09150566946

معرفی کسب و کار های موفق و جدید🏆 +۱۸ نمونه از ایران تا آمریکا

عملکرد سیستم مغز انسان به شکلی است که همیشه سعی میکند از تغییر کردن و ورود به موقعیت هایی که حتی خطر کمی در آن وجود دارد، دوری کند. به همین دلیل است که همیشه از ریسک کردن و وارد شدن به دنیاهای جدید میترسیم. اما حداقل بعد از شکل گرفتن چند کسب و کار موفق و جدید مثل اسنپ و دیجی کالا متوجه شدیم که امروز ریسکِ تغییر نکردن، خیلی بیشتر از ریسکی است که تغییر کردن به ما تحمیل میکند.

با توجه به همین موضوع و اینکه فضای بعضی از کسب و کارهای قدیمی به شدت رو به زوال و پیری میرود، گفتم شاید ایده بدی نباشد که یک مقاله جامع برای معرفی کسب و کارهای موفق و تازه ای که در حال شکل گیری هستند، در وبلاگ سایت فرین آکادمی وجود داشته باشد. مقاله ای که در حال خواندنش هستید؛ دارای ۳ بخش است:

  • بخش اول: معرفی کسب و کارهای موفق کم سرمایه،
  • بخش دوم: معرفی چند کسب و کارموفق که نیازمند سرمایه هستند
  • بخش سوم: نمونه کسب و کارهای جدید در آمریکا و ایران
آنچه در این مطلب خواهید آموخت
۱ نمونه کسب و کارهای جدید
۱٫۱ ۱_ سئو (بهینه سازی سایت)
۱٫۲ ۲_ انجام کارهای گرافیکی
۱٫۳ ۳_ تولید محتوا
۱٫۴ ۴_ سوشیال مارکتینگ
۱٫۵ ۵_ طراحی سایت
۱٫۶ نکته مهم در مورد کسب و کارهای جدید کم سرمایه
۲ معرفی کسب و کارهای موفق (بخش ۲ مقاله)
۲٫۱ ۱_ فعالیت در بورس
۲٫۲ ۲_ طراحی اپلیکیشن
۲٫۳ ۳_ ارائه خدمات فضای سبز آپارتمانی
۲٫۴ ۴_ فروش محصولات CNC چوب
۲٫۵ ۵_ راه اندازی فروشگاه اینترنتی
۲٫۶ ۶_ راه اندازی پت شاپ
۲٫۷ ۷_ خانه بازی کودکان
۲٫۸ ۱۳_ انتشار پادکست
۲٫۹ ۱۴_ همکاری در فروش
۳ نمونه کسب و کار موفق ایرانی و آمریکایی
۳٫۱ ۱_ آمازون
۳٫۲ ۲_ movewith
۳٫۳ ۳_ functionofbeauty
۳٫۴ ۴_ Dia&Co
۳٫۵ ۵_ wagwalking
۳٫۶ ۶_ discordapp
۳٫۷ ۷_ Omni
۳٫۸ ۸_ Lola
۳٫۹ ۹_ ایسمینار
۳٫۱۰ ۱۰_ اپلیکیشن آمیرزا!
۳٫۱۱ ۱۱_ وب سایت udemy
۳٫۱۲ ۱۲_ وب سایت nam.ir
۳٫۱۳ ۱۳_ وب سایت کشمون
۴ برخی از سوالات رایج
۵ آیا امکان معرفی چند نمونه کسب و کار موفق کم سرمایه است ؟
۶ میزان درآمد در شغل ها را چه چیزی تعیین می کند؟
۷ آیا امکان معرفی چند نمونه از کسب و کارهای موفق که نیاز به ریسک بیشتری دارد، است ؟
۸ یک سوال از شما

نمونه کسب و کارهای جدید

کسب کار جدید

خب همانطور که انتظارش را دارید، باید اول از همه برویم به سراغ کسب و کارهای جدید که به کمک کمترین هزینه مالی و سرمایه راه اندازی میشوند.

برای راه اندازی و مشغول شدن در اغلب کسب و کارهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنم، به جای سرمایه مالی نیاز به سرمایه گذاری روی خودمان جهت یادگیری داریم:

۱_ سئو (بهینه سازی سایت)

به احتمال زیاد دلیل اینکه الان در حال مطالعه این مقاله هستید، این است که در گوگل کلمه ای را جستجو کرده و به سایت ما رسیده اید. کلمه ای که جستجو کرده اید هم احتمالا چیزی مثل اینها بوده:

  • کسب و کار موفق،
  • کسب و کارهای جدید در آمریکا،
  • کسب و کار جدید در ایران،
  • کسب و کارهای جدید در دنیا،
  • ایده های پولساز در امریکا
  • معرفی کسب و کار موفق،
  • و…

در اصل اینها کلمات کلیدی این مقاله هستند. این که گوگل تصمیم گرفته وب سایت ما را در نتایج صفحه ۱ گوگل به شما نمایش دهد، به این خاطر است که وب سایت ما در این عبارت ها “سئو یا بهینه سازی” شده است.

سئو یک سری فاکتور است که باید توسط سئوکار روی وب سایت پیاده سازی شود؛ بعد از پیاده سازی این فاکتورها، گوگل آنها را بررسی کرده و نسبت به کیفیتش، شما را در نتایج رتبه بندی میکند.

با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی، SEO یکی از پرسودترین کسب و کارهای حوزه وب و اینترنت است. خودتان بهتر میدانید که در حال حاضر هزاران وب سایت در سطح اینترنت وجود دارند و همگی دوست دارند روی عبارت های مختلف مربوط به خودشان در صفحه اول دیده شوند. بنابراین همه آنها به یک سئوکار یا یک شرکت سئو نیاز دارند.

 

درآمد و شرایط این کسب و کار

سئوطبق اطلاعات بالا، اگر حوصله یادگیری این علم و مهارت را داشته باشید، اول از همه از نظر بازار کار کاملا تامین خواهید بود. دوم هم اینکه درآمد این شغل با توجه به اینکه هنوز به آن صورت که باید شناخته شده نیست و البته تقاضای زیاد، درآمد بالایی است.

در ضمن سئو شغلی است که قابلیت رشد بالایی دارد. به عنوان مثال یک سئوکار میتواند درآمدی از ۲ میلیون تومان تا بیشتر از ۱۰ میلیون تومان داشته باشد. (البته درآمد زیادی مطمئنا از روز اول ممکن نیست.) علاوه بر این، سئوکارهایی که مثل من یک شرکت ارائه خدمات و آموزش سئو راه اندازی کرده باشند، قابلیت جذب درآمد بالاتر را هم دارند. نقطه مثبت دیگر شغل سئو این است که به چند روش مختلف قابل انجام است:

  • شما میتوانید به صورت دورکاری و پروژه ای و در منزل خودتان کار کنید،
  • میتوانید به عنوان یک نیروی ثابت در شرکت های نیازمند سئوکار فعالیت کنید، (در سایت های آگهی شغلی مثل دیوار به دنبال شغل سئو باشید تا متوجه شوید که چقدر در بازار کار برای آن تقاضا هست.)
  • یا میتوانید یک شرکت ارائه خدمات سئو راه اندازی کنید.

شرایط کسب و کار سئو

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد سئو به دست بیاورید، مقاله سئو چیست را بخوانید، بعد از آن هم میتوانید به سراغ دوره جامع آموزش سئو فرین(مگاسئو) بروید و اطلاعات دوره آموزشی ۱۰۰ و خرده ای ساعته ما برای تبدیل شدن به یک سئوکار، طراح وب و دیجیتال مارکتر را ببینید

در ویدیو زیر در رابطه با درآمد سئو در ایران صحبت کردیم:

 

۲_ انجام کارهای گرافیکی

اگر سابقه کار در شرکت هایی را داشته باشید که به هر نحوی با اینترنت سر و کار دارند، احتمالا دیده اید که اغلب این شرکت ها همیشه از یک یا چند نفر نیروی گرافیست برای انجام کارهای خودشان کمک میگیرند. یک نیروی گرافیست بیشتر کارهایش را به کمک یک رایانه و نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلستریتور انجام میدهد. از جمله فعالیت های یک گرافیست عبارتند از:

  • ساخت بنرهای تصویری،
  • طراحی پست اینستاگرام،
  • طراحی تصاویر وب سایت،
  • طراحی لوگو،
  • و…

در دنیای کسب و کار امروز، بازار کار فعالیت های گرافیکی به شدت داغ است و این باعث افزایش درآمد افراد متخصص و فعال در این حوزه شده. همینطور بازار داغ این فعالیت باعث شده که جای خالی زیادی در آن حس نشود؛ این یعنی اگر واقعا قصد شروع فعالیت در شغل گفته شده را داشته باشید، نیازی به نگرانی بابت بازار کارش ندارید.

کسب و کار موفق گرافیست

فعالیت در شغل گرافیست، نیازمند یادگیری یک دانش اولیه و سپس کار و تجربه است. این شغل هم مثل سئو میتواند به شکل دورکاری یا ثابت در محل انجام شود. حتی میتوانید به عنوان یک کسب و کار، یک شرکت خدمات گرافیکی راه اندازی کرده و با استخدام نیرو، درآمد خیلی زیادی داشته باشید. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نیروی گرافیست یادگیری کار با فتوشاپ و سپس ایلستریتور است. پیشنهاد میکنم اگر قصد فعالیت در این شغل را دارید، به آموزش های سایت فرادرس مراجعه کنید.

۳_ تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مشاغل قدیمی در حوزه وب است اما اسم و رسم واقعی خودش را چند سالی است پیدا کرده و به بازار خوبی برای علاقه مندان به راه اندازی یک کسب و کار موفق کم سرمایه تبدیل شده. با توجه به اینکه این شغل بعد از به وجود آمدن مفهومی به اسم بازاریابی محتوایی (ارائه محتوای رایگان برای جلب نظر مخاطب و سپس تبلیغ محصول) به این شکل محبوب شد، شاید بتوانیم آن را یکی از کسب و کارهای جدید در آمریکا بدانیم که به مرور در جهان گسترش پیدا کرد. (خواستگاه بازاریابی محتوا به شکل جدی، آمریکاست.)

اما در مورد چیستی تولید محتوا: به طور رایج تولید محتوا همان نوشتن مقالات سطح وب است. دقیقا من که الان در حال نوشتن این مقاله هستم، در حال تولید کردن یک محتوا هستم. در اصل تولید محتوا بخشی از فعالیت های سئو است اما این نباید باعث شود تصور کنید که این یک شغل کوچک است. هستند تولیدکنندگان محتوایی که به خاطر ارزش و کیفیت بالای کارشان، درآمدی چند برابر حقوق اداره کار دارند.

شغل تولید محتوا هم دقیقا مثل همه کسب و کارهای جدید گفته شده تا اینجا، میتواند به شکل حضوری در یک شرکت جلو رفته یا حتی به صورت غیرحضوری و دورکاری انجام شود. همینطور به خاطر تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد، راه اندازی یک شرکت تولید محتوا هم به عنوان یک کسب و کار موفق و جدید درآمد زیادی دارد.

برای تبدیل شدن به یک نیروی تولید محتوا در مرحله اول باید به نویسندگی علاقه داشته و اصطلاحا دستی بر آتش آن داشته باشید. اگر حتی مهارت های ابتدایی نوشتن را هم بلد باشید، کافی است. قدم دوم برای یادگیری تولید محتوا، آشنایی با سئو محتوا است. برای آموزش این مهارت یک آموزش ویدیویی، رایگان و جامع در وب سایت فرین آکادمی وجود دارد. میتوانید با مراجعه به صفحه سئو محتوا آن را مشاهده کنید.

۴_ سوشیال مارکتینگ

سوشیال مارکتینگ

اینستاگرام بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد! با توجه به این موضوع و البته رایگان بودن استفاده از این شبکه اجتماعی و شبکه های دیگر، واقعا چرا باید کسب و کارهای جدید  این فرصت جذب مخاطب را از دست بدهند؟ همانطور که بهتر از من میدانید، خیلی از مشاغل امروز در حال فعالیت در شبکه های اجتماعی از تلگرام تا اینستاگرام هستند.

در این بین به دلیل تخصصی بودن فرآیند تولید محتوا در این شبکه که جزئی از همان بازاریابی محتواست، سوشیال مارکترها بهترین گزینه هایی هستند که میتوانند به صاحبان کسب و کار کمک کنند. در حال حاضر یک سوشیال مارکتر با دریافت هزینه ماهانه، تولید محتوای شبکه اجتماعی یک کسب و کار را به عهده گرفته و سعی در برندسازی و جذب مخاطب برای آن کرده و از این راه کسب درامد میکند.

آموزش جامع kwfinder: تکنیک های حرفه ای + راهنمای خرید

 

برای تبدیل شدن به یک سوشیال مارکتر در مرحله اول نیاز به آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، سپس نرم افزارهای ادیت ویدیو مثل پریمیر و افترافکت و در نهایت اصول بازاریابی محتوایی را دارید. شاید محصول آموزش بازاریابی در اینستاگرام فرین آکادمی که یک دوره تجربی است هم بتواند دید خوبی به شما در این زمینه بدهد.

۵_ طراحی سایت

فکر نکنم نیاز باشد در مورد طراحی سایت توضیحات زیادی بدم. امروزه طراحی وب سایت یکی از کسب و کارهای موفق در حوزه اینترنت است؛ چه قرار باشد آن را به صورت فردی انجام داده و چه بخواهید برای ارائه خدمات یک شرکت راه اندازی کنید.

یک نکته جالبی که باید در مورد این شغل مطرح کنم این است که: با توجه به درآمد بالای طراحی سایت و تقاضای شدیدی که برایش وجود دارد، در حال حاضر عبارت “طراحی سایت” یکی از سخت ترین عبارت ها برای سئو شدن در سطح وب است. این یعنی شرکت هایی وجود دارند که برای رسیدن به صفحه اول گوگل روی این کلمه و دریافت سفارش از مشتری، هزینه های به شدت سنگینی را صرف سئو سایتشان کرده اند. این موضوع نشان دهنده بازار پر رونق این کسب و کار موفق  است. برای تبدیل شدن به یک طراح سایت میتوانید از آموزش های برنامه نویسی پایه یا آموزش کار با وردپرس شروع کنید.

نکته مهم در مورد کسب و کارهای جدید کم سرمایه

نکته مهم در مورد کسب و کارهای جدید کم سرمایه

قبل از اینکه به سراغ معرفی کسب و کارهای جدید بخش بعدی مقاله برویم، باید ۲ نکته مهم در مورد مشاغل بالا را به شما توضیح دهم:

۱_ اگر به دنبال شغلی هستید که بتوانید از همین فردا آن را شروع کرده و کسب درآمد کنید؛ راهکار اول استخدام در یک شرکت و پیش گرفتن زندگی عادی کارمندی با کمترین مزایاست. راهکار دوم هم راه اندازی کسب و کاری با یک سرمایه بالا!

با توجه به اینکه قبلا در چنین شرایطی بوده ام، به نظرم بهترین ایده این است که یک الی چند ماه را به جای اینکه به فکر درآمد بالا باشید، سراغ یادگیری بروید و بعد از آن، کسب و کاری را شروع کنید که میزان حقوق آن اصلا به قوانین اداره کار وابسته نبوده و قابلیت رشد بالایی دارد.

۲_ در بالا تعداد زیادی کسب و کار موفق را به شما معرفی کردم که از سطح درآمد همه آنها مطمئن هستم. به عنوان نمونه ما همین حالا در فرین آکادمی، از نیروهای طراح سایت، تولید محتوا، سوشیال مارکتر و سئوکار با حقوق عالی کمک میگیریم. بنابراین تصور نکنید این مقاله صرفا از داده های سطح وب جمع آوری شده و تجربه ای پشت آن نیست.

اما موضوع مهمی که وجود دارد این است: میزان حقوق در این مشاغل گفته شده را اغلب خود فرد تعیین میکند و نه کارفرما! به چشم خودم بارها نیروهای تولیدکننده محتوایی را دیده ام که حاضر شده اند با حقوق نصف اداره کار کشوری در یک شرکت استخدام شوند. همینطور دیده ام همکارانشان را که باید برای همکاری با آنها از چند ماه قبل نوبت بگیرید. این افراد در زمان همکاری هم دستمزدشان را کاملا به صورت انفرادی و خودشان تعیین میکنند؛ دستمزدی که شاید حتی شنیدن رقم آن برای خیلی ها سخت باشد. در نهایت به این رسیدم که میزان درآمد در این شغل ها را ۳ چیز تعیین میکند:

  • اعتماد به نفس فرد،
  • میزان زمانی که فرد برای یادگیری و ارتقا دانش و مهارتش صرف میکند،
  • میزان ریسک پذیری فرد.
نکته

علاوه بر مشاغل گفته شده، شغل های مشابهی هم هستند که دقیقا با همین شرایط و درآمدها قابل اجرا هستند:

  • طراحی اپلیکیشن،
  • طراحی UI،
  • برنامه نویسی تخصصی،
  • ادیت‌کار ویدیو،
  • و…

با توجه به اینکه اطلاعاتم در مورد این کسب و کارها بیشتر در حد شنیده ها بود تا تجربه، ترجیح دادم به صورت مفصل آنها را معرفی نکنم.

معرفی کسب و کارهای موفق (بخش ۲ مقاله)

خب، در ادامه مقاله میخواهم به سراغ معرفی کسب و کارهای موفق بخش ۲ بروم. اینها کسب و کارهایی هستند که برای اجرایشان نیازمند سرمایه، فعالیت و ریسک پذیری بیشتری هستید؛ اما در مقابل درآمد بالاتری را هم متوجه شما میکند.

۱_ فعالیت در بورس

فعالیت در بورس

کسب درآمد از بورس در ایران به ۲ چیز نیاز دارد: کمی روحیه ریسک پذیری و مقداری وجه نقد. اگر این دو را داشته باشید، میتوانید یک کسب و کار موفق فردی راه اندازی کنید. در حال حاضر به دلیل شرایط خوب این بازار میتوانید حتی تا بیشتر از ۲۰ درصد به صورت ماهانه از این بازار سود خالص به دست بیاورید. البته در این بین ممکن است بعضی اتفاقات باعث کاهش شدید قیمت سهام شما شود. اتفاقاتی مثل جنگ های داخلی و خارجی، اختلافات بین المللی و… .

در هر حال اگر قصد فعالیت در این بازار را دارید، باید یا اقدام به یادگیری روش های تحلیل سهم کرده یا به فعالان این حیطه اعتماد کنید. اگر علاقه به یادگیری دارید، وب سایتی مثل خانه بورس میتواند به شما کمک کند. همینطور بعضی از کارگزاری های بورس اقدام به برگزاری کلاس های رایگان آموزشی میکنند که میتواند برای شما مناسب باشد.

اما اگر قصدتان همکاری با افرادی است که سهام خوب را به شما معرفی میکنند، باید به خوبی تحقیق کنید تا فرد یا افراد متخصص و قابل اعتمادی را پیدا کنید. این افراد در ازای دریافت مقداری پول، اقدام به معرفی سهم های خوب به شما میکنند.

۲_ طراحی اپلیکیشن

کسب و کار جدید طراحی اپ

طراحی اپلیکیشن در اصل یک تخصص است. اما چیزی که در سر من میگذرد، درآمد از طراحی برنامه های موبایل و فروش آنها نیست. بلکه من به چیز پر درآمدتری فکر میکنم.

چند ماه پیش با جمعی از دوستانم که کسب و کارهای موفق اینترنتی دارند یک جلسه کاری داشتم. در این جلسه یکی دو نفر از آنها در مورد درآمد اپلیکیشن هایی صحبت کردند که طراحی کرده بودند. اپلیکیشن هایی که به دلیل تعداد نصب بالا، از راه هایی مثل همکاری در فروش یا تبلیغات، درآمدهای میلیونی کسب میکردند.

به عنوان نمونه یکی از دوستانی که یک اپلیکیشن در حوزه سرگرمی داشت، صحبت از درآمد روزانه بالای ۳۰ میلیون تومان میکرد! البته تمامی این درآمد سود خالص نیست اما باز هم در انتها باقی مانده واقعا قابل توجهی دارد. برای اینکه بهتر متوجه منظورم از طراحی اپلیکیشن شوید، در بخش معرفی کسب و کارهای موفق که بخش بعدی مقاله است، یک مثال واقعی از اپ های ایرانی میزنم. برای راه اندازی چنین کسب و کار موفقی نیاز به چند چیز مهم دارید:

  • سرمایه کافی برای راه اندازی یک شرکت،
  • مهارت کافی برای گردآوری یک تیم هماهنگ،
  • ایده برای طراحی یک اپلیکیشن که مورد توجه قرار بگیرد،
  • ریسک پذیری و سرمایه کافی برای مقابله شکست های احتمالی.

البته شاید هم آنقدر خوش شانس باشید که اپلیکیشن طراحی شده توسط خودتان یا نیروی برنامه نویستان خیلی سریع مورد توجه قرار گرفته و نیاز به سرمایه اولیه بالایی هم برای به درآمد رسیدن نداشته باشد.

۳_ ارائه خدمات فضای سبز آپارتمانی

تکنولوژی هر چه هم باعث ایجاد فاصله بین انسان و طبیعت شود، در آخر ما آدم ها مهر و علاقه خودمان به فضای سبز را از دست نمیدهیم. در همین بین یکی از ایده های جالب که برای پر کردن این فضای خالی به وجود آمده، کسب و کار موفق و جدید فضای سبز آپارتمانی است.

در این کسب و کارها شما به کمک تیم با تجربه خودتان، اقدام به اجرای پروژه های طبیعت در منازل آپارتمانی و غیرآپارتمانی میکنید. پروژه هایی مثل راه اندازی گلخانه های کوچک آپارتمانی، دیوار سبز و… که به شدت هم این روز ها مورد توجه قرار گرفته و میتواند پرسود باشد.

برای راه اندازی این نوع کسب و کار جدید در ابتدا باید به کلاس های آموزشی بروید. برای جذب مشتری هم حتما پیشنهاد میکنم سراغ فضای وب رفته و از اینستاگرام، تلگرام، سایت های آگهی رایگان مثل دیوار و شیپور و در نهایت برای گسترش کسب و کار، از وب سایت و سئو کمک بگیرید.

۴_ فروش محصولات CNC چوب

CNC چوب

دستگاه CNC چوب دستگاه جدیدی برای فعالان در صنعت چوب و مصنوعات نیست. با این حال به نظر من هنوز آنطور که باید به محصولاتی که به کمک این دستگاه ساخته میشود، توجه نشده. اگر روزی به بازار شهرتان رفتید و در آنجا تزئینات چوبی خاص و متفاوتی مثل سرکلیدی های زیبا، مجسمه هایی با ظاهر متفاوت و… دیدید، شک نکنید که این محصولات به کمک این دستگاه های CNC ساخته شده اند.

محصولات چوبی این دستگاه به دلیل دقت بالا و البته خلاقیت های به کار رفته در طراحی‌شان، به شدت مورد توجه مشتریان قرار میگیرد. همین موضوع باعث شده به تازگی برخی از کسب و کارها فروشگاه هایی را راه اندازی کنند که صرفا به فروش چنین کالاهایی مشغولند.

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، راه اندازی یک تولیدی یا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و غیر آنلاین این محصولات، انتخاب خوبی است. پیشنهاد میکنم اگر علاقه به چنین شغلی دارید، همین حالا در گوگل کمی در موردش تحقیق کنید تا با مشاهده کالاهای گفته شده بهتر متوجه حرفم شوید.

۵_ راه اندازی فروشگاه اینترنتی

دیگر هر طرفی را که در سطح وب نگاه کنیم، یک یا چند نمونه موفق از کسب و کارهایی که اقدام به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین کرده اند را میبینیم. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که بعضی از صاحبان همین فروشگاه های پر درآمد، افرادی هستند که اصلا سن و سال بالایی ندارند! یعنی موفقیت در چنین شغلی، اصلا به سن و تجربه وابسته نیست!

به عنوان نمونه باید به یکی از مشتریان اشاره کنم که طراحی سایتش را خودمان انجام دادیم و در حال ارائه خدمات سئو به آن هستیم. این مشتری عزیز ما فقط ۲۱ سال سن دارد اما همین حالا بعد از گذشت حدود ۹ ماه از راه اندازی کسب و کار موفق خودش، به درآمدی رسیده که شاید خیلی از هم سنی های او این درآمد را برای ۵ سال آینده خودشان هم هدف گذاری نکرده باشند! (در زمان راه اندازی وب سایتش ۲۰ سال سن داشت.)

ارور ۵۰۳ چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

اگر سرمایه لازم برای راه اندازی یک وب سایت و بعد از آن پرداخت هزینه های سئو و تولید محتوای آن را دارید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی واقعا انتخاب مناسبی است. اما اگر قصد صرف هزینه های زیاد ندارید، باید شروع کنید به یادگیری خودآموز تا خودتان بتوانید بعد از طراحی کردن وب سایت، به مرور آن را بهینه و سئو کنید.

اگر چنین قصدی دارید دوره مگاسئو ما انتخاب خوبی است. چون در این دوره علاوه بر SEO، یک آموزش ۳۰ ساعتی طراحی سایت با وردپرس و پکیج ۵۰ ساعته دیجیتال مارکتینگ هم در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.

در پادکست زیر به شما چند کسب و کار موفق از دانشجویان دوره مگاسئو را به شما معرفی میکنم که با سرمایه اندک موفق به راه اندازی کسب و کار جدید شده اند.

پخش‌کننده صوت

۶_ راه اندازی پت شاپ

کسب و کارهای جدید در تهران

پت شاپ ها یکی دیگر از کسب و کارهای جدید در ایران هستند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند. احتمالا شما هم بارها در زمان مراجعه به پارک یا حتی در همین مجتمع آپارتمانی خودتان، افرادی را دیده اید که با حیوانات خانگی شان زمانی زیادی گذرانده و علاقه خاصی به آنها دارند.

در واقع علاقه به حیوانات در بین ایرانیان هر روز در حال افزایش است و این موضوع باعث ایجاد یک بازار بزرگ و خاص برای فروشگاه های لوازم حیوانات یا همان پت شاپ ها شده. اگر به دنبال یک کسب و کار موفق و جدید هستید، به نظر من ورود به این بازار میتواند بازدهی خوبی داشته باشد. مخصوصا اگر بتوانید بعد از جا افتادن فروشگاه فیزیکی، به دنیای آنلاین هم وارد شوید. حتی اگر اصلا علاقه ای به راه اندازی فروشگاه فیزیکی ندارید، میتوانید از اینستاگرام و وب سایت کمک بگیرید.

۷_ خانه بازی کودکان

یک کسب و کار موفق دیگر که این روزها روند صعودی در پیش گرفته، کسب و کار خانه های بازی کودکان هستند. با توجه به اینکه جامعه ایران نسبت به قبل تفاوت های زیادی داشته و تعداد نفرات خانم های شاغل افزایش پیدا کرده، خانه های بازی که میتوانند از صبح تا شب بچه های بازیگوش خانواده ها را سرگرم کنند، مورد توجه قرار گرفته اند.

راه اندازی یک خانه بازی نیاز به یک مکان نسبتا بزرگ و وسایل بازی بچه گانه و علاوه بر آنها، مربی کودکان دارد. در مورد درآمد آن هم؛ خانواده ها در ازای هر ساعت نگهداری از کودکشان در این خانه ها، هزینه ای را پرداخت میکنند. میانگین نگهداری از هر کودک هم حداقل ۲ تا ۳ ساعت است. این هم یک نمونه دیگر از کسب و کارهای جدید در دنیا است.

۱۳_ انتشار پادکست

در حال حاضر محبوب ترین نوع محتوا، ویدیو است. اما به مرور سلیقه و ذائقه افراد علاقه مند به محتواهای آموزشی در حال تغییر است و به مرور داریم میبینیم که مخاطبان بسیاری به جای ویدیو، به سراغ فایل های صوتی یا همان پادکست ها میروند.

در این یکی دو سال گذشته، استارتاپ های کوچک و بزرگی به سراغ حوزه پادکست رفته و این کسب و کار را در ایران گسترش داده اند. با توجه به افزایش علاقه و محبوبیت پادکست ها، راه اندازی یک رسانه و انتشار پادکست برای دسته ای از مخاطبان میتواند به عنوان یک کسب و کار جدید و موفق دیده شود. البته که همین حالا هم نمونه های موفقی از این موضوع وجود دارد.

مثلا اگر اپلیکیشن هایی مثل کست باکس را دانلود کنید، میتوانید در آنها کانال هایی را مشاهده کنید که صرفا با انتشار فایل های صوتی، چندین هزار مخاطب جذب کرده اند. شاید برای تان جالب باشد بدانید که اگر یکی از صاحبان این کانال ها حاضر شوند در مورد کسب و کار شما در پادکست شان کمی صحبت کرده و تبلیغات تان را کند، باید به ازای همین چند ثانیه صوت به او چندین میلیون پول بپردازید!

۱۴_ همکاری در فروش

احتمالا با آن دسته از کسب و کارهای سنتی آشنا هستید که در ازای معرفی یک مشتری و خریدار، به شما پورسانت میدهند. مثلا اگر شما یک خریدار به یک مشاور املاک ببرید، صاحب مشاور املاک بخشی از درآمدش از این فروش را به شما میدهد. چنین چیزی با نام همکاری در فروش شناخته میشود.

اما به تازگی، وب سایت های بزرگ سطح وب مثل دیجی کالا هم اقدام به راه اندازی سیستم همکاری در فروش یا همان affiliate marketing خودشان کرده اند. شرایط به این ترتیب است که شما میتوانید با راه اندازی یک پیج اینستاگرام یا وب سایت، مخاطبانی را به سمت خودتان جذب کرده و سپس برای خرید آنها را به سایت اصلی بفرستید. به این ترتیب، بعد از فروش محصول بخشی از سود آن به حساب شما واریز میشود. در حال حاضر افیلیت مارکتینگ به عنوان کسب و کار جدید در ایران محسوب میشود که اتفاقا بازخورد خوبی هم تا الان برای افراد فعال در آن داشته است.

نمونه کسب و کار موفق ایرانی و آمریکایی

کسب و کارهای جدید در تهران

خب، بالاخره به بخش سوم مقاله و نمونه کسب و کارهای موفق ایرانی و آمریکایی رسیدیم. در این بخش قرار است مشاغلی را به شما معرفی کنم که توانسته اند با یک ایده جدید یا ریسک بزرگ، به موفقیت های بزرگی برسند. شاید مطالعه این قسمت از مطلب باعث افزایش انگیزه شما یا حتی الهام گرفتنتان از ایده های موجود شود:

۱_ آمازون

شرکت آمازون سال ها پیش به دست جف بیزوس و به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین شروع به کار کرد. اما امروز این شرکت به بزرگترین خرده فروشی جهان تبدیل شده و صاحبش را هم به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرده!

آمازون

نمونه ایرانی این کسب و کار موفق، وب سایت دیجی کالاست که به صورت واسطه ای اقدام به فروش محصولات فروشنده های مختلف در سراسر کشور میکند.

نکته: اگر قرار است از این کسب و کارها ایده بگیرید، پیشنهاد میکنم وارد بازاری به بزرگی بازار آنها نشوید. بلکه در شرایط فعلی بهترین راهکار، کمک گرفتن از استراتژی نیچ مارکتینگ است. این استراتژی یعنی ورود به یک گوشه بازار و درخشیدن در آن. مثلا ورود به بازار کفش مردانه به جای ورود به کل بازار پوشاک! رقابت در بازارهای کوچک با بودجه های مالی بسیار کمتری امکان پذیر بوده و سرعت رشد بیشتری هم دارد.

۲_ movewith

movewith

یکی از بزرگترین نیازهای مردم جهان در عصر حاضر، ورزش و در ادامه، مقابله با سبک زندگی ناسالم و چاقی است. movewith یکی از استارتاپ های آمریکایی است که توانسته به خوبی این نیاز مخاطبان را شناخته و جواب خلاقانه ای هم برای آن داشته باشد. این نرم افزار به مخاطبان خودش برنامه های غذایی مربیان برتر را در کنار یک سری خدمات آموزشی دیگر ارائه میکند. این خدمات عبارتند از:

  • تمرین های فیزیکی مثل شنا، دو، پیاده روی و….
  • تمرینات آرامش بخش ذهن و روح مثل مدیتیشن و یوگا،
  • و…

با توجه به علاقه مردم ایران به ورزش و از طرفی کمبود زمان و البته انگیزه، به نظر شما جای خالی چنین برنامه ای حس نمیشود؟ البته راه اندازی این کسب و کار مطمئنا نیاز به تجربه در حوزه استارتاپ ها و همینطور پشتوانه مالی برای تبلیغات دارد.

۳_ functionofbeauty

شخصی سازی! اینکه شما بتوانید یک محصول را صرفا برای یک مخاطب خاص تولید کنید، یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتری است. زمانی که محصول شما برای یک نفر یا یک عده خاص تولید شود، احساس نزدیکی بین برندتان و مشتریان به وجود خواهد آمد.

این کسب و کار موفق آمریکایی هم با توجه به همین الگو، اقدام به تولید شامپوهای شخصی سازی شده میکند! شامپویی که شما از این مجموعه خریداری میکنید، با توجه به مشخصات پوست سر، مو و… تان ساخته میشود و این یعنی هر شخص شامپوی مخصوص خود با محلول خاص خودش را تحویل خواهد گرفت.

به نظر شما چه محصولاتی را میتوان به این شکل و با ترکیب خصوصی سازی شده در اختیار مشتریان قرار داد؟ به عنوان نمونه به تازگی رستوران هایی در حال راه اندازی هستند که به مخاطبان اجازه میدهند پیتزای مورد علاقه شان را خودشان را درست کنند! این رستوران ها یک اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهند که میتوانید به کمک آن تعیین کنید در هر لایه از پیتزای شما چه مواد اولیه ای استفاده شود.

۴_ Dia&Co

نمونه کسب و کار های موفق آمریکایی

همانطور که در بخش های قبلی هم یک اشاره کوتاه کردم، در حال حاضر نیچ مارکتینگ یکی از بهترین استراتژی ها برای ورود به بازار آنلاین و حتی غیرآنلاین است. در اصل مزیتی که نیچ مارکتینگ متوجه شما میکند این است که میتوانید در یک بازار با رقابت کمتر، با هزینه های پایین تر به درآمد برسید.

البته خیلی از کسب و کارها به کمک سود به دست آمده به کمک این استراتژی، اقدام به گسترش همان کسب و کار کوچک و ورود به گوشه های دیگر بازار هم میکنند.

در هر حال، Dia&Co یکی از استارتاپ های محبوبی است که به خوبی از این استراتژی استفاده کرده. فعالیت اصلی این استارتاپ، فروش اینترنتی لباس و علاوه بر آن اشیا تزئینی به خانم هایی است که نیازمند پوشاک سایز بزرگ هستند! 

به نظر شما در بازار ایران و در همین صنعت لباس چه گوشه هایی وجود دارد که هنوز نادیده گرفته شده اند؟ مثلا بازار فروش به مخاطبانی که به دنبال پوشاک ارزان اما عمده هستند، یا بازار فروش اینترنتی لباس های محلی یک شهر یا قوم خاص و…

۵_ wagwalking

در بخش دوم مقاله کسب و کارهای موفق به محبوبیت حیوان های خانگی اشاره کوتاهی کردم. نمیدانم اطلاع دارید یا نه، اما حیوانات خانگی برای نگهداری یک سری اصول خاص خودشان را دارند. مثلا در مورد سگ ها، این حیوانات باید همیشه بیرون آورده شده و گردش کنند؛ در غیر اینصورت حیوان دچار مشکلات روحی میشود.

با توجه به همین نیاز، استارتاپ wag در آمریکا راه اندازی شده. این استارتاپ صاحبان حیوانات خانگی را به افرادی معرفی میکند که صلاحیت داشته و میتوانند حیوانات آنها را به بیرون و گردش ببرند. به این ترتیب خانواده هایی که زمان کافی برای به گردش بردن حیوانشان ندارند، میتوانند به راحت ترین شکل ممکن این نیاز خودشان را برطرف کنند.

خطر “افزایش ورودی گوگل”⚠️ پنالتی سایت را جدی بگیرید!

۶_ discordapp

discordappنمیدانم چقدر به گیم و بازی های رایانه ای علاقه دارید، ولی خب من خودم یکی از آن خوره های بازی هستم که حتی الان هم در اوج شلوغی کارها، حاضر نیستم از این علاقه ام دست بردارم.

اگر به فضای گیمرهای ایرانی نگاه کنید، میبینید حاشیه های خالی بسیار زیادی برای پر کردن در آن هست. به عنوان مثلا یکی از بخش های خالی وجود یک سیستم استریم آنلاین (بازی و پخش آنلاین بازی) بود که به تازگی آپارات به سراغ آن رفته.

البته این فضاهای خالی صرفا به بازار ایران مربوط نیست و در بقیه کشورها هم حاشیه های پرنشده زیادی وجود دارد. discord یک استارتاپ خارجی است که یک اپلیکیشن چت مخصوص گیمرها طراحی کرده! به کمک این اپ گیمرها میتوانند ارتباط نزدیک تری با هم داشته باشند. به نظر من با توجه به جامعه بزرگ گیمرها و ایده خلاقانه discord، این اپلیکیشن در آینده میتواند به نتایج خیلی بزرگی دست پیدا کند.

۷_ Omni

همین حالا نگاهی به اطراف خانه داشته باشید، چه وسایلی دارید که مدت زیادی است از آنها استفاده نمیکنید؟ اگر بخواهم اول خودم مثال بزنم:

  • یک اسپیکر رایانه،
  • یک کتابخانه خالی،
  • و یک لپ تاپ!

استارتاپ omni به شما کمک میکند لوازمی که در خانه داشته و از آنها استفاده نمیکنید را به افرادی که به آنها نیاز دارند اجاره بدهید. این کسب و کار موفق در آمریکا به نتایج بزرگی دست پیدا کرده.

۸_ Lola

باز هم یک کسب و کار موفق آمریکایی به کمک استراتژی نیچ مارکتینگ! لولا یکی از برندهای فروش لوازم آرایشی است؛ اما مخاطبان این برند، خانم هایی هستند که بیشتر از زیبایی، به سلامتی خودشان اهمیت میدهند و به دنبال لوازم ارگانیک و سالم هستند.

محصولاتی که این برند عرضه میکند دقیقا مطابق نیازهای این قشر مخاطبان خاص، صرفا با استفاده از مواد اولیه طبیعی ساخته شده و قرار نیست پوست و زندگی زنان را به خطر بیندازد! و این در واقع یک نمونه بارز از ایده های پولساز در امریکا بوده که حالا تبدیل به یک کسب و کار موفق شده .

در ایران هم گاها برندهایی به وجود می آیند که ادعای تولید محصولات از مواد اولیه گیاهی را دارند اما تا جایی که من به یاد دارم، بیشترشان به خاطر وعده های غیرقابل باور یا تبلیغات نه چندان اصولی بعد از مدتی از بازار خارج میشوند! تنها کسب و کاری که دیدم در این زمینه بتواند دوام بیاورد، یک فروشگاه فیزیکی عرضه محصولات خوراکی ارگانیک در بالای شهر بود که حدود ۷ سال است به فعالیتش ادامه داده!

۹_ ایسمینار

نمونه کسب و کار موفق و جدید ایرانیاحتمالا خیلی از مخاطبان این مقاله، با وب سایت ایسمینار آشنایی دارند. این سایت بزرگترین مجموعه برگزاری وبینار است که در ایران فعالیت میکند.

با توجه به اینکه در فضای کسب و کار ایران، هر روز بحث برندسازی، آموزش و بازاریابی محتوایی داغ تر میشود، جای خالی یک پلتفرم برای کمک به افراد علاقه مند به برگزاری رویدادهای آنلاین حس میشد. در این بین وب ایسمینار توانست با شناخت و پاسخگویی به این نیاز، به یک کسب و کار موفق ایرانی تبدیل شود.

در حال حاضر ماهانه صدها وبینار به کمک این سایت برگزار میشود و مخاطبان زیادی در وب فارسی آن را میشناسند. البته مسیر تبدیل شدن ایسمینار به یک کسب و کار سود ده به همین سادگی که در این مطلب خواندید نبود. این سایت مدت زیادی است که فعالیت خودش را شروع و خب در این مسیر بالا و پایین های بسیاری را هم تجربه کرده.

شاید دیگر امروز ورود به بازار برگزاری وبینار به عنوان کسب و کار خیلی بازدهی خوبی در وب فارسی نداشته باشد. اما مطمئنا در این فضای پویا که حتی یک فروشگاه عسل هم علاقه به برندسازی و آموزش دادن مخاطبانش دارد، هستند فضاهای خالی که شما بتوانید آن را پر کنید.

۱۰_ اپلیکیشن آمیرزا!

و در نهایت آخرین کسب و کار موفق ایرانی که میخواهم در این مقاله آن را به شما معرفی کنم، اپلیکیشن آمیرزا است. البته این صرفا یک نمونه از موفقیت اپلیکیشن هاست که با شما به اشتراک میگذارم:

اپلیکیشن آمیرزا چند سال پیش و به عنوان یک برنامه موبایل سرگرمی معرفی شد و در مدت زمان کوتاهی به دلیل خلاقیت به کار رفته در آن، توانست به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. اگر خیلی کنجکاوید که آمار دقیق درآمد این برنامه را بدانید، باید با روابط عمومی آن ارتباط برقرار کرده و در مورد شرایط تبلیغ در اپ سوال کنید…

آمیرزادرآمد چنین اپ هایی که تعداد نصب خیلی زیادی دارند، به شدت بالاست و سود خیلی زیادی را متوجه صاحبان و بنیان گذاران آن میکند. اگر میخواهید تعداد بیشتری از این برنامه ها را ببینید، به سراغ اپلیکیشن کافه بازار رفته و به قسمت اپ های محبوب بروید. اغلب برنامه های این بخش، دقیقا همان اپلیکیشن های پر نصبی هستند که درآمدهای میلیاردی به صاحبانشان رسانده اند.

۱۱_ وب سایت udemy

به طور کلی کسب و کارهای فعال در حوزه آموزش، در حال حاضر درآمدهای به شدت بالایی دارند. خودتان تصور کنید یک آموزش با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده باشد و در هر ماه صرفا ۱ هزار نفر آن را بخرند. در آمد نهایی چقدر است؟

وب سایت یودمی یکی از معتبرترین وب سایت های فعال در حوزه آموزش است که در وب انگلیسی فعالیت میکند. در واقع یودمی یک مارکت پِلِیس آموزشی است. این یعنی شما هم میتوانید به زبان های مختلف آموزش های خودتان را در این وب سایت منتشر کنید. بعد از این، یودمی از درآمد فروش دوره یا دوره های شما، هزینه ای را به عنوان کارمزد کم کرده و مابقی را به شما پرداخت میکند.

نمونه ایرانی این کسب و کار جدید و موفق خارجی، وب سایت هایی مثل فرانش یا داناپ هستند. البته که درآمد سایت های ایرانی با مارکت پلیس هایی مثل یودمی و لیندا حتی قابل مقایسه هم نیست اما ممکن است در آینده ای نزدیک، نمودار رشد نمونه های ایرانی هم به سرعت بالا برود. اما به طور کلی کسب درآمد از آموزش در ایران با رشد خوبی نسبت به گذشته داشته است

۱۲_ وب سایت nam.ir

دقیقا زمانی که همه تصور میکردند دیگر دوران خرید و فروش دامنه به اتمام رسیده، وب سایت نام کارش را شروع کرد. این مجموعه هنوز به ۲ سالگی خودش نرسیده اما با اینحال به خاطر ایده جذابش توانسته در همین مدت کوتاه، نظر خیلی از مخاطبان را به خودش جلب کند.

وب سایت nam.ir در حوزه فروش یا بهتر است بگویم مزایده دامنه های وب فارسی فعالیت میکند. نحوه کارش هم به این صورت است که افراد صاحب دامنه های مختلف به آن مراجعه کرده و دامنه هایشان را در معرض فروش قرار میدهند. البته راستش این مجموعه تا رسیدن به یک کسب و کار جدید و موفق پرسروصدا خیلی راه درازی دارد اما با این حال باز هم در همین مدت کوتاه، موفقیت های خوبی به دست آورده.

۱۳_ وب سایت کشمون

این یکی از آن کسب و کارهای جدید و موفقی است که من آن را خیلی دوست دارم. کش مون چند سال پیش فعالیتش را در حوزه فروش زعفران آغاز کرد. البته تا اینجا شاید تصور کنید که خب این یک کسب و کار جدید نیست، اما کش مون فعالیت متفاوتی دارد: این مجموعه زعفران را از کشاورز به دست شما میرساند!

در واقع ایده جذاب آنها این است که با حذف واسطه ها، هم قیمت را کاهش داده و هم کیفیت محصولِ خروجی که به دست مخاطب میرسد را افزایش دهند. علاوه بر این، پول بیشتری را هم در جیب کشاورز کنند. با نگاهی به تصور پایین، بهتر متوجه نحوه فعالیت کشمون میشوید:

کشموننکته جذاب اینحاست که موسسان کشمون، خودشان از بچه های روستایی هستند و پدرانشان در همین شغل کاشت زعفران فعالیت میکنند. بخش اعظمی از موفقیت کشمون هم به دلیل سئو وب سایت شان است که توانسته اند به کمک آن، مخاطبان زیادی را به سمت خودشان جذب کنند.

کلام آخر

میدانم این دیدگاهم مخالف های زیادی دارد، اما به نظر من بازار کسب و کار ایران هنوز هم جای خالی و پتانسیل رشد بالایی دارد. بر خلاف کشورهای آمریکایی و اروپایی که رقابت در فضای بیزینس آنها بسیار بالاست، در ایران هنوز محصولات و خدمات های زیادی هست که کسب و کارها نتوانسته اند در آنها به خوبی جوابگوی نیاز مخاطبان باشند. بنابراین شاید بهتر باشد به جای بازارها و کسب و کارهای خیلی جدید نیم نگاهی هم به همین بازارهای فعال فعلی داشته باشیم. امیدوارم از مطالعه مقاله کسب و کارهای موفق و جدید لذت برده باشید و همیشه توجه داشته باشید که موفق شدن در هر کسب و کاری هم مانند سئو یک پروسه ادامه داره.

برخی از سوالات رایج

 آیا امکان معرفی چند نمونه کسب و کار موفق کم سرمایه است ؟

بله ،سئو (بهینه سازی سایت) ،  انجام کارهای گرافیکی ، تولید محتوا ،  سوشیال مارکتینگ ، طراحی سایت از جمله کسب و کارهای کم سرمایه هستند.

میزان درآمد در شغل ها را چه چیزی تعیین می کند؟

اعتماد به نفس فرد

میزان زمانی که فرد برای یادگیری و ارتقا دانش و مهارتش صرف میکند

میزان ریسک پذیری فرد

 آیا امکان معرفی چند نمونه از کسب و کارهای موفق که نیاز به ریسک بیشتری دارد، است ؟

بله ، فعالیت در بورس ، طراحی اپلیکیشن ،  فروش محصولات CNC چوب ،راه اندازی فروشگاه اینترنتی و….

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *