09150566946

تولید زغال فشرده

photo 2021 09 13 19 20 45 903x1024 - تولید زغال فشرده

• زغال فشرده ، فرآورده ای جایگزین زغال سنتی یا زغال چوب است که از چند سال پیش فرمول و روش ساخت آن در چین آغاز شد و در سایر کشور ها نیز رونق گرفت.برخلاف زغال چوب که نیازمند قطع شاخه ها و تنه درختان است، در زغال فشرده هیچ درختی قطع نمی شود که این هم برای محیط زیست سودمند است و هم هزینه کمتری برای تولید دارد. در واقع مواد اولیه برای ساخت زغال فشرده ، مواد ضایعاتی چوبی هستند که می توانند به نحو احسنت بازیافت شده و به محصولی مفید تبدیل شوند.
خاک اره، اصلی ترین جزء برای ساخت ذغال فشرده است. از پوست گردو، خاک زغال ، پوست بادام و پسته ، نیشکر و انواع دیگر مواد ضایعاتی چوب و بیومسی برای تولید زغال چینی استفاده می شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۴۵۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۴۵۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴۵۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۳ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه:  ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار تقاضا درحال رشد

-پایین بودن قیمت مواد اولیه

-بازار صادراتی مناسب

موانع و مشکلات:

-مشکلات تامین مواد اولیه

-عدم آگاهی و آموزش در زمینه تولید

-عدم بازاریابی درست جهت فروش

• در این روزها برای تولید کنندگان زغال فشرده به جهت تولید آن در داخل کشور و همچنین تهیه و آماده کردن مواد اولیه ی ارزان و با قیمت مناسب، درآمد تولید زغال فشرده بسیار قابل توجه است. از طرفی این صنعت در داخل کشور رواج و توسعه یافته بطوری که به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه و حاشیه ی خلیج فارس صادر می شود.

• یکی از مشکلات تولید زغال فشرده ( تولید ذغال چین ) تهیه ی مواد اولیه میباشد.مواد اولیه مرغوب باعث می شود که شما زغال مرغوبی هم داشته باشید و زغال مرغوب یعنی فروش بالا و فوری محصول و مشکل بزرگ تر این است که کلی دلال و واسطه گر , در این کار وجود دارد.یکی دیگر از مشکلات تولید ذغال فشرده بخش تولید میباشد و اگر به درستی انجام نشود نه فقط مواد اولیه ی ( خاک اره , پوست گردو , خاک زغال ) از بین میرود.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *