09150566946

استراتژی معاملاتی مکدی

در ادامه پست قبل:

برگشت هیستوگرام ها

 

هیستوگرام، با میله‌هایی که بازتاب اختلاف بین خط MACD و خط سیگنال است، احتمالاً ارزشمندترین جنبه MACD است. هنگامی که قیمت بازار به شدت در یک جهت حرکت می کند، ارتفاع میله های هیستوگرام افزایش می یابد و زمانی که بازار به کندی حرکت می کند، ارتفاع آنها کاهش می یابد. با دور شدن میله های هیستوگرام از خط صفر، دو خط میانگین متحرک به طور فزاینده ای از هم جدا می شوند. سپس یک قوز یا کوهان به احتمال زیاد پس از سپری شدن اولین دوره بسط قیمت رخ می دهد که این نشانه ای است که اکنون میانگین های متحرک دوباره دارند به هم نزدیک می شوند، که می تواند پیش مقدمه ای برای ایجاد کراس باشد. برخلاف استراتژی کراس تاخیری که در بالا ذکر شد، این استراتژی پیشرو است. روش برگشت هیستوگرام بر اساس استفاده از روندهای شکل گرفته، مبنایی برای پوزیشن گیری است، به این معنی که می توان پیش از حرکت بازار آن را اعمال کرد. با صبر کردن برای شکل گیری دو تغییر در خلاف روند میله های هیستوگرام، ریسک سیگنال اشتباه کاهش می یابد. می‌توان از این تکنیک برای خروج از معامله نیز استفاده کرد و هر زمان MACD شروع به بازگشت و حرکت به جهت دیگر کرد، پوزیشن را بست.

 

macd4 - استراتژی معاملاتی مکدی

 

کراس خط صفر

 

روش کراس از خط صفر مبتنی بر عبور هر یک از EMAها از خط صفر است. اگر MACD از پایین، خط صفر را قطع کند و از آن عبور کند، ممکن است یک روند صعودی جدید شکل گیرد، در حالی که اگر MACD از بالا خط صفر را قطع کند و به زیر آن رود، ممکن است یک روند نزولی تشکیل شود. از آنجایی که این سیگنال کندترین سیگنال در میان این سه سیگنال است، شما شاهد سیگنال های کمتر و همچنین سیگنال های برگشتی کاذب کمتری خواهید بود. زمانی که MACD به بالای خط صفر می رود، خرید بگیرید – یا پوزیشن فروش خود را ببندید – و زمانی که MACD به زیر خط صفر می رود، فروش بگیرید – یا پوزیشن خرید خود را ببندید. با این حال، می توان از این تکنیک برای سیگنال برگشت برای پیشروی های قیمتی گسترده نیز استفاده کرد. نمودار زیر سه سیگنال قبلی AUD/USD را نشان می‌دهد که چهارمین سیگنال نیز در شرف صادر شدن است. اگر معامله‌گر در زمان‌های صحیح ورود کرده و خارج می شد، هر یک از این سیگنال ها برایش سودآور بوده است. و با استفاده از روش کراس خط صفر به جای روش کراس خطوط، احتمالا جلوی تعداد زیادی از سیگنال های غلط گرفته می شده است. در مثال بالا، بازار بارها خط روند را شکسته است، که نشان می دهد زمان خروج از معامله فرا رسیده است. معامله‌گر همچنین می‌تواند با رفتن قیمت به زیر کف یا سویینگ قبلی (روند صعودی) یا رفتن قیمت به بالای سویینگ یا سقف قبلی (روند نزولی) از معامله خود خارج شود.

 

مناسب ترین استراتژی برای به کارگیری MACD چه زمانی است؟

 

“بهترین زمان” در استفاده از اندیکاتور MACD وجود ندارد. همه چیز به شما، سلیقه شخصی شما و استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. برای کسانی که از رویکرد تکنیکال برای تحلیل استفاده نمی کنند یا ترجیح می دهند از اندیکاتورهای مختلف برای اندازه گیری جابجایی قیمت ها استفاده کنند، ممکن است زمان “دقیق” برای استفاده از اندیکاتور MACD وجود نداشته باشد. اگر تصمیم گرفتید از اندیکاتور MACD استفاده کنید، زمان ایده‌آل برای استفاده از آن با توجه به تاکتیک‌های ذکر شده در بالا تعیین می‌شود. اگر از رویکرد تاخیری استفاده می‌کنید، برای دریافت سیگنال در سریع‌ترین زمان ممکن، باید روی اندیکاتور MACD خود دقت داشته باشید.

 

ادامه مطلب را در پست بعدی ببینید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *