09150566946

بازیافت پسماند الکترونیک

2021 10 02 - بازیافت پسماند الکترونیک

• ضایعات الکترونیکی، تجهیزات الکترونیکی دور انداخته شده بدون استفاده مجدد به شمار می‌آیند. این ضایعات، شامل تمام کالاهای موجود که عمرشان به پایان رسیده و یا برای کاربر مفید نیستند، می‌شود. هر خانه یا کسب و کار دارای زباله‌های الکترونیکی شامل مدارهای رهاشده، اجزای الکتریکی و منابع برق یا باتری می‌شود. تلویزیون، سامانه تهویه مطبوع، یخچال و فریزر، لامپ‌های فلورسنت و جیوه‌ای، رایانه، چاپگر، دستگاه فتوکپی، تلفن همراه و گوشی، حجم زیادی از زباله های الکترونیکی را تشکیل می‌دهند.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۲۰۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۲۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۸ سال

• تجهیزات الکترونیکی پیشرفته شامل تقریباً ۶۰ عنصر مختلف از مواد با ارزش و خطرناک است. مهمترین اجزای ارزشمند زباله‌های الکتریکی، مدارهای چاپی (PCBs) هستند که به غیر از فلزات باارزش، حاوی مواد خطرناک بسیاری است. برای جلوگیری از مسمومیت انسان و محیط زیست، تجزیه و تحلیل ویژگی‌ها و ترکیبات مواد مختلف در زباله‌های الکترونیکی و تعیین نحوه مدیریت مجدد آنها از طریق فرآیندهای زیست محیطی سالم، امری ضروری به حساب می‌آید.

• در حال حاضر آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زباله‌های الکترونیکی و کشورهایی همچون چین، هند، تایلند، برزیل، مکزیک، نیجریه، سنگاپور و پاکستان واردکنندگان عمده این زباله‌ها هستند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *