09150566946

تثبیت سود یا Take Profit

چه زمانی باید از دستور حد سود (Take Profit) استفاده کرد؟

اکثر معامله‌گران تازه‌کار فارکس وقتی وارد بازار می‌شوند از محل دقیق حد سود نهایی معامله اطلاعی ندارند. حد سود نهایی معامله جایی است که حرکات بازار در آن جا متوقف می‌شود. به همین دلیل شاید در برخی موارد بهتر باشد که به ضرورت استفاده از حد سود شک کرد. یعنی در واقع گاهی اوقات می‌توان از دستور حد سود استفاده نکرد.
یکی از دلایل اصلی قرار دادن حد سود معامله‌این است که معامله‌گر فکر می‌کند بازار از آن محدوده باز خواهد گشت. به طور مثال شما وارد معامله خریدی شده‌اید و انتظار دارید که مقاومت‌های قوی را در بالای سطوح فعلی بازار شاهد باشید. زمانی که این ناحیه مقاومتی مشخص شد، شاید شما دستور حد سودی را برای این ناحیه مقاومتی انتخاب کنید.
یکی از عواملی که در تعیین دستور حد سود نقش دارد، مسیر معامله است. آیا معامله شما با روند هم مسیر است یا شما در خلاف روند معامله می‌کنید؟ اگر شما با روند بلندمدت بازار هم مسیر شده‌اید، قرار دادن دستور حد سود پیش از پایان روند، خیلی منطقی نخواهد بود. در واقع زمانی که هم جهت با روند معامله می‌کنید، عاقلانه‌ترین راه این است که به معامله اجازه دهید تا جایی که می‌تواند باز باقی بماند. اگر از سطوح خاصی از بازار خارج شوید، احتمالاً بخش بزرگی از حرکات روند را از دست خواهید داد.
اگر معامله شما خلاف روند است، “باید” از دستور حد سود استفاده کنید. زمانی که بازار در خلاف روند حرکت می‌کند، این احتمال وجود دارد که روند کلی بازار دوباره احیا شود. به همین دلیل بهتر است که در معاملات خلاف روندی دقت کنید و سطوحی که احتمال دارند از روند بازار حمایت کنند را شناسایی کنید و حد سود را در چنین سطوحی قرار دهید. زمانی که روند در تضاد با معامله شما قرار دارد، بهترین کار استفاده از حد سود برای معامله و محافظت از سودهای به‌دست‌آمده است. فرآیند احیای روند اصلی بازار می‌تواند سریعاً اتفاق بیفتد و معامله خلاف روندی شما را با ضرر ببندد.
زمانی که برای معامله‌ای دستور حد سود تعیین می‌کنید، مسیر سوددهی معامله را محدود می‌کنید. این‌یک واقعیت است و معامله‌گران تازه‌کار باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. گاهی اوقات، معامله‌گر به دنبال کسب سودهای فوری است و در فواصل زمانی کوتاهی وارد معامله می‌شود. در چنین شرایطی حتماً باید از دستور حد سود استفاده کرد. اما اگر با روند بازار وارد معامله شده‌اید، باید به معامله اجازه دهید تا حرکت کند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *