09150566946

تولید سنگ مصنوعی

photo 2021 09 05 19 38 39 - تولید سنگ مصنوعی

• پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه های مختلف نیاز به سنگ مصنوعی را بیان می کرد که سنگ هایی با طرح های مختلف و فاکتور های فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد. بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت شدن سلیقه ها سنگ های طبیعی پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه ای نبودند. لذا ترکیبات مواد برای ساخت سیمای جدید با زیبایی خاص و نمای یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد. گرچه مواد اولیه تولید سنگ های مصنوعی از اجزای سنگ های طبیعی تهیه می شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه ها و رزین سمنت پلاست به کار بردن جنس های مختلف در سنگ های مصنوعی وجود دارد.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۱۰۰۰۰۰۰ متر مربع

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۷۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱۹ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۵ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-مواد اولیه دردسترس

-بازار رو به رشد

-تکنولوژی دردسترس

موانع و مشکلات:

-مشکلات فرمولاسیون تولید

-وجود مشکلات در تولید قالب

-مشکلات فروش

-لزوم بروزرسانی تکنولوژی، فرمولاسیون و طراحی

• تکنولوژی ترکیبی ویبره پرس و نیز به کار بردن مواد طبیعی سنگ در ترکیب آن از جمله مرمر ها، سنگ های کلسیتی، گرانیت ها، و سنگ های سیلیسی به همراه سیمان و مقدار کمی آب خواصی به سنگ می دهد که ۷۵ درصد کیفیت خواص سنگ طبیعی را دارا باشد.این سنگ ها به دلیل مشکلات فراوانی که در فرمولاسیون سیمان ها و اشکالاتی که در مواد اولیه وجود داردگرفتاری های زیادی برای تولید کنندگان به وجود می آورد.جدای از مشکلات تولید سنگ مصنوعی، مشکلات فروش این تیپ سنگ ها هم داستان های خودش را دارد.

• با توجه به بازار داخل مصالح پوششی و امید به رونق ساخت ساز در سال‌های آتی، تنها این به روز رسانی محصولات و خدمات است که می‌تواند ناجی این صنعت قدیمی ولی تازه شناخته شده در کشور باشد! همان‌طور که شرکت‌ها و قدرت‌های بزرگ این صنعت در دنیا روز به روز بر کیفیت، زیبایی و دوام محصولات و همچنین خدمات مشاوره، اجرا و پس از اجرا می‌افزایند و با راه‌حل‌های مهندسی مشتری را ترغیب به خریدن محصولی می‌کنند که صنایعی در پشت سر دارد، یکی از مهم‌ترین‌هایشان معادن و کارخانه‌های سنگ طبیعی است! شباهت این تحلیل به بازار و آینده سنگ‌های طبیعی کشور و نیاز هر دو آنها به مقوله‌ای به نام صادرات، هم خانواده بودن را هر چه بیشتر تداعی می‌کند و نشان می‌دهد که لازمه پیشرفت و گردش بالاتر معادن و کارخانه‌های سنگ طبیعی پیشرفت و گردش بالاتر محصولاتی است که می‌توان از سنگ‌ها و حتی خاک سنگ‌های ایران تولید و به نام مقدس ایران صادر کرد.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *