09150566946

راه اندازی کارواش اتوماتیک

photo 2021 08 21 16 24 33 - راه اندازی کارواش اتوماتیک

• امروزه مراکزکارواش به جهت صرفه جویی در زمان افراد و کم زحمت بودن آن، نسبت به شستشوی دستی ترجیح داده می شوند.یک سیستم مکانیزه شستشو متشکل از برس ها، نازل های پاشش آب و مواد شوینده، بدون دخالت دست و در کم تر از چند دقیقه فرآیند شستشو را انجام می دهند.کارواش اتوماتیک می تواند کسب و کاری جالب و سود آور باشد که برای افراد علاقه مند سرگرم کننده نیز می باشد. راه اندازی چنین کاری نیازمند انجام اقداماتی می باشد که مرحله به مرحله از برنامه ریزی گرفته تا راه اندازی و توسعه کار، باید انجام پذیرد.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت خدمات: ۳۸۰۰۰ دستگاه در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۲۷۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴۵۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۵ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۷ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار رو به رشد و افزایش میزان تقاضا

-تنوع در نوع دستگاه ها و امکان انتخاب بر اساس میزان بودجه

-امکان گزارش گیری لحظه ای تحت وب

-صرف حداقلی زمان و نیروی انسانی

موانع و مشکلات:

-حساسیت دستگاه ها به میزان سختی آب

-تغییرات تقاضا با توجه به تغییر فصل

-هزینه های بالا تعمیر و نگهداری 

-اتغال فضای زیاد

• مکان مناسب، بازاریابی خوب و خدمات ویژه می توان مشتریان زیادی را که در پی کارواشی سریع، کارآمد و قیمت مناسب هستند، جذب نمود. با این حال، راه اندازی آن نیاز به یک سرمایه گذاری قابل توجه، برنامه ریزی خوب و توجه به جزئیات دارد تا بتواند کاری سودآور باشد.نقشه کاری به تامین مالی و بررسی جزئیات کار کمک خواهد نمود. این نقشه باید شامل مقدمه، ارزیابی بازار، توصیف شرکت، سازمان و مدیریت، بازاریابی و استراتژی های فروش، محصولات و خدمات، جذب سرمایه و در نهایت اطلاعات اقتصادی و مالی باشد

• برای شناسایی و ارزیابی بازار رقابت، باید اطلاعات کاملی در مورد سایر کارواش ها به دست آورد. در صورتی که محل کارواش مشخص شده است، می توان تا شعاع ۱۰ کیلومتری را بررسی نمود. در مورد خدمات، قیمت، بازاریابی و تعداد مشتریان هر یک از رقبا باید تحقیق نمود.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *