09150566946

بازیافت روغن سوخته خوراکی

2021 11 11 - بازیافت روغن سوخته خوراکی

• روغن هایی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد پس از تولید همواره دارای مقداری ناخالصی می باشند که باید حتما آن ها را برای استفاده تصفیه نمود. در روغن هایی که به صورت مایع مورد استفاده قرار ی گیرند مانند روغن های مایع و گیاهی وجود ذرات معلق و جامد در ترکیبات آن ها لزوم پاکسازی روغن را ایجاد می کند. پاکسازی روغن ها با استفاده از فیلتراسیون و یا مراحل شیمیای خاصی انجام می شود. ناخالصی های موجود در روغن های خوراکی تحت عناوین زیر شناخته می شوند.

• هدف از تصفیه روغن زدودن ناخالصی های نامطلوب از روغن است به نحوی که کمترین آسیب به گلیسیرید ها رسیده و افت روغن به حداقل ممکن برسد. تصفیه روغن شامل صمغ گیری ، تصفیه قلیایی ، بی رنگ کردن و بی بوکردن است. موم گیری و زمستانه کردن فرایند خاص برای بعضی روغن های مایع است که در سرما )دمای یخچال( به دلیل رسوب موم ها و تری گلیسیرید های دارای نقطه ذوب بالا )نظیر استئارین( شفافیت خود را از دست می دهند. همچنین از آنجا که در گذشته مردم به استفاده از روغن جامد عادت داشته و به دلیل استفاده فراواناین گونه روغن ها در صنایع غذایی، از جمله فرایند های متداول علاوه بر مراحل تصفیه فرایند هیدروژناسیون روغن به منظور تولید روغن جامد صورت می پذیرد .

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۴۵۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۴۵۰ متر مربع

مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰ هکتار

هزینه تجهیزات: ۲٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۲۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۴ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-تکنولوژی دردسترس

-دانش فنی دردسترس

-بازار صادراتی مناسب 

• استفاده مجدد از پسماند روغن سوخته خوراکی به عنوان ماده اولیه تولید سوختهای پاک می تواند آلودگی محیط زیست را کاهش دهد (در مقایسه با دفع مستقیم در محیط بدون تصفیه توسط سیستم های تصفیه فاضلاب یا سوزاندن) و همچنین کیفیت هوای شهری را به دلیل ویژگی تجدید پذیر و محتوای بسیار کم گوگرد بهبود می بخشد. به دلیل ویژگی های تجدیدپذیر ، غیر سمی و زیست تخریب پذیر ، می توان از آن به عنوان گزینه ای مناسب برای جایگزینی سوختهای دیزلی استفاده کرد. همچنین زیست سوختها به هنگام سوختن در موتور موجب انتشار کم اکسیدهای گوگرد (SOx) ، مونوکسیدکربن (CO) ، ذرات معلق و هیدروکربن های نسوخته میشوند. از طرف دیگر ، بیودیزل از نقطه اشتعال نسبتاً بالایی برخوردار است ، بنابراین باعث می شود که نسبت به گازویٔیل نفتی ایمنی حمل و نقل آن بیشتر باشد.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *