09150566946

بسته بندی حبوبات

photo 2021 08 21 16 24 30 - بسته بندی حبوبات

• واژه‌ی «حبوبات» هم به گیاهانی اطلاق می شود که میوه‌ی درون غلاف دارند و هم به خانواده‌ای اشاره دارد که این گیاهان متعلق به آن هستند (Leguminsae). حبوبات خانواده ای گسترده از گیاهانی است که شامل بیش از ۶۰۰ دسته و ۱۳،۰۰۰ گونه است.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۲۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۴۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۹ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۵ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-مناسب بودن بازار صادراتی حبوبات

-تکنولوژی دردسترس

-مواد اولیه در دسترس

-مصرفی بودن حبوبات

-دستیابی به نیروی کار نسبتا ارزان

-سرانه مصرف رو به رشد

موانع و مشکلات:

-وجود کارگاه های بسته بندی بدون مجوز

-کمبود دانش بسته بندی در صنایع

-فقدان استقرار استاندارد در صنعت بسته بندی

-هزینه نسبتا بالا بسته بندی در ایران

-عدم یکنواختی و ثبات کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی

-واردات حبوبات

• وقتی حبوبات به صوت بسته‌بندی به فروشگاه‌ها عرضه میشوند، باعث میشود که مصرف‌کننده بدون کمک گرفتن از فروشنده و صرفاً با مشاهده اطلاعات روی بسته خرید خود را انجام دهد، همچنین اگر محصولی که در قالب بسته‌بندی ارائه شده باشد از کیفیت بالایی برخوردار باشد باعث میشود که مشتری در خریدهای بعدی با مشاهده آن برند که قبل خریداری کرده اقدام به خرید کند و به دنبال محصول دیگری نباشد و همین باعث بالا رفتن میزان فروش و درنهایت کسب سود بیشتری برای تولیدکننده میباشد. بسته‌بندی اگر خوب و باکیفیت و با طراحی جدید انجام شود میتواند به‌عنوان زبان محصول شناخته شود، یعنی معرف محصول باکیفیت باشد و نظر خریدار را به خود جلب کند.

• اگرچه کشور ایران در تولید حبوبات و صادرات آن رتبه خوبی دارد، اما همچنان واردات حبوبات رواج دارد. تا سال ۱۳۹۵ حدود ۹۰ درصد از حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد که در آن سال با هدف‌گذاری‌های انجام شده مقرر شده بود تا سال ۱۴۰۰ ایران در تولید این محصولات به خودکفایی کامل برسد، اما نگاهی به آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد واردات برخی از انواع حبوبات در سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند.برای مثال در سال ۹۹ واردات نخود با رشد بیش از ۶۸ درصدی از حدود ۳۶ هزار تن در ۱۱ماهه سال ۹۸ به ۶۱ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۹۹ رسیده است. طی این مدت واردات عدس نیز با رشد نزدیک به ۳۰ درصدی از ۷۵ هزار تن به حدود ۹۸ هزار تن رسیده است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *