09150566946

تولید عطر و ادکلن

photo ۲۰۲۱ ۰۸ ۱۲ ۱۶ ۴۹ ۳۷ - تولید عطر و ادکلن

• عطر و ادکلن در دنیا، از قرن‌ها پیش تا به امروز اهمیت بسیار زیادی داشته است و استفاده از آن قدمتی طولانی دارد. استفاده از عطر و ادکلن در تاریخ آن قدر سابقه دارد، که حتی آن دسته از مردمی که در قرن‌های قبل اهمیت زیادی به پاکیزگی و تمیزی خود نمی‌دادند، از پیدایش و ساخت عطر و ادکلن ها استقبال کردند و در نتیجه استفاده از عطرها در زندگی عموم مردم رواج پیدا کرد. ۴۴درصد از افراد گروه سنی ۱۸تا ۲۹سال، ۴۱درصد از افراد گروه سنی ۳۰تا ۵۹سال و ۲۲درصد از مردم در گروه سنی ۶۰سال به بالا در کل دنیا که ایران را نیز شامل می‌شود، به‌صورت روزانه از عطر استفاده می‌کنند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۲۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۹۵۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۹٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۹ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

• در سال ۹۸ واردات محصولات آرایشی و بهداشتی و در سال ۹۹ نیز واردات عطریات ممنوع شد. درصد بالایی از محصولاتی که در این حوزه وارد می­شد در دسته عطریات قرار می­گرفت. ۸۰ درصد بازار عطریات را واردات تشکیل می­داد.آمار دقیقی از میزان قاچاق عطر و ادکلن و محصولات آرایشی در دست نیست، برخی فعالان بازار ۵۰درصد اجناس موجود در بازار و بعضی دیگر تا ۹۰درصد این محصولات را قاچاق ذکر کرده‌اند. گفته می‌شود حدود ۸۰درصد بازار لوازم آرایشی کشور متعلق به محصولات آرایشی وارداتی اعم از رسمی و غیررسمی است.

• تجارت عطر و ادکلن ۴۰ میلیارد دلار تراکنش در دنیا دارد که ۷۴٫۹ %سهم کشورهای اروپایی و ۱۲٫۳ %سهم کشورهای آسیایی و ۱۱٫۴ %سهم کشورهای آمریکایی است.قاره اروپا ۷۴٫۹ %از کل صادرات عطر و ادکلن را انجام می دهد که سهم کشور فرانسه از سایر کشورهای اروپایی بیشتر است، فرانسوی ها سالانه ۲۵٫۵ %عطر و ادکلن به جهان صادر می کنند.دومین صادر کننده بزرگ عطر و ادکلن کشور آمریکا است و پس از آن کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا قرار دارند.در سال های اخیر کشورهای سنگاپور و امارات نیز به جمع بزرگترین صادر کنندگان عطر و ادکلن پیوسته اند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *