09150566946

تولید کاغذ دیواری

photo 2021 08 26 18 11 30 - تولید کاغذ دیواری

• کاغذ دیواری ماده ای است که از آن جهت پوشش دهی و تزئین دیوارهای داخلی خانه ها، دفاتر و سایر ساختمان ها استفاده می کنند؛ و یکی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود.معمولا کاغذ دیواری به صورت توپی (همانند پارچه) به فروش می رسد و با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می گردد.کاغذ دیواری هم به صورت نقشدار و گلدار و هم به صورت ساده و با قابلیت رنگ پذیری بر آن موجود می باشد.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۵ میلیون متر مربع

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۳۲۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۳٫۳ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۶۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۴ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۸ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-پیشینه حدود چهاردهه تولید کاغذ دیواری در کشور

-بازار رو به رشد و استقبال روزافزون

-امکان صادرات و دردست گیری بازار در صورت بالا بردن کیفیت محصول و شناخت بازار هدف

موانع و مشکلات:

-افزایش قیمت مواد اولیه

-وارداتی بودن مواد اولیه

-واردات کاغذ دیواری

-استقبال عموم از کاغذ دیواری های خارجی

-قیمت بالای ماشین آلات

-پایین بودن تنوع طرح در نمونه های تولید داخل

• از حدود چهار دهه پیش چند شرکت ایرانی مبادرت به تولید و عرضه این کالای دنیای مدرن کردند که با وجود محصولات مشابه خارجی‌ مشتریان بسیاری داشتند. اما این همه داستان نبود؛ تحریم‌های اقتصادی از راه رسیدند و نه تنها ضربه‌های کاری بر پیکر نحیف تولید در ایران وارد کردند، بلکه راه را برای ورود قانونی و غیرقانونی انواع کالاهای باکیفیت و بی‌کیفیت هم باز کردند. بازار کاغذ دیواری هم از این بلبشو بی‌نصیب نماند تا فعالان این حوزه عطای تولید را به لقایش ببخشند و کار تا آنجا پیش رفت که بعضی از آنها که خود تولیدکننده بودند، به بزرگ‌ترین واردکننده این کالا تبدیل شدند

• بزرگ‌ترین مانع فعالان این حوزه تهیه پیپر (PAPER) اولیه است. پیپر در ایران نایاب است و برای وارد کردن آن باید هزینه‌ بسیار بالایی پرداخت شود. عمده این محصول از چین و ترکیه به ایران وارد می‌شود. همچنین یکی از ملزومات تولید کاغذ دیواری پودر وینیل است که از ایتالیا وارد می‌شود.کشور های عراق، ارمنستان، آذربایجان، سوریه و پاکستان مشتریان بالقوه دیوارپوش و سقف کاذب ما هستند.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *