09150566946

پرورش کرم ابریشم

photo ۲۰۲۱ ۰۹ ۰۵ ۱۹ ۱۱ ۳۶ 2 - پرورش کرم ابریشم

• صنعت پرورش کرم ابریشم از جمله صنایعی است که در سال‌های اخیر تلاش بسیاری شده تا رونق گذشته را دوباره پیدا کند. نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی نیز فعالیتی جانبی در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزی محسوب می‌شود.محصول اصلی حاصل از پرورش کرم ابریشم نخ ابریشمی است که در ایران بیش از ۹۵ درصد آن در تولید فرش به کار می‌رود که می‌توان گفت انحصاری است. نخ ابریشمی به واسطه نرمی، شفافیت همراه با ظرافت و استحکام فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از مهم‌ترین و گرانبهاترین الیاف‌ها شمرده می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت پرورش: ۶۰ جعبه 

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۳۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۲۲۵ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۲۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۴ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-تقاضا بازار و ظرفیت اقتصادی بالا

-برخورداری کشور از سابقه بالا در پرورش کرم ابریشم 

-سرمایه اولیه نسبتا پایین

-در دسترس بودن تخم کرم ابریشم

موانع و مشکلات:

-ورود قاچاق ابریشم تقلبی و مصنوعی

-خام فروشی پیله ابریشم

-مشکلات تامین خوراک

-فعال نبودن صنایع بافندگی

-فصلی بودن شغل پرورش کرم ابریشم

• ابریشم مصنوعی و تقلبی که آغشته به پنبه است و به صورت قاچاق وارد کشور می شود، به تولید کنندگان ابریشم آسیب جدی می زند. اگر کار تولید نخ ابریشم از پیله ها را خودمان انجام دهیم و از خام فروشی پیله ها پرهیز کنیم سود حاصله چند برابر می شود.

• کشورهای تولید کننده عمده ابریشم، نظیر چین و ژاپن، نقشی اساسی در تعیین قیمت ابریشم و کالاهای ابریشمی دارند. میزان صادرات و واردات، مصارف داخلی و تنوع محصولات ابریشمی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت ابریشم می‌باشد.فرش‌های ابریشمی یکی از اصلی‌ترین کالاهای ابریشمی در بازارهای بین المللی محسوب می‌شوند و ایران یکی از صادرکنندگان مشهور فرش در جهان است .در حال حاضر تولید ابریشم در برخی از کشورها نظیر ژاپن و کره به شدت افت کرده است و تولید تخم نوغان و پیله ی تر در کشورهایی مانند ازبکستان، ویتنام و برزیل با افزایش بسیاری رو به رو می‌باشد. به طور کلی میزان تولید پیله و ابریشم در کشورهایی که نیروی کار ارزان‌تری دارند از پتانسیل بهتری برخوردار است.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *