09150566946

بسته بندی برنج

2021 10 26 - بسته بندی برنج

• همیشه بسته بندی برنج یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان و حتی تولید کنندگان برای صادرات بوده است و همواره به این موضوع در صنایع مختلف توجه ویژه شده است چون برای بسته بندی یک محصول، همواره حداقل دو یا سه صنعت درگیر می شوند. پس از گذشت دهه ها و مکان ها و لوازم متفاوتی که برای بسته بندی برنج استفاده می شد، کیسه های برنج که به صورت امروزی استفاده می شوند، مورد استقبال قرار گرفت و در چند سال اخیر هم نوع پارچه ای آن جایگزین نوع پلاستیکی آن شده است که قابل بازیافت هم هست.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۵۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۱۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۴ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-روند رو به رشد مصرف برنج

-وابستگی بیش از ۵۰ درصد جمعیت زمین،برای تغذیه خود به برنج بعنئان غذای اصلی

-مرغوبیت و کیفیت بالا برنج ایرانی

-بازار صادراتی مناسب

موانع و مشکلات:

-فروش برنج بصورت فله

-ضعف در نوع بسته بندی صادراتی

-مشکلات نگهداری و انبارداری

• برنج، یک غذای اصلی برای مردم دنیا و بویژه قاره آسیا است. حدود ۹۰ درصد برنج جهان، در این منطقه تولید و مصرف می‌شود.بیشترین مصرف کننده‌های برنج، چین، هند، اندونزی و میانمار،با مصرف ۰٫۵ کیلوگرم مصرف روزانه و اروپا با مصرف ۳ کیلوگرم در سال، کمترین مقدار را به خود اختصاص داده‌اند.در مقابل سناریوی افزایش تولید برنج، میزان تقاضا، با افزایش رشد، روبرو بود. علاوه بر آن، تقاضا برای برنج و غلات دیگر، پیچیده‌تر شد

• تقاضا برای برنج در کشورهای با درآمد کم و مصرف کربوهیدرات ارزان قیمت، برای تامین انرژی، بعنوان یک منبع اصلی، افزایش یافت. این افزایش تقاضا در نتیجه ازدیاد رشد در درآمد سرانه و همچنین میزان بالای نرخ رشد جمعیت در این کشورها بود. تقاضا برای غذاهای غله‌ای، بویژه در چین، بالا بوده و منجر به انبار کردن مقادیر زیاد واردات گندم، گردید. افزایش تقاضا برای غلات، از جمله برنج در کشورهای در حال توسعه و با درآمد پایین، حداقل، در دو تا سه دهه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *