09150566946

تولید غذای سگ وگربه

2021 11 16 2 - تولید غذای سگ وگربه

• در گذشته نگهداری از حیوانات به شکلی سنتی انجام میشد و عمدتا از ته مانده غذا های صاحبان، حیوانات تغذیه میشدند و در بهترین حالت صاحبان خود اقدام به تهیه و تولید غذای لازم میکردند. اما امروزه با پیشرفت علم، برای نگهداری صحیح حیوانات لازم است که تغذیه این همراهان به شکل درست و دقیق انجام شود. تا کمترین آسیب در درجه اول به خود حیوان و در مراتب بعدی به انسان ها و جانداران اطراف آنها وارد گردد.

• تولید این محصول در ایران تا قبل از شروع تحریم ها صورت نگرفت و تمامی نیاز بازار از راه واردات رفع میگردید. اما اکنون در طی سال های گذشته با ممنوعیت واردات این کالا، صاحبان حیوانات با مشکل نبود غذا رو به رو شدند و از آن طرف افزایش نرخ ارز هم منجر به افزایش شدید قیمت این کالا در بازار شد. در این میان اما فرصتی برای بومی سازی این صنعت در ایران پیش آمده است.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۳۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۹۸۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۱ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار در حال رشد

-ممنوعیت واردات به دلیل قرار گیری در رده کالاهای لوکس و نیاز به جایگزین داخلی

-شرایط نگهداری و انبارداری نسبتا آسان 

-نداشتن رقبای قدرتمند داخلی  

موانع و مشکلات:

-مشکلات تولید غذای استاندارد و بدون آلودگی به دلیل ضعف در تکنولوژی تولید

-عدم اعتماد به تولیدات ایرانی

-واردات قاچاق غذای حیوانات خانگی 

• نگهداری از سگ و گربه در بسیاری کشورهای جهان به عنوان حیوان خانگی محبوبیت بالایی دارد و البته همین استقبال موجب شکل گیری بازار پررونقی از غذا تا لوازم جانبی مرتبط با حیوانات نامبرده، شده است. براساس جدیدترین آمار ارائه شده؛ مجموع ارزش صادرات غذای سگ و گربه توسط کشورهای مطرح تولیدکننده آن برابر با ۱۵٫۲ میلیارد دلار بوده است. این میزان نمایانگر افزایش ۳٫۶ درصدی از سال ۲۰۱۳ و همچنین رشد ۱۰٫۴ درصدی در مقیاس سالانه خواهد بود.میان کشورهای برتر صادرکننده، سهم اروپایی ها برابر با ۹٫۵ میلیارد دلار بوده است که نماینده ۶۲٫۶ درصد کل گردش مالی این بازار است. در رده دوم صادرکنندگان آسیایی با ۱۷٫۳ درصد قرار دارند. جایگاه سوم نیز به آمریکای شمالی با ۱۲٫۶ درصد اختصاص می یابد. بخش کوچکتری برابر با ۵٫۴ درصد سهم آمریکای لاتین بدون حضور مکزیک و با حضور منطقه کارائیب می شود. در این میان ۱٫۲ درصد در اختیار آفریقا و ۱ درصد برای اقیانوسیه(بویژه استرالیا) محاسبه شده است.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *