09150566946

تولید چسب صنعتی

2021 09 26 - تولید چسب صنعتی

• چسب‌ها از اجزای اصلی در بسیاری از صنایع هستند و کاربرد آن از تولید کفش، کارتن، مبلمان تا صنایع بزرگ‌تر همچون صنعت اتومبیل سازی و ساخت هواپیما را در برمی‌گیرد. صنعت هوا و فضا اولین بخشی بود که استفاده از چسب‌ها را در هواپیماسازی ارتقا داد و در نتیجه رشد صنعت هوا و فضا و هواپیما سازی تکنولوژی تولید چسب تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفت. در حقیقت نیاز صنعت به قدرت ساختاری زیاد و مقاومت در مقابل فرسودگی، تولید چسب‌هایی با کارایی بالا و کاربردهای مختلف خانگی و صنعتی را گسترش داد.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۵۵۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۳۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴٫۹ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۷۰ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزایا:

-نیاز اکثر صنایع به چسب

موانع:

-چالش های مربوط به واردات مواد اولیه

-نبود بستر مناسب صادرات

-درصد سود پایین در واحد های کوچک

-مشکل نوسانات قیمت ارز

-نرخ ریسک بالا

• به طور کلی انواع گوناگونی از این چسب‌ها در دسترس است و طبقه بندی آن ها به روش های مختلفی انجام می‌شود. طبقه بندی چسب‌ها بر اساس ترکیب شیمیایی همچون چسب‌های سیلیکونی، چسب‌های اپوکسی و چسب‌های پلی اورتان است. دسته بندی این محصول از نظر نوع مصرف چسب انواع چسب آهن، چسب چوب، کاغذ، شیشه، سنگ و غیره را شامل می شود.

• مشکلاتی نیز بر سر راه تولید چسب وجود دارد. این صنعت حدود ۸۰ درصد مواد اولیه خود را از طریق واردات از خارج کشور تهیه و تامین می‌کند. به گفته میزانی در این شرایط نیازمندیم دولت حمایت کافی درخصوص تخصیص ارز به مواد اولیه و پشتیبانی مالی- ریالی لازم را از این صنعت انجام دهد. حمایت هرچه بیشتر از این صنعت می‌تواند منجر به تولید بیشتر و درنتیجه صادرات به کشورهای دیگر شود. می‌توان گفت مشکلات نوسانات قیمت ارز به‌طور مداوم بر کسب‌وکارهایی که نیازمند واردات مواد اولیه برای تولید محصولات خود هستند تاثیر بسزایی دارد. نوسانات رو به بالای ارز نسبت به سال‌های گذشته خصوصا کسری بودجه شدید، این شرکت را با بحران تامین بودجه ارزی- ریالی روبه‌رو کرده است.
.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *