09150566946

بازیافت باتری فرسوده

2021 11 24 - بازیافت باتری فرسوده

• باتری‌های سربی اسیدی مجموعه‌هایی کوچک برای ذخیره انرژی از طریق استفاده کنترل‌شده از واکنش‌های شیمیایی هستند.براساس تحقیقات صورت گرفته از سوی دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست،این‌گونه باتری‌ها به دلیل غیرقابل بازگشت بودن واکنش‌های شیمیایی دارای دوره عمری مشخص هستندو پس از رسیدن به انتهای دوره عمری خود، با وجود محتوای فلزی بالا بویژه سرب، غیراستفاده و فرسوده و در گروه پسماندهای ویژه تقسیم‌بندی می‌شوند.تحقیقات نشان می‌دهد بازیافت آنها و وارد کردن فلزاتی نظیر سرب، قلع، آنتیموان، آرسنیک و مواد آلی نظیر پلی‌پروپیلن حاصل از بازیافت آنها به چرخه صنعت امری اقتصادی است ولی به دلیل وجود خطرات مواد مختلف موجود در ساختار آنها بویژه فلزات سنگین، رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی ، استفاده از فناوری‌های نوین در جمع‌آوری و مراحل پیش‌بازیافت و بازیافت آنها ابداع شده است.

• هنحوه بازیافت باتری فرسوده بدین گونه است که ابتدا باطری ماشین توسط آسیاب های چکشی به تکه های ریزی شکسته می شود. سپس این تکه های خرد شده داخل خمره هایی ریخته می شوند جایی که سرب و مواد سنگین به سمت پایین خمره هدایت می شوند و اما پوسته پلاستیکی در سطح خمره شناور می ماند. در این مرحله تکه های پلی پرو پیلن و مایعات از بین می روند و از سرب و فلزات سنگین جدا می شوند و هر یک از مواد به چرخه بازیافت متفاوتی هدایت می شوند.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۱۲۰۰۰۰ عدد در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۴۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۸ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۵ سال

• مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد حداقل ۶۰ درصد سرب تصفیه‌شده از معادن سرب تامین شده و ۴۰ درصد از بازیافت قراضه‌ها و سرباره‌های باتری‌های فرسوده حاصل می‌شود. بنابراین صنعت بازیافت سرب از باتری‌های فرسوده به اندازه استحصال سرب از معادن دارای اهمیت است.سرب بازیافتی در روش سنتی با خلوص ۹۲ تا ۹۵ درصد به‌دست می‌آید اما در برخی کارخانه‌های بازیافت که با روش‌های اصولی‌تر و با رعایت بیشتر اصول زیست‌محیطی انجام می‌شود، سربی با خلوص ۹۹/۹۹ درصد حاصل می‌شود.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *