09150566946

تولید لوله خون گیری تحت خلاء

2021 11 16 1 1 - تولید لوله خون گیری تحت خلاء

• لوله های خون گیری تحت خلاء که دارای فن آوری نسبتا جدیدی می باشد مهم‌‌‏ترین جزء سیستم خون‌‏گیری است و وظیفه آن عبارت است از جمع‌آوری و نگه‏داری نمونه‌های خون دریافت شده از بیمار.مقدار معینی خلأ (فشار منفی) در طی فرآیند تولید در درون لوله‏‌ ایجاد می‌شود.لوله‌های خونگیری یا ونوجکت وسیله‌ای است که در زمان خونگیری یا نمونه‌گیری خون بیماران و یا افراد اهدا کننده خون مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. مکانیزم کار این لوله بگونهای است که با ایجاد خلاء سبب انتقال خون از رگ شده و فرایند خون گیری را بسیار ساده تر مینماید.

• امروزه لوله های خونگیری تحت خلاء ابزرای رایج و قابل اعتماد جهت نمونه برداری و آزمایش خون بشمار می رود. محصول مورد بررسی جزء محصولات استراتژیک و حساس در حوزه سلامت می باشد. با توجه به تعداد کم تولیدکننده ها در داخل کشور(دو یا سه مورد) و مصرف بسیار بالا و گسترش روزافزون استفاده از لوله های خونگیری نحت خلا هدف اجرای این طرح تولید محصول با کیفیت به منظور تامین نیاز داخلی می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر تامین نیاز داخلی، هدف صادرات محصول به کشورهای همسایه نیز به عنوان یکی از اهداف مدنظر است.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۲۵ میلیون عدد در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۱۱۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۵٫۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۴۶ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۵۱ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۲ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-تکنولوژی دردسترس

-دانش فنی بومی و دردسترس

-بازار رو به رشد استفاده از لوله خون گیری تحت خلاء

-امکان صادرات به کشورهای همجوار

• بر اساس آخرین ارزیابی های آماری ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال ۲۰۱۹ به ۴۵۶٫۹میلیارد دلار رسیده است و از سال ۲۰۱۵ با نرخ رشد سالانه ۴٫۴درصد افزایش یافته است. در حال حاضر بدلیل رشد تولید ونتیلاتورها و تجهیزات مورد نیاز برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 و پیشگیری از کرونا انتظار می‌رود این بازار در سال آینده با درصد بسیار بالاتری بهبود و توسعه یافته و تا سال ۲۰۲۳ به بالاتر از ۶۰۳٫۵ میلیارد دلار برسد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *