09150566946

امواج الیوت و استراتژی های معاملاتی

استراتژی های امواج الیوت قسمت اول

این سری مجموعه ای است که چگونگی آنالیز امواج الیوت را بصورت عملی آغاز می کند . مخاطبین بحث باید مقداری سابقه و پیش زمینه امواج الیوت از کتاب داینامیک تریدینگ من داشته باشند زیرا آن کتاب سراغ جزئیات الگوهای امواج می رود و بنابراین با دانستن آن کتاب لازم نیست آن موارد را اینجا مجددا تکرار کنیم . در این مجموعه فرض بر این گذاشته شده است که مخاطبین بحث به فصل سوم کتاب داینامیک تریدینگ آشنایی داشته باشند. گذشته از این، شما کاربرد عملی استراتژی معاملاتی با امواج الیوت را آموزش خواهید دید. هر چیزی که در این سری آموزشی ارائه شود از قبیل سهام ، شاخص ها ، …. در هر تایم فریمی از ۵ دقیقه تا ماهیانه قابل معامله می باشد.

* چیزهایی که قبل از شروع این سری آموزشی باید بدانید :

شما باید به فصل ۳ کتاب داینامیک تریدینگ آشنا باشید و مطالعاتی در آن زمینه داشته باشید و آشنا به مفاهیمی که عنوان می شود باشید . روند پیشرو : در امواج پیشرو معمولا پنج موج داریم . روندهای پنج موجی پیشرو معمولا در جهت روند درجه بزرگ تر ساخته می شوند .

روند اصلاحی :

معمولا در سه موج ظاهر می شوند و یک تصحیح به سمت روند پیشروی قبلی است .

موج از درجه مشابه :

نوسان از درجه مشابه نیز خوانده می شود . امواج از درجه مشابه بیانگر زیر موج هایی هستند که یک ساختار کامل شده را می سازند .در یک روند پیشرو موج های یک – پنج امواج از درجه مشابه هستند و زیر موج های هر موج از یک درجه کوچک تر هستند.

نیر موج های یک موج هر موج ممکن است به امواج درجه کوچکتر تقسیم شود تا ساختار یک موج را کامل نماید بعنوان مثال ، موج یک از یک روند پنج موجی پیشرو عموما به پنج موج از درجه کمتر تقسیم می شود شما باید با تقسیمات امواج که از درجه پیشرو هست یا یک روند اصلاحی اشنا باشید.

چندین تایم فریم وقتی درجات پایین تر امواج کامل می شود در تایم بالاتر موج اصلی کامل می شود .

روند یا اصلاحی ؟

آنالیز امواج الیوت چیست ؟ اساس امواج الیوت فهرستی از الگوهای نموداری شناخته شده است . این الگوهابری تشخیص اینکه بازار پیشرو هست یا اصلاحی بسیار مفید است . دانستن اینکه در موج پیشرو هستیم یا اصلاحی ، روند اصلی را نیز برای ما هویدا می کند .هر الگو وضعیت بازار را معلوم می نماید . همینطور برای ما بسیار مفید هست که با این علم ماکزیمم حرکت بازار را برای حفاظت از حد ضررمان تعیین کنیم .

اساس الگوهای الیوتی ؛ پنج موجی و سه موجی پایه و اساس امواج الیوت این است که بیشتر روندها در جهت مسیر اصلی بصورت پنج موجی و در جهت خلاف روند اصلی بصورت ترکیبات سه تایی ظاهر می شوند . خیلی ساده است که بازار معمولا بصورت سه تایی یا پنج تایی ظاهر می شود . الگوهای اصلاحی ساختار سه تایی دارند . یک روند پنج موجی پیشرو و سه موجی یا اصلاحی از نوع پیچیده هر یک مشخصات ساختاری دارند که ما در این سری آموزشی به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد . یک هدف مهم تئوری امواج الیوت شناسایی ساختار موج است که تشخیص دهیم یک سه موجی است بایک پنج موجی .

قوانین امواج الیوت سه تایی این سه قانون غالبا مربوط به دیتای بسته شده روزانه می باشد .

  1. موج ۲ نباید کل موج ۱ را بپوشاند ، بعبارت دیگر موج ۲ نباید ۱۰۰% موج قبل را بپوشاند . 
  2.  موج ۳ نباید کوتاه ترین موج در امواج سه گانه پیشرونده ۱ و ۳ و ۵ باشد .
  3.  موج ۴ نباید در محدوده موج ۱ بسته شود یا بعبارتی وارد حریم موج ۱ شود .

این قوانین بی نهایت برای تایید یا بی اعتبار بودن یک الگوی الیوتی مفید و کارا می باشد. هر وقت از اطلاعات بین روزی (تایم فریم ساعتی ) استفاده می کنید از الگو و خطوط راهنمای مرتبط با دیتای قیمت بسته شدن روزانه آگاهی داشته باشید

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *