09150566946

تولید پوشک بچه

• پوشک وسیله‌ای است که به کودکان یا سالمندان می‌بندند تا کسانی که قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نیست از آن استفاده کنند. این وسیله از پنبه یا الیاف قابل جذب است تا سبب ادرار سوختگی نشود.هستۀ جاذب در وسط پوشک شامل ماده‌ای به نام خمیر چوب است که معمولاً با کلر سفید شده و پلیمرهای فوق‌العاده جاذب، معمولاً سدیم پلی‌اکریلات ترکیبی است که می‌تواند تا ۳۰ برابر وزن خود ادرار جذب کند. خمیر چوب به پوشک‌ها قدرت جذب بیشتری می‌دهد. این ترکیب به پوشک‌ها این امکان را می‌دهد که هم نازک‌تر شود و هم در خشک نگه داشتن کودکان کارآمدتر باشد.

• یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه‌هایی است که در ماسک‌ها استفاده می‌شود و در شرایط شیوع بیماری کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۵۰۰۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۲۵۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۲۸ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۳ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۸ درصد

مزیت ها و نقاط قوت:

-مصرفی بودن کالا

-وجود صنعت پتروشیمی در کشور و امکان تولید مواد اولیه

-عدم پیچیدگی تکنولوژی تولید

موانع و مشکلات:

-مشکلات تهیه مواد اولیه

-نوسانات قیمت مواد اولیه

-عدم تخصیص ارز تخفیفی به مواد اولیه و ماشین آلات

-کارخانه های قدیمی و مستهلک

• سالانه حدود ۱۱۸ هزار تن تولید پوشک داریم که میزان مصرف آن در هر سال، ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن است؛ ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد اولیه تولید پوشک از کشور‌های خارجی از جمله اسکاندیناوی و آمریکای شمالی است و در واقع ۱۴ تا ۱۵ قلم مواد اولیه تولید پوشک بوده که از این میزان ۱۰ قلم آن وارداتی است که از جمله خمیر کاغذ، ماده جاذب مایع و بک کیت، وارداتی هستند و مستقیم اثرگذاری ارز نیمایی و مابه التفاوت‌های آن متوجه تولیدکنندگان می‌شود؛ امکان تامین در قسمتی از کالا از جمله بک کیت، وجود دارد اما هیچ سرمایه‌گذار در این قسمت سرمایه‌گذاری نکرده است.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *