09150566946

ارز دیجیتال هورایزن (zen)

images - ارز دیجیتال هورایزن (zen)

ارز دیجیتال هورایزن (Horizen) یا با نام قدیمی زنکش (ZenCash) نوعی ارز دیجیتال است که با سمبل (ZEN) شناخته می‌شود. بیشترین هدف این ارز دیجیتال تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی است. این ارز دیجیتال بر روی بلاکچین زد کلاسیک (ZClassic) فعالیت می‌کند. پس از مدتی از فعالیت ارز دیجیتال هورایزن فورک شد و بر روی بلاکچین فعال نبود. این ارز دیجیتال از فناوری زد کی اسنارکس استفاده می‌کند. زنکش بلاکچین نامتمرکزی دارد. 

ویژگی‌های ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

ارز رمز هورایزن بیشترین تعداد گره را در میان کریپتوها دارد. (در حدود ۳۰۰۰۰ نود فعال) شبکه گره‌های هورایزن چندین رده دارد و نقش همه گره‌ها یکسان نیست. گره‌های کامل در شبکه دارای نسخه کاملی از تراکنش‌ها و داده‌های داخل شبکه هستند. گره‌های امن یا Secure Node گره‌های کاملی با سازوکارهای رمزنگاری هستند که به امنیت ارتباط میان گره‌ها و جلوگیری از جعل کردن ارتباطات کمک می‌کنند. گره‌های بزرگ یا سوپرنودها نیز به قدری ایمن هستند که میزبان زنجیره‌های فرعی هورایزن هستند. در تاریخ دوم ژون سال ۲۰۱۸ میلادی، شبکه زنکش تحت نفوذ حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت و متجاوز از نیم برابر قدرت پردازشی شبکه را تحت تصرف خود درآوردند و حدود ۶۰۰ هزار بلاکچین از طریق تغییر آن دزدیدند!

تیم پروژه ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

تیم توسعه هورایزن مجموعه قدری از برنامه‌نویسان حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد. این ارز در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی توسط آقایان رابرت ویگلیون(Robert Viglione) و رولف ورس‌لوئیس (Rolf Versluis) از طریق فورک زد کلاسیک ایجاد شد. در آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی زن کش به ورایزن تغییر نام داد. رابرت ویگیلون، بنیانگذار هورایزن یک افسر آمریکایی بود که در افغانستان کلاس‌های آموزش بیت کوین ۱۰۱ را برگزار می‌کرد تا مزایای فناوری را معرفی کند!

امتیاز ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

ارز دیجیتال هورایزن بر مبنای برقراری امنیت و حفظ حریم خصوصی ساخته شد ولی پس از ایجاد فورک، موارد امنیتی آن دچار نقض شد. این شبکه مرکزیت خاصی ندارد و خودبنیاد است. در حال حاضر هورایزن دارای نهادهای اصلی زیر است:

  • زنچت (ZenChat) یک پیام‌رسان خصوصی است که سطح امنیتی بالایی دارد.
  • زنپاب (ZenPub) پلتفرمی برای ایجاد فایل‌های ناشناس است.
  • زنهاید (ZenHide) تونلی برای انتقال داده‌های محرمانه است.

توکن محلی ارز دیجیتال هورایزن، ZEN است. نقطه قوت این ارز دیجیتال ایجاد یک حصار امن و قوی نسبت به داده‌ها و اطلاعاتی است که در سامانه‌های اطلاعات ابری ذخیره می‌شوند. هورایزن دست به شناخت تهدیداتی می‌زند که روزانه دنیای کریپتوکارنسی را درگیر می‌کند تا بتواند با افزایش امنیت، اعتماد کاربران را به سمت خود جلب کند.

کاربرد فناوری Cross-Chain Transfer Protocol یا به اختصار (CCTP) در شبکه هورایزن سبب می‌شود تا توکن‌های ZEN در زنجیره اصلی و جانبی به آسانی و سرعت بالا جا به جا شوند. بر این اساس تیم هورایزن نسبت به طراحی زنجیره‌های جانبی و ایجاد برنامه‌های نامتمرکزی که به زنجیره اصلی متصل شده‌اند، راغب هستند.

آشنایی با عملکرد ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

شبکه هورایزن هم با پروتکل‌های اثبات سهام و ولیدیتورهای آن و هم با قرارداددهای اثبات کار و ماینرها عمل می‌کند؛ در حقیقت زنجیره اصلی در اجماع از اثبات کار و در زنجیره‌های فرعی از اثبات سهام استفاده می‌کند. جالب است که از میان توکن‌های تولید شده فقط ۶۰ درصد به ماینرها تعلق پیدا می‌کند. نیمی از ۴۰ درصد باقی‌مانده به طور مساوی میان گره‌های امن و گره‌های سوپر تقسیم می‌شود و ۲۰ درصد دیگر هم به خزانه اصلی یا سازمان خودمختار غیرمتمرکز هورایزن (Horizon Decentralized Autonomous Organization) ارسال می‌شود تا این اکوسیستم گسترش یابد.

آشنایی با صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

برای خرید توکن‌های (ZEN) می‌توانید به صرافی‌هایی مثل بایننس و هوبی مراجعه کنید و یا به یک استخر ماینینگ بپیوندید. کیف پول‌های زیادی وجود دارند که از هورایزن پشتیبانی می‌کنند. برخی از مهم‌ترین این کیف‌ها عبارتند از:

  • Sphere
  • Swing Wallet
  • MyZenWallet
  • Zen Wallet
  • Paper Wallet
  • CoolWallet
  • Coinomi
  • Ledger

آینده ارز دیجبتال هورایزن (ZEN): طبق پیش‌بینی‌ها ارز دیجیتال هورایزن به دلیل سرعت بالا در تراکنش و مقیاس‌پذیری جایگاه خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد و آینده درخشانی پیش روی این ارز است.

پیشرفت‌های اخیر پروژه Horizen

علی‌رغم اینکه شبکه ارز دیجیتال هورایزن تقریباً چهار سال پیش راه‌اندازی شده است، این پروژه همچنان به طور فعال به توسعه خود ادامه می‌دهد و در ماه‌های گذشته به چندین موفقیت برجسته دست یافته است.

  • در اکتبر سال ۲۰۲۰، هورایزن با غول وام‌دهی ارز دیجیتال سلسیوس (Celsius) همکاری کرد تا احتمال استفاده از الگوریتم اثبات دانش صفر خود را برای ایجاد یک سیستم مبتنی بر گواه اثبات ذخایر (proof-of-reserve) بررسی کند.
  • در نوامبر سال ۲۰۲۰، سیکوبا (Sikoba) –یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اسناد تأیید بدهی (IOU) به صورت همتا به همتا– از جعبه ابزار اثبات دانش صفر و پروتکل قابلیت همکاری Horizen برای افزایش شفافیت و امنیت مشتریان خود استفاده کرد.
  • در دسامبر سال ۲۰۲۰، هورایزن اعلام کرد که یک همکاری رسمی را با شبکه بلاکچینی ثبت زمین LTO آغاز کرده و یک زنجیره جانبی اختصاصی را برای این پلتفرم ایجاد خواهد کرد.
در طول سال ۲۰۲۰، ارز دیجیتال هورایزن در مجموع به فهرست ۲۸ صرافی، از جمله شعبه آمریکایی بایننس (Binance.US)، Gate.io، بیت‌هامب (Bithumb) و ام‌ایکس‌سی (MXC) اضافه شد.

همچنین در سال گذشته، هورایزن چندین طرح ابتکاری جدید اجتماعی از جمله محیط توسعه‌دهنده هورایزن (Horizen Developer Environment) و برنامه پذیرش اولیه هورایزن (Horizen Early Adapt Program) را آغاز کرد. در مجموع، بیش از ۱،۱۰۰ توسعه‌دهنده در برنامه پذیرش اولیه هورایزن ثبت‌نام کرده‌اند که به معنای یک جامعه توسعه‌دهنده پرجنب‌وجوش برای آن است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *