09150566946

تولید الیاف شیشه

2021 11 15 - تولید الیاف شیشه

• الیاف تولید شده از مذاب شیشه به صورت رشته های پیوسته است که معمولاً برای مسلح کننده، تیشو یا بافته ها بکار میرود. الیاف شیشه مشهورترین تقویت کننده مورد استفاده در صنعت کامپوزیت میباشد و انواع مختلفی از آن بصورت تجاری وجود دارند.ترکیبات شیمیایی این الیاف با هم متفاوت است و هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب است. ۹۰ درصد الیاف مورد استفاده در کامپوزیتهای مهندسی الیاف شیشه میباشد. الیاف شیشه استحکام و سختی مناسبی دارد، خواص مکانیکی خود را در دماهای بالا حفظ میکنند، مقاومت رطوبت و خوردگی مناسبی دارد و نسبتاً ارزان هستند.

• الیاف شیشه یکی از مهمترین الیاف مورد استفاده در ساخت سازه های مختلف کامپوزیتی است که ویژگیهای مکانیکی و قیمت مناسب آن، باعث شده است تا در مقایسه با الیاف گوناگون کربن، آرامید و بازالت که کاربری آنها محدود به کاربردهای بسیار ویژه است، بیشترین میزان مصرف را داشت هباشد. بخش اعظمی از صنایع مختلف، از صنایع رده بالایی همچون تولید پره های توربین بادی و وسایل نقلیه هوافضایی تا صنایع رده پایینی همچون تولید وان و سینک ظرفشویی از رده های گوناگون این الیاف مشتمل بر مت، رووینگ، پارچه های تک یا چند جهته و… در تولید محصولات خود بهره میجویند.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۷۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۲۲۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۸ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۰ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی نسبتا مناسب

-وجود معادن سیلیس در کشور به منظور تولید مواد اولیه

-اهمیت بالای الیاف شیشه در تولید سازه های مختلف کامپوزیتی 

موانع و مشکلات:

-مشکلات مرتبط با مواد اولیه و نوسانات قیمت آن

-قیمت تمام شده بالا

-وجود رقبای قدرتمند جهانی

• به نقل از دو ماهنامه صنعت کامپوزیت، پیش‌بینی می شود که بازار جهانی الیاف شیشه از ۸٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۷٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.الیاف شیشه متداول‌ترین ماده تقویت کننده در کامپوزیت‌ها در جهان است و بیش از ۹۰ درصد سهم ماده تقویت کننده در پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف را تشکیل می دهد.الیاف شیشه با ویژگی هایی مانند وزن کم، استحکام بالا و مقاومت ضربه در کاربردهای مختلف نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل و توربین های بادی استفاده می شود.بر همین اساس مصرف جهانی الیاف شیشه، رشد مداومی را تجربه می‌کند، به نحوی که نرخ رشد سالانه آن ۷٫۵ درصد طی سال های ۲۰۲۴-۲۰۱۶ پیش بینی شده است.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *