتفرمی است که یک پل ارتباطی بین کاربران Holo و اینترنت سنتی باشد. همچنین ارز دیجیتال Holo روش‌های کارآمد‌‌تر و ارزان‌‌تری را به توسعه‌دهندگان برای بلاکچین‌ها ارائه ‌می‌دهد. علاوه بر این، Holo هزینه‌های عملیاتی بسیار کمتر و تأیید نهایی سریع ‌‌تراکنش‌ها بدون الگوریتم‌های اجماع سنتی را فراهم کرده است. همه اینها به لطف جدول هش توزیع شده Holochain (DHT) امکان‌پذیر است. اخیراً توکن هات (HOT) به بالاترین حد قیمتی خود رسیده است؛ زیرا پلتفرم Holo در سراسر صنعت ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته شده است.

در این مقاله، ‌می‌خواهیم گزینه‌های مختلف اکوسیستم ‌ارز دیجیتال هولو (Holo) را بررسی کنیم. ما قصد داریم در مورد پروژه‌های مختلف در پلتفرم ‌ارز دیجیتال هولو، درآمد منفعلانه با Holo و نحوه همکاری Holo token (HOT) و HoloFuel بحث کنیم.

با توجه به توسعه سریع فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع شده (DLT)، این صنعت هنوز در مراحل ابتدایی است.

هولو در حال ایجاد یک اینترنت است که با به حداقل رساندن کنترل نهادها، به افراد و نه نهادها خدمات ‌می‌دهد. ارز دیجیتال هولو به افراد این امکان را ‌می‌دهد که هنگام تراکنش و ارتباط با برنامه‌هایی که نیازهای آنها را برآورده ‌می‌کنند، بدون اینکه به نهادهای متمرکز وابسته باشند، داده‌ها و هویت آنلاین خود را کنترل کنند. همچنین، ‌ارز دیجیتال هولو ساخت برنامه‌های توزیع شده Holochain (hApps) را آسان، سریع و مقرون‌به‌صرفه ‌می‌کند.

علاوه بر این، ‌ارز دیجیتال هولو از فناوری post-blockchain برای جدا کردن یکپارچگی داده‌ها از امنیت داده‌ها استفاده ‌می‌کند. برای این کار نه از سازوکارهای اجماع اثبات کار (PoW) و نه اثبات سهام (PoS) استفاده نمی‌کند. (بعداً در این باره بیشتر توضیح ‌می‌دهیم.)

هولو این فرصت را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ‌می‌دهد که بتوانند با سرعت و بهینه برنامه‌های وب کاملاً توزیع شده تولید کنند. Holochain یعنی بلاکچین اختصاصی هولو بستری ایجاد کرده است که توسعه‌دهندگان را قادر ‌می‌سازد برنامه‌های توزیع‌شده‌ای را که از زبان برنامه‌نویسی JavaScript استفاده ‌می‌کنند، ایجاد کنند.

ارز دیجیتال هولو چگونه کار ‌می‌کند؟

تفاوت اصلی بین فناوری بلاکچین و استفاده از جدول هش توزیع شده (DHT) ارز دیجیتال هولو در روشی است که طی آن یک تراکنش بررسی و تأیید ‌می‌شود. در بلاکچین، همه نودهای شبکه باید با استفاده از الگوریتم اجماع Proof-of-Work (PoW) یک تراکنش را تأیید کنند. اگرچه در برخی از بلاکچین‌ها با استفاده از الگوریتم‌های Proof-of-Stake (PoS) برای تأیید یک تراکنش فقط نیاز به تأیید اکثریت نودهای شبکه دارند و نه همه نودها.

در بلاکچین هولو روش زنجیره هش، با کمک یک جدول هش توزیع شده (DHT)، تراکنش‌ها را تایید می‌کند. این بدان معنا است که نودهای منفرد ‌می‌توانند تراکنش‌ها را بررسی و تأیید کنند. سپس نتیجه برای شفافیت به بقیه شبکه پخش ‌می‌شود؛ در حالی که نودهای همسایه بررسی تراکنش‌ها را دوباره انجام ‌می‌دهند.

مقیاس‌ پذیری یک هدف اصلی در چشم‌انداز توسعه بلاکچین فعلی است. همان‌طور که شبکه‌های بلاکچین با نودهای بیشتر رشد ‌می‌کنند، برای تأیید تراکنش‌ها به انرژی بیشتری نیاز است. این چالشی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان بلاکچین به دنبال حل آن هستند.

‌ارز دیجیتال هولو با تقسیم کردن (Sharding) جداول هش توزیع شده (DHT)، راهی برای مبارزه با مسئله مقیاس‌ پذیری طراحی کرده است. این امر با کاهش اندازه شبکه، باعث کاهش بار تراکنش برای هر نود (گره) ‌می‌شود.

‌ارز دیجیتال هولو به استخراج نیاز ندارد و قادر است چندین نود کامل را روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا کند. Holochain یک فناوری «پس بلاکچین» (post-blockchain) است که استیکینگ و استخراج نیاز ندارد. بنابراین ‌ارز دیجیتال هولو نمی‌تواند مورد حمله اکثریت قرار گیرد.

جدول هش توزیع شده (DHT)

تکنولوژی جدول هش توزیع شده (DHT) ایده استفاده از تکنولوژی دفتر توزیع شده (DLT) یعنی وجود یک دفتر مرکزی غیرمتمرکز را برای اتصال همه نودها از بین ‌می‌برد. این یک جایگزین برای همه نودهایی است که باید همزمان در شبکه باشند. نودها در برابر یکدیگر تأیید ‌می‌شوند و در برابر همسایگان خود بررسی ‌می‌شوند.

جدول هش توزیع شده (DHT) به معنای عدم اثبات کار (PoW)، اثبات سهام (PoS) یا هر مکانیزم اجماع دیگری است. در نتیجه، حداقل انرژی مورد نیاز برای تولید توکن HOT نیاز است. همچنین، توانایی مقیاس پذیری از طریق شبکه‌های DHT بسیار کارآمدتر و راحت‌‌تر از شبکه‌های بلاکچینی است. روند تقسیم کردن DHT آسان‌تر و ارزان‌تر از تقسیم کردن بلاک چین است.

توکن هات (HOT) چیست؟

توکن بلاکچین هولو، HOT نامیده ‌می‌شود. به همین دلیل برخی هولو را به عنوان ارز دیجیتال HOT می‌شناسند. توکن هات یک توکن ERC-20 است که به صورت عرضه اولیه در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. در این عرضه اولیه حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری شد که این سرمایه مجدداً برای تحقیق و توسعه زیرساخت‌های هولو سرمایه‌گذاری گردید. در فوریه ۲۰۲۱، تیم هولو نقشه راه خود را درباره زمانی که ‌می‌توانیم انتظار راه‌اندازی شبکه اصلی را داشته باشیم، اعلام کرد.

HoloFuel چیست؟

توکن HoloFuel یک توکن اعتباری است که فقط در بلاکچین هولوچین در دسترس است. هدف اصلی آن این است که به میزبان‌های هولو پاداش داده شود. هولو فیول از ارزهای دارای پشتوانه است. اما پشتوانه آن به یک کالا یا ارز خارجی وابسته نیست، بلکه هولو فیول با واحد‌های محاسباتی که ترکیبی از پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و زمان پردازش است، ارزش‌گذاری ‌می‌شود. به زودی کاربران ‌می‌توانند HoloFuel خود را در بازار آزاد بفروشند یا آنها را با قدرت محاسباتی در شبکه تعویض کنند.

ارز دیجیتال هات را از کجا بخریم؟

توکن‌ های Holo از طریق چندین صرافی معتبر از جمله Uniswap و Binance در دسترس هستند. قیمت هولو از ۰٫۰۰۰۲ دلار در هنگام سقوط در مارس ۲۰۲۰، تا ۰٫۰۰۹۵ دلار در اوایل مارس ۲۰۲۱ نوسان زیادی داشته است.در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از معاملات رمزارز هولو در صرافی بایننس انجام می‌شود.

نمودار قیمتی ارز دیجیتال هولو

توکن هات ارز دیجیتال هولو هدر میان ۴۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش بازاری قرار دارد. در آوریل ۲۰۲۱ ارزش کل بازار آن حدود سه میلیارد و ششصد میلیون دلار است و همچنین کل توکن‌ های HOT موجود بیش از ۱۷۷ میلیارد توکن است که اکثر این توکن‌ها در گردش هستند.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال هولو (Holo) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت Holo و توکن هات (HOT) و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

‌ارز دیجیتال هولو با معرفی جدول هش توزیع شده (DHT) در حال ارائه مفهوم جدیدی پیرامون فناوری‌های توزیع شده و غیر متمرکز است. این تکنولوژی که توسط ‌ارز دیجیتال هولو به بازار عرضه شده است، یک تکنولوژی post-blockchain است که از تمام مزایای بلاکچین استفاده ‌می‌کند و بسیاری از اشکالات بلاکچین‌ها مثل هزینه‌های بالای بازار، ازدحام شبکه و هزینه‌های بالای کارمزد را ندارد.

هولو (Holo) به عنوان پلی برای اتصال شبکه توزیع شده ‌ارز دیجیتال هولو و شبکه اصلی اینترنت کار ‌می‌کند. با توجه به چالش‌هایی که شبکه بلاکچین هم‌اکنون با آن روبه‌رو است، نیاز به چنین شبکه‌ای به شدت احساس ‌می‌شود. بنابراین ‌می‌توان انتظار داشت که این ارز دیجیتال با استقبال زیادی روبه‌رو شود. البته باید منتظر ماند و دید که آیا اعضای تیم این ارز دیجیتال ‌می‌توانند به نقشه راهی که ارائه نموده‌اند عمل کنند و به موقع به اداف خود دست یابند یا نه!

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
دیدگاه کاربران
  • محمد 25 مرداد 1400

    سلام
    میشه منو راهنمایی کنید در مورد توکن hot و holofuel ؟
    الان من ۵۱۰۰۰ توکن hot خرید کردم برای هولد چهارساله اما این توکن قراره با holofuel جایگزین بشه؟
    من باید چیکار کنم؟..هروقت شبکه راه افتاد بفروشم اونو بخرم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *