09150566946

بسته بندی عسل

photo 2021 08 15 21 48 46 1 1013x1024 - بسته بندی عسل

• در دنیای امروز که تبلیغات و بسته بندی اهمیت فراوانی دارد، عدم توجه به این موضوع مهم ممکن است آسیب های جدی به یک کسب و کار بزند. به ویژه کسب و کارهای تولیدی به این موضوع باید به صورت ویژه ای توجه داشته باشند. تولیدکنندگان عسل طبیعی نیز از این موضوع مستثنا نبوده و باید به این قسمت از کسب و کار خود نیز توجه داشته باشند.بسته بندی عسل طبیعی و اهمیت به آن یکی از موضوعات مهم و کاربردی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۸ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۴۵۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۳۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۶ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۳ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسبدر صورت ارتقا کیفیت بسته بندی

-مرغوبیت عسل ایرانی و استقبال بازار جهانی

-سرانه رو به رشد مصرف عسل

-بازار پسندی بیشتر مواد بسته بندی شده

موانع و مشکلات:

-بسته بندی ضعیف و عدم رعایت استاندارد های بسته بندی

-فروش فله عسل به بازارهای خارجی

-فروش عسل ایرانی تحت برندهای خارجی

-وجود عسل های بدون برند و مجوز در بازار

-وجود دلالی و واسطه گری

• در حال حاضر بالغ بر ۷۸ هزار زنبوردار در کشور با داشتن نزدیک به ۷ میلیون کندو (کلونی زنبور) سالانه ۸۰ هزار تن عسل تولید می کنند که این میزان تولید، ایران را در رده ۱۰ کشور نخست دنیا قرار داده است ما متأسفانه نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب سال‌ها موجب شده است کام دلالان این بخش هرروز شیرین و شیرین‌تر شود..امروز صادرات عسل استان با برند ترکیه و عرضه آن در بازارهای اروپایی، خرید ناعادلانه محصولات تولیدی زنبورداران به‌صورت فله‌ای و به قیمتی بسیار نازل از سوی دلالان و واسطه گران داخلی و یا خارجی و فروش آن به چندین برابر نرخ خرید به طرف‌های خارجی یکی از چالش‌های اصلی این بخش است.

 

• سال‌هاست باوجود صرف هزینه‌های زیاد برای تولید این محصول، عسل خریداری‌شده به‌صورت فله‌ای پس از انتقال به داخل ترکیه و بسته‌بندی در قالب‌های زیبا و تحت عنوان عسل ترکیه در برندهای تجاری متعددی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، قفقاز و اروپا صادر می‌شود و بدین ترتیب ترکیه سودهای کلانی را به جیب می‌زند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *