09150566946

الگوی پرچم یا Flag

الگوی پرچم یا Flag

 

این الگو تشکیل شده از دو قسمت می باشد: میله و پرچم. تعریف میله: حرکت قبل از شکل گیری ناحیه پرچم را اصطلاحا میله پرچم می نامند.

تعریف پرچم: ناحیه ای که قیمت حرکت اصلاحی را انجام می دهد را پرچم می نامند که بسته به نوع پرچم، شکل آن متفاوت است.

 

الگوی پرچم شامل دو نوع می باشد:

  • پرچم (دارای دو سطح موازی)
  • پرچم سه گوش

 

پرچم (نوع اول)

این الگوی تقریبا شبیه به یک کانال است که شیبی خلاف حرکت اصلی قبل از خود دارد. در واقع نوعی اصلاح و جذب انرژی برای حرکت در جهت قبلی می باشد. معمولا این الگو به دلیل تسویه سفارشات افرادی که در سود بوده اند ایجاد می شود.

شکل ساده آن را در ادامه مشاهده می کنید.

300x174 - الگوی پرچم یا Flag

پرچم صعودی

1 300x193 - الگوی پرچم یا Flag

پرچم نزولی

باید توجه داشته باشیم که این الگو زمانی تکمیل می شود که قیمت ضلع موافق حرکت فعلی را بشکند. یعنی اگر پرچم به سمت بالا در حال حرکت بود (پرچم نزولی)، باید ضلع پایین شکسته شود. در صورتی که شیب الگو به سمت پایین باشد (پرچم صعودی)، باید ضلع بالایی الگو شکسته شود.

 

هدف الگوی پرچم

ابتدا باید میله پرچم را اندازه بگیریم. سپس از نقطه ای که شکست مدنظر انجام شده است، به اندازه میله پرچم هدف گذاری میکنیم. در ادامه پرچم ها و روش هدف گذاری را در چارت واقعی می توانید ببینید.

2 300x130 - الگوی پرچم یا Flag

3 300x125 - الگوی پرچم یا Flag

الگوی پرچم سه گوش (Pennant)

این الگو شباهت بسیار زیادی با الگوی مثلث متقارن دارد. بنابراین یکی از روش هایی که می توان برای این الگو هدف قیمتی را مشخص کرد، بر اساس همان الگوی مثلث متقارن است (مطلب مربوط به مثلث متقارن را در طلاچارت بخوانید).

روش بعدی تعیین هدف برای الگوی مثلث سه گوش، استفاده از میله پرچم می باشد که در بالا توضیح دادیم. بنابراین به منظور جلوگیری از طولانی شدن مطلب، به چند تصویر بسنده خواهیم کرد.

4 300x176 - الگوی پرچم یا Flag

5 300x125 - الگوی پرچم یا Flag

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *