09150566946

تولید لوله PVC و UPVC

2021 11 07 - تولید لوله PVC و UPVC

• پی وی سی به طور گسترده‌ای برای ساخت لوله و اتصالات مورد نیاز برای آبرسانی آب آشامیدنی، آبیاری و فاضلاب به کار می‌رود. پس از مدت‌ها استفاده از مواد سنتی نظیر لوله سفالی، لوله فولادی و اخیراً لوله سیمانی و لوله پلی اتیلن، در مدت کوتاه ۵۰ سال، PVC جایگزین این مواد سنتی شده و امروزه به پرکاربردترین ماده برای انتقال سیالات در جهان تبدیل شده است. لوله PVC از سایز ۲۰ تا ۵۰۰ میلیمتر جهت مصارف فاضلابی، کشاورزی، آبیاری، هواکشی و … در بازار موجود می‌باشد.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۱۰۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۱۸۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۷ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۹ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۴ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۵ سال

مزیت و نقاط قوت:

-بازار صادراتی نسبتا مناسب

-عدم وابستگی به واردات

-کاربرد بالای لوله های PVC و UPVC

موانع و مشکلات:

-مشکلات تامین مواد اولیه

-نوسانات غیرقابل پیشبینی قیمت ارز

• رشد سرمایه گذاری به سمت تحقیق و توسعه در مورد خواص فیزیکی این لوله ها ، افزایش تقاضا برای لوله های PVC را در کاربردهای مختلف بین مصرف کنندگان نهایی در پی داشته است. لوله های PVC معمولا در بخش ساخت و ساز برای سیستم های فاضلابی و زهکشی ساختمان و آبرسانی استفاده می شوند. در حال حاضر فاضلاب و زهکشی و آبرسانی مهمترین کاربرد لوله های PVC است. همچنین به دلیل خواص فیزیکی عالی، انتظار می رود که تقاضا برای لوله های PVC در همه مناطق شاهد رشد چشمگیر باشد.

• بازار جهانی لوله های PVC، ۵۴٫۲۴۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود که با یک رشد مرکب سالانه (GAGR) 6.7% به ۸۵٫۵۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ برسد.به گزارش ترجمه واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات لوله و اتصالات پی وی سی، پلی وینیل کلراید (PVC) سومین پلیمر پرفروش بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن است. این ماده مزیت بیشتری نسبت به سایر مواد به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، دوام، هزینه پایین و بازیافت پذیری دارد. بنابراین می تواند در کاربردهای مختلف جایگزین چوب، فلز، بتن و رس شود.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *