09150566946

راه اندازی پت شاپ

2021 11 08 1 - راه اندازی پت شاپ

• پِت شاپ (Pet Shop) از دو کلمه pet به معنی حیوان خونگی و shop به معنی فروشگاه تشکیل شده و به فروشگاهی گفته می‌شه که کلیه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مثل غذا، قفس، خاک، اسباب بازی و … رو عرضه می‌کنه. این کلمه رو می‌شه به صورت «فروشگاه لوازم حیوانات خانگی» ترجمه کرد، با این حال این اصطلاح به همین شکل انگلیسی رایج شده و کم کم در بین مردم جا افتاده.

شاخص های سرمایه گذاری:

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای: ۵۰ متر مربع

سرمایه ثابت: ۴۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۶۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۱٫۵ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار هدف مشخص

-سختی کار نسبتا پایین

موانع و مشکلات:

-مشکلات اخذ مجوز

-عدم وجود تعرفه مشخص و ایجاد بازار رقابتی

-ممنوعیت ارائه ی خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی توسط پت شاپها 

• پت شاپ‌ها معمولا تمام وسایل و لوازم موردنیاز برای نگهداری از حیوانات را عرضه می‌کنند. مهم‌ترین و سودآورترین محصولات یک پت شاپ غذای حیوانات است. یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان حیوانات خانگی تهیه غذای مناسب برای حیوان است.

• پت شاپ در کشور ما، درآمدی با حاشیه سود ایده آل است. ولی باید این را در نظر بگیرید پت شاپ یک علم است و فروش و عرضه درست آن نیز علم محسوب می‌شود که متاسفانه در ایران اطلاعات درستی از عرضه و مصرف این کالاها در اختیار بازار قرار نمی‌گیرد.نوع لوازم تولیدشده بر اساس وضعیت اخلاقی حیوانات و برخی از غذاهای تولیدشده بر اساس نوع بیماری حیوانات تولید و باید مورد مصرف قرار گیرد که متأسفانه بی‌اطلاعی در این زمینه باعث می‌شود تا مصرف نادرستی داشته باشند. برای مثال قلاده‌های ساخته‌شده به‌منظور شخصیت‌سازی حیوانات است و ما باید یه این اعتقاد دست‌یابیم که هر آنچه که در رابطه با نگهداری حیوانات ساخته می‌شود دارای پشتوانه علمی است.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *