09150566946

آغاز تحول بزرگ در بازار سرمایه / صدور ۳۵ میلیون کد بورسی تا این لحظه

ImageHandler 1 1 - آغاز تحول بزرگ در بازار سرمایه / صدور ۳۵ میلیون کد بورسی تا این لحظه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

آغاز تحول بزرگ در بازار سرمایه / صدور ۳۵ میلیون کد بورسی تا این لحظه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: ابلاغیه مقام معظم رهبری فرصتی بی نظیر برای بازار سرمایه فراهم کرد.

دکتر حسن قالیباف اصل بیان کرد: سیاست های اصل ۴۴، آزادسازی سهام عدالت و قابلیت معامله این سهام از بستر بازار سرمایه را در نظر گرفته و این امر یک تحول بزرگ در بازار سرمایه است.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای صحیح اصل ۴۴ و همچنین آزاد سازی سهام عدالت را منشاء اتفاقات مثبت پیش روی بازار سرمایه دانست و گفت: حدود ۵۹میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند و این تعداد سهامدار به خانواده بازار سرمایه پیوستند و مردم عزیز ایران فعالیت رسمی در بازار سرمایه را آغاز کردند.

سکاندار سازمان بورس آشنایی عموم مردم با حق و حقوق سهامداری در بازار سرمایه را لازمه داد و ستد مستقیم سهام عدالت عنوان کرد و گفت: حتی افرادی که تمایل به معامله سهام عدالت خود ندارند، ضمن کسب دانش مالی باید از قانون تجارت، نحوه حضور در مجامع و …. اطلاع داشته باشند.

دکتر قالیباف در ادامه به حضور ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۶شرکت در بازار سهام فعال هستند و ۱۳شرکت دیگر نیز غیربورسی هستند. ارزش کنونی ۳۶شرکت فعال در بورس نیز معادل ۴۹۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در ادامه به قابلیت داد و ستد سهام عدالت اشاره کرد و گفت: شورایعالی بورس طراحی ساز و کار آزادسازی سهام عدالت را در دستور کار قرار داده و طبق دستورالعمل های اجرایی شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز تعیین تکلیف می شوند.

دکتر قالیباف در ادامه افزود: بر اساس راهکارهای کنونی شورایعالی بورس ، شرکت های سرمایه گذاری استانی یک ماه بعد از اتمام مهلت مشمولین برای انتخاب شیوه آزادسازی، موظف هستند درخواست پذیرش خود را به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران ارسال کنند و بورس و فرابورس نیز باید فرآیند پذیرش این شرکت ها را در اولویت قرار دهند.

رییس سازمان بورس در ادامه تاکید کرد: همچنین ۱۳ شرکت موجود در سبد سهام عدالت نیز می بایست بحث پذیرش در بازار سهام را دنبال کنند و به شرکت های بورسی یا فرابورسی تبدیل شوند.

مراحل صدور کد برای ۳۵ میلیون نفر

دکتر قالیباف در ادامه به ماموریت شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) اشاره کرد و گفت: سمات متولی صدور کد در بازار سرمایه است که تا کنون مراحل صدور کد برای ۳۵ میلیون نفر از ۵۰میلیون نفر مشمول سهام عدالت انجام شده است.

سخنگوی سازمان بورس در ادامه به ارزش بسیار بالای هر برگه سهام عدالت اشاره کرد و گفت: ارزش هر برگه سهام عدالت در ۱۴سال پیش معادل یک میلیون تومان بود. این در حالی است که با توجه به رشد بورس در سالهای اخیر، ارزش هر برگه سهام عدالت بسیار بالاتر از این رقم است و در روز آزادسازی سهام عدالت رقم دقیق آن اعلام می شود.

قالیباف اصل در ادامه با اشاره به اینکه مردم عجله ای برای فروش سهام عدالت خود نداشته باشند ، گفت: قطعا منافع بسیار بالاتری در انتظار سهامداران عدالت خواهد بود.

سکاندار بازار سرمایه در ادامه به مزیت سرمایه گذاری در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در بورس، رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی و در نهایت رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *