09150566946

الگوی دو قله یا Double Top و الگوی دو دره یا Double Bottom

دو قله و دو دره Double Top و Double Bottom

Double Top یک الگوی بازگشتی است که پس از یک حرکت گسترده به سمت بالا به وجود می آید. “Top” قله هایی هستند که وقتی قیمت به سطح خاصی می رسد که نمی تواند شکسته شود، شکل می گیرد. پس از رسیدن به این سطح، قیمت کم کم از آن دور می شود، اما بعد از آن دوباره برای آزمایش سطح باز می گردد.

300x152 - الگوی دو قله یا Double Top و الگوی دو دره یا Double Bottom

در نمودار بالا می توانید ببینید که دو قله یا “Double Top” پس از حرکت قوی به بالا تشکیل شده اند. توجه کنید که چطور قله دوم قادر به شکستن سطح بالای قله اول نیست. این یک نشانه قوی است که نشان می دهد که روند صعودی می خواهد اتفاق بیافتد؛ زیرا به ما می گوید که فشار خرید تقریبا در حال اتمام است.

با Double Top، ما می توانیم سفارش ورود خود را در زیر خط گردن قرار دهیم، زیرا واگرایی روند صعودی را پیش بینی می کنیم. با نگاهی به نمودار، می توانید ببینید که قیمت خط گردن را می شکند و حرکت خوبی را انجام می دهد.

1 300x152 - الگوی دو قله یا Double Top و الگوی دو دره یا Double Bottom

به یاد داشته باشید که Double Top تشکیل یک روند صعودی واگرا است، بنابراین شما می خواهید پس از یک روند صعودی قوی دنبال آن باشید. شما همچنین متوجه خواهید شد که نزول تقریبا ارتفاع یکسانی با جایی که Double Top تشکیل شده، دارد.

Double Bottom

Double Bottom نیز تشکیل یک روند صعودی واگرا است، اما این بار ما به دنبال آن هستیم که خرید کنیم و نه فروش. این تشکل ها پس از گسترش روند نزولی، هنگامی که دو دره یا “Bottom” تشکیل شده اند، رخ می دهد. شما می توانید روی نمودار بالا ببینید که بعد از روند نزولی قبلی ، قیمت دو دره را تشکیل داد زیرا قادر به رفتن به زیر سطح خاصی نیست.

3 300x182 - الگوی دو قله یا Double Top و الگوی دو دره یا Double Bottom

توجه کنید که چطور دره دوم قادر نبود به طور قابل ملاحظه ای دره اول را بشکند. این نشان دهنده ی این است که فشار فروش رو به اتمام است و این واگرایی در حال وقوع است. قیمت خط گردن را شکست و حرکت خوب رو به بالایی انجام داد.

ببینید چطور قیمت تقریبا با همان ارتفاع یکسان با تشکیل bottom بالا آمده؟ به یاد داشته باشید، درست مثل double top ، double bottoms روند معکوسی را تشکیل می دهند. شما می خواهید پس از یک روند نزولی قوی، دنبال آن ها بگردید.

4 300x182 - الگوی دو قله یا Double Top و الگوی دو دره یا Double Bottom

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *