09150566946

تولید شیر خشک

photo 2021 08 15 00 25 51 968x1024 - تولید شیر خشک

♦ شیرخشک ترکیبی پودری از شیر است که کابردهای فراوانی از جمله تغذیه نوزادان، صنایع شکلات سازی، خوراک گوساله و … دارد. شیرخشک حاوی پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، پتاسیم و ویتامینهای مختلف است.شیرخشک نوزاد از شیر گاو فرآوری شده به دست می آید. مواد دیگری که اضافه میشود شامل ویتامینها، اسیدهای چرب و پروبیوتیکها (کربوهیدراتهایی که رشد باکتریهای خوب را در سیستم گوارش تحریک میکنند) است.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۳۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۵۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۳۵۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۴۰ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۴ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۸ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-مصرفی بودن شیر خشک

-تکنولوژی در دسترس

-مورد استفاده در صنایع لبنی به عنوان ماده اولیه

موانع و مشکلات:

-تولید مازاد برنیاز به دلیل کاهش مصرف لبنیات در دوران شیوع کرونا و عدم امکان نگهداشت شیر خام

-افزایش قیمت شیر

-مشکلات صادرات

-افزایش هزینه های تولید

-قاچاق شیر خشک

♦ سختگیری‌های بی‌موردی که توسط بانک‌مرکزی و گمرک در مسیر صادرات رسمی اتخاذ شده است، باعث شده تا صادراتی غیرقانونی رشد کند و اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد از صادرات، به صورت قاچاق انجام می‌شود. شیرخشک تولیدی ایران در احجام زیاد و از طریق غیررسمی به مقاصدی همچون افغانستان ارسال می‌شود.

♦ نیاز بازار‌های داخلی به شیر خشک سالیانه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن است که در مقایسه با وضعیت تولید کنونی، بیش از ۵۰ هزار تن مازاد تولید در کشور داریم.ممنوعیت صادرات شیر خشک موجب شده تا حجم زیادی از این محصول در انبار‌های کشور دپو شود و عده‌ای در قالب قاچاق این منابع را به کشور‌های همسایه صادر کنند و باعث آشفتگی در بازار شوند.۱۲ کشور در جهان از جمله کشور‌های اوراسیا، ترکیه و امارات مشتریان شیر خشک ایرانی هستند و در صورتی که دولت تصمیم جدیدی در این خصوص نگیرد، ممکن است این بازار‌های جهانی را در این زمینه از دست بدهیم.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *