09150566946

تولید الیاف از بازیافت پلاستیک

2021 12 19 - تولید الیاف از بازیافت پلاستیک

• به طور کلی از الیاف پلی استر جهت جایگزینی با الیاف پنبه مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش ریسندگی امکان دارد از الیاف کامل پلی استر یا ترکیب آن با پنبه یا ویسکوز استفاده گردد. طرح حاضر جهت تولید الیاف پلی استر سیستم ریسندگی کوتاه یا استیپل می باشد. بخش عمده کاربر این الیاف در بخش صنایع ریسندگی و نساجی می باشد.

• یکی از مزایای الیاف پلی‌استر استفاده از مواد بازیافتی است. از این نظر استفاده از این الیاف به حفظ محیط‌زیست کمک خواهد کرد. درحال‌حاضرحدود ۳۰درصد تولیدات از طریق بازیافت بطری‌های پلاستیکی است اما با وجود ظرفیت‌های مناسب در بخش صنعت به‌دلیل نبود سیستم مناسب جمع‌آوری مواد بازیافتی کمبودها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.درحال‌حاضر کیفیت محصولات تولیدی در سطح مناسبی قرار دارد و مشابه نمونه‌های اروپایی است اما چالش قیمت تمام‌شده در ایران باعث شده تا مواد پلی‌استر خارجی ارزانتر از مواد تولیدی داخل باشند.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۱۸۷۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۲۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۲۹ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۶۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۵ درصد

مزیت ها و نقاط قوت:

-مواد اولیه در دسترس

-ممنوعیت واردات الیاف پلی استر

-نیاز بیشتر از حد تولید

-بازار رو به رشد

موانع و مشکلات:

-وجود ماشین آلات با کیفیت پایین

-قیمت تمام شده ی بالای محصول

-عدم وجود سیستم مناسب جمع آوری مواد اولیه

• بزرگ‌ترین محصول الیاف پلی‌استری، فیبر جامد است که بیشترین حجم تولید را در این صنعت داراست، به‌طوری که ۸۰درصد از سهم تقاضا در سال ۲۰۱۲ مربوط به فیبر جامد بوده است. این فیبر در صنایع زیادی مانند صنایع تولیدی، خودروسازی، صنایع دریایی، حمل‌و‌نقل هوایی، پوشاک و بهداشت و درمان کاربرد دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آتی نیز، حجم تقاضای بالایی داشته باشد.
از طرفی در کنار الیاف جامد، الیاف توخالی (میان تهی) نیز اگرچه بخش کوچکی از بازار الیاف پلی‌استر هستند، اما انتظار می‌رود با پیشرفت تکنولوژی در صنایعی مانند پزشکی، کاربرد زیادی پیدا کنند و فرصت‌های جدیدی برای رشد بازار این الیاف نیز پدید آید.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *