09150566946

بسته بندی گوشت

2021 10 30 - بسته بندی گوشت

• بیش از ۵ هزار سال از اولین باری که انسان حیوانات را برای گوشتشان شکار می‌کرد می‌گذرد و حدود ۵۰۰ سال پیش انسان برای اولین بار نگهداری و پرورش حیوانات را آموخت، پیشه دامپروری سابقه‌ای در حدود ۱۵۰ سال دارد و از همان زمان مسأله نگهداری و ایجاد ماندگاری و حفظ کیفیت در این ماده غذایی مورد توجه بوده است.گوشت یا فرآورده‌های پروتئینی دامی یکی از مهمترین و پرمصرف ترین مواد غذایی مورد مصرف انسان به صورت ساده و بدون تغییر و یا به صورت محصولات فرآوری شده است.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۱۰۵۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۱۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۷ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۵۸ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

مزیت و نقاط قوت:

-بازار پسندی بیشتر محصولات بسته بندی شده

-جمعیت بالای مسلمانان جهان و منطقه و استقبال ازگوشت حلال

-وابستکی کم ارزی نسبت به سایر صنایع

موانع و مشکلات:

-فساد پذیری سریع گوشت

-افزایش قیمت گوشت

-پایین آمدن سرانه مصرف گوشت خانوار

-هزینه ی بالای حمل و نقل

-بسته بندی نامناسب

• خوشبختانه فناوری بسته‌بندی گوشت طی دو دهه گذشته به سرعت توسعه یافته است چراکه گوشت محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا است، به راحتی در معرض آلودگی ثانویه قرار می‌گیرد. و عدم رعایت شرایط بهداشتی نگهداری سبب افزایش بار میکروبی آن می‌گردد، لذا برای جلوگیری از این امر، بازرسی قبل از کشتار، پس از کشتار، در مراحل بسته‌بندی، حمل ونقل و نگهداری آن تا زمان مصرف حایز اهمیت است.

• کشور اسپانیا نیز تولید کننده ۱۸ درصد از گوشت جهانی است و رومانی و فرانسه نیز به ترتیب تولید ۱۱ و ۸ درصد از گوشت مورد نیاز در سطح جهان را به عهده دارند. با این تفاسیر افزایش تولید گوشت در سطح جهانی، زمینه های جدیدی را برای تولید کنندگان بسته بندی گوشت تازه ایجاد می کند. با این وجود تامین کنندگان بسته بندی گوشت تازه با چالش های بسیاری همچون گرانی بسته بندی، چرخه تولید پیچیده، هزینه اضافی برای حمل و نقل و نگهداری و همچنین قوانین سختگیرانه زیست محیطی در مورد بسته بندی پلاستیکی مواجه هستند. اگرچه کارشناسان جهانی معتقدند که تلفیق فن آوری های پیشرفته و فعالیت های رو به رشد تحقیق و توسعه توسط تولید کنندگان طی سال های آینده بر این اشکالات غلبه کند. به طوری که استفاده از دستگاه های بسته بندی پوستی وکیوم و دستگاه های بسته بندی اصلاح شده طی سالهای آینده افزایش تقاضا را در پی خواهد داشت.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *