09150566946

بسته بندی زعفران

2021 09 22 2 - بسته بندی زعفران

• زعفران به‌عنوان گرانبهاترین گیاه زراعی در دنیا شناخته می‌شود؛ گیاهی که نماد رنگ و شادابی و در عین حال زیبنده و لوکس است. زراعت زعفران از ویژگی‌های متمایزی برخوردار است و ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مستعد کشت و برداشت زعفران در دنیا شناخته می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۲۰۰۰ کیلو در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۳۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۲۸۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

مزایا:

-دسترسی آسان به مواد اولیه

-محبوبیت زعفران ایرانی

-ارزش افزوده بالا

• ایران بزرگ ترین تولیدکنندهٔ زعفران در جهان است، اما سهم ما از بازار این محصول بسیار اندک است. کارشناس ها علت آن را مشکلات صادرات زعفران می‌دانند که بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد.قوانین دست و پاگیر، دلالی و واسطه گری، ضعف سیستم بانکی به دلیل تحریم، ضعف بسته بندی زعفران و نبود بازارسازی مناسب در بازار های هدف، از مهم ترین مشکلات صادرات زعفران هستند که باعث به وجودآمدن وضعیت کنونی صادرات زعفران در ایران شده اند.
تبلیغات و بازاریابی حرفه ای، توجه به نیاز و سلیقه مشتری خارجی، کنترل کیفیت، استفاده از بسته بندی مناسب زعفران ، رعایت استاندارد ها و حذف تعرفه و موانع غیرتجاری هم از موثرترین راهکار ها برای افزایش فروش و صادرات زعفران ایران هستند.

• یکی از مواردی که در افزایش صادرات زعفران و بهبود وضعیت کنونی صادرات زعفران در ایران تأثیرگذار است، آنالیز کیفیت زعفران و رعایت موارد مختلف به ویژه هنگام جداسازی کلاله ها از گل است. کشاورزان باید روش های کاشت و برداشت مدرن را جایگزین روش های سنتی کنند.
برداشت سنتی زعفران باعث از دست رفتن کیفیت آن می‌شود. اگر زعفران را طبق استاندارد های بین المللی داشت و برداشت کنیم، علاوه بر رعایت بهداشت، کیفیت زعفران هم حفظ شده و در عرضه به بازار مصرف با استقبال بیشتری رو به رو می‌شود.

• بحث خام فروشی زعفران یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود درصنعت تولید و صادرات زعفران کشور بوده و هست که به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کافی در مناطق زعفران‌خیز مخصوصا در دو دهه اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است و هر ساله زیان‌هایی را به کشاورزان و بازار صادراتی این محصول وارد می‌کند. این در حالی است که صنایع تبدیلی و بسته‌بندی زعفران علاوه بر اشتغال‌زایی در مناطق دوردست، می‌تواند موجب افزایش ارزش افزوده و سودآوری هرچه بیشتر برای این طلای کمیاب شود.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *