09150566946

تحلیل بنیادی ،تکنیکال یا ذهنی؟ قسمت ۱۰

در ادامه پست قبل بخوانید….

%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2%DB%B1%DB%B2%DB%B2%DB%B9 %DB%B1%DB%B6%DB%B4%DB%B2%DB%B5%DB%B6 - تحلیل بنیادی ،تکنیکال یا ذهنی؟ قسمت ۱۰

قسمت۱۰

 

ترس و اعتماد هر دو حالت های متناقضی از ذهن هستند که از عقاید و تمایلات ما سرچشمه می گیرند.اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم :کار کردن در محیطی که هر لحظه ممکن است خیلی بیشتر از آن چیزی که انتظار دارید از دست بدهید،نیاز به اعتماد به نفس کامل دارد.به هر حال شما نمی توانید به این اعتماد دست یابید مگر اینکه پا روی سرشت طبیعی خود بگذارید.یادگیری تحلیل بازار به تنهایی کافی نیست.شما دو گزینه پیش رو دارید:

الف)تمام متغیرهای بازار را بشناسید(تعداد متغیرها=بی نهایت=غیرممکن)

یا

ب)یاد بگیرید ریسک پذیر باشید.

وقتی یاد گرفتید ریسک پذیر باشید دیگر تمایل خود را برای مقصر قلمداد کردن بازار ،توجیه،امید به اینکه  بازار سودی نصیب شما کند یا ضررتان را کم کند و… از دست می دهید و یاد می گیرید که دیگر اطلاعات بازار را به صورت دردناک توصیف نکنید.

تا زمانی که شما در معرض اشتباهاتی که نتیجه توجیه،تردید و امیدهای واهی است ،باشید نمی توانید به خودتان اعتماد کنید.اگر نتوانید به خودتان اعتماد کنید و بی طرفانه بر اساس رویکرهای اساسی تان تصمیم بگیرید گرفتن سودی مستمر و پایدار از بازار غیرممکن است.تلاش برای انجام کاری که در ایتدا ساده به نظر می رسید ،تبدیل به سخت ترین چیزی می شود که تا به حال با آن روبرو بودید.جالب اینجاست که وقتی به ساختار ذهنی یک معامله گر دست می یابید مساله را به همان آسانی می بینید که در ابتدا انتظار داشتید.

راه حل چیست؟ لازم است یاد بگیرید عقاید و رویکردهای خود را به نحوی تنظیم کنید که بتوانید بدون هیچ ترسی وارد معامله شوید البته این امر نباید موجب این شود که حسابگری خود را از دست بدهید.این همان چیزی است که این کتاب سعی دارد به شما بیاموزد.

هدف شما از گام نهادن در این راه این است که رشد کنید و در آینده به یک معامله گر موفق تبدیل شوید.رشد کردن به معنای توسعه،یادگیری و ایجاد راهی نو در تفسیر خودتان است.این کتاب به شما می آموزد که علی رغم سردرگمی  عدم رضایت،مسائل را همان گونه که هستند ،ببینید البته این امر باعث می شود اختلالات درونی بسیاری با خود داشته باشید.

این مشاجرات درونی طبیعی هستند.تلاش من در این کتاب این است که به شما تا حد ممکن در حل این مسائل کمک کنم.تمایل شما برای بررسی امکانات دیگری که وجود دارند،امکاناتی که شاید از آنها آگاه نباشید یا توجه لازم را به آنها نداشته باشید ،فرآیند یادگیری را آسان تر و سریع تر می کند.

 

پایان فصل اول کتاب…..

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *