09150566946

تولید دارو های گیاهی

photo ۲۰۲۱ ۰۸ ۰۹ ۱۷ ۱۵ ۲۲ - تولید دارو های گیاهی

📋گیاهان دارویی علاوه بر کاربرد غذایی، برای کشاورزان باعث درآمد و برای بازرگانان نیز توجیه اقتصادی را در پی خواهد داشت. در عین حال تنوع و کمیت گیاهان دارویی ایران، مورد نیاز عموم کشورهای جهان است. مردم کشورمان نیز به تازگی علاقه زیادی به استفاده از داروهای گیاهی نشان می‌دهند که افتتاح روزافزون عطاری‌ها موید آن است. مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان طرح توجییهی کاربرد آن را در صنایع مختلف غذایی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و غیره نشان میدهد و از جمله دلایلی است که متولیان این بخش می‌باید به خاطر آن به همفکری و یافتن راهکار مناسب جهت توسعه بیش از پیش این صنعت بپردازند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۲۳۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۴۰۰۰ تومان

مساحت زمین: ۱۳۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۳٫۳ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۹ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۵۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲ سال

📍در سال‌های اخیر در ایران، سطح زیر کشت و تولید ارزش بازارهای جهانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن، رشد داشته است؛ اما وضعیت تولید و عرضه این محصولات با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. در طی ۲۰ سال گذشته با احتساب زعفران، گلاب و گل‌محمدی که ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده آن‌ها در جهان است، صادرات گیاهان دارویی کشور همواره کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است و بر اساس آخرین آمار مرکز تجارت جهانی ایران با داشتن سهم ۰.۱ درصدی از صادرات جهانی گیاهان دارویی، در بین ۱۷۱ کشور صادرکننده، در رتبه ۷۲ قرار دارد.

📈طبق آمار مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۱۸، صادرات جهانی گیاهان دارویی، حدود ۱۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، ارزش داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۵۰ ارزش صادرات این بخش به رقم پنج تریلیون دلار برسد.کشورهای اروپایی غربی به خصوص آلمان، انگلستان، فرانسه و آمریکا، هندوستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از عمده‌ترین خریداران گیاهان دارویی هستند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *