09150566946

تولید البسه بیمارستانی

photo 2021 08 25 09 52 13 - تولید البسه بیمارستانی

• البسه یکبار مصرف استریل شده یکی از نیازهای روزمره بیمارستان ها است که از پارچه مخصوص و در شرایط کاملا استریل تولید می شود. این پوشش ها در گذشته در انحصار اروپاییان و آمریکایی ها بود که اخیرا چین هم به آنها اضافه شد.ا سال ۸۲ اروپاییان علاوه برلباس های استریل بیمارستانی ، پک های جراحی بیمارستانها و مراکز جراحی کشور را نیز تامین می کردند.در ۱۵ سال گذشته و با سیاستگذاری وزارت بهداشت روند خودکفایی و قطع واردات دراین زمینه آغاز شد به گونه ای که اکنون بیش از ۹۰ درصد از این محصولات در داخل تولید می شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۱۰۰۰۰۰ دست در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۴۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴۵۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱۴ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۷ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

شد سرانه مصرف البسه بیمارستانی در دوران کرونا

-مواد اولیه در دسترس

-وجود دانش فنی لازم

-میزان سرمایه گذاری نسبتا پایین

موانع و مشکلات:

-بروکراسی محدودیت های اداری جهت اخذ مجوز

-واردات کالاهای مشابه

-مشکلات روند صادرات

-قیمت اولیه نسبتا بالا

-تولید ماراد و اشباع بودن بازار

• استفاده از لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی ضریب امنیت بهداشتی را در میان کادر پزشکی و درمانی بیمارستان به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در مواردی مشاهده شده بود که بسیاری از آلودگی ها وعفونت ها حتی بعد از شست و شوی لباس های پارچه ای نیز کاملا برطرف نمی‌شد. درصورتی که استفاده از لباس یکبار مصرف بیمارستانی توانسته است بسیاری از این نوع خطرات را کاهش دهد.

• در تولیدی لباس بیمارستانی استریل علاوه بر مواد مرغوب و دستگاه های گران قیمت استریل سازی، نیاز به مجوز های سختگیرانه سازمان های بهداشتی است. در بسته بندی این لباس ها هم دقت بیشتری به عمل می آید. در برخی بخش های محیط های ایزوله غیر بیمارستانی نظیر صنایع شیمیایی و هسته ای از لباس یک‌بار مصرف صنعتی استفاده می شود که از وزن بالاتر و ضخامت بیشتری برخوردار هستند. این لباس ها قیمت بالاتری نسبت به لباس های یکبار مصرف بیمارستان دارند

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *