09150566946

حساس ترین های بازار فارکس

در این پست به نکات مهمی در مورد جفت ارز ها و … اشاره کرده ایم که برای معامله گر ها بسیار اهمیت دارد .

 

پرنوسان ترین جفت ارزهای بازار فارکس کدامها هستند ؟

چیزی که ما میدانیم این است که نوسان چیزی نسبی است ، و ثابت نیست و تغییر میکند . یعنی شاید جفت ارزی که ده سال پیش پرنوسان ترین جفت ارز بوده است امروزه جز کم نوسانات به حساب بیاد .

بنابراین بسیار مهم است که با توجه به سبک معامله گری خودمان بتوانیم شناسایی کنیم که در این بازه ی زمانی کدام جفت ارز ها دامنه ی نوسانات بیشتری دارند یا دامنه ی نوسانات انها کمتر است . 

 

دامنه ی نوسانات رابطه ی مستقیم دارد با میزان سطح نقدینگی :

ما نوسانات یهویی را در مواقعی داریم که خبری کلی می اید و اتفاقی مهم در بازار می افتد یا عرضه و تقاضا پایین می اید در این گونه مواقعی هست که شما کندل های بزرگ را میتوانید ببینید .

 

در جفت ارز های اصلی بیشترین نوسان رو جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا دارد :

به طور کلی در جفت ارز های اصلی دایره ی نوسانات انقدر زیاد نیست و دامنه نسبتا کمی را دارد و بیشترین دامنه نوسانات رو جفت ارز های فرعی دارند .

از بین جفت ارز های اصلی همانطور که خدمتتان گفتم پوند انگلستان به دلار امریکا بیشترین دامنه ی نوسانات را دارد .

 

کمترین هم دلار استرالیا به دلار امریکا دارد  .

اما در جفت ارز های فرعی که برویم طبق اماری که در سال ۲۰۲۱ داشتیم جفت ارز انگلستان به دلار نیوزلند دامنه ی نوسانات بسیار زیادی را دارد .

و از ان عجیب تر ۲ تا جفت ارز بسیار جالب هستند که اول جفت ارز دلار امریکا به کرل سوئد است ، که دامنه ی نوسانات روزانه اش به ۶۷۳ هزار پیپ میرسد و بعد از ان هم دلار امریکا به لیر ترکیه است . 

که این مورد را نیز شاید هر بروکری به شما ارائه ندهد اما جالب است بدانید که دامنه ی نوساناتش روزانه به ۵۱۸ هزار پیپ هم میرسد .

 

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *