09150566946

رمزارزها در آلمان به یک سرمایه‌گذاری قانونی تبدیل شدند

المان

سرمایه‌گذاری رسمی
آلمان به برخی سرمایه‌گذاران سازمانی اجازه می‌دهد تا برای اولین بار میلیاردها دلاری سرمایه خود را در بازار رمزارز سرمایه‌گذاری کنند.

مجموعه قوانین جدیدی که از ابتدای روز دوشنبه هفته گذشته در کشور آلمان به مرحله اجرا درآمد، به سرمایه‌گذاران سازمانی اجازه می‌دهد تا حداکثر ۲۰ درصد مجموع دارایی‌های خود را در بازار بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود سرمایه‌گذاری کنند.

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، مجموع این سرمایه‌ها که تنها توسط سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ همچون شرکت‌های بازنشستگی و بیمه‌ها قابل دسترسی است، در حال حاضر حدود ۱/۸ تریلیون یورو (معادل تقریبی ۲/۱ تریلیون دلار) تخمین زده می‌شود. به عبارت دیگر، اکنون سرمایه‌گذاران سازمانی کشور آلمان می‌توانند معادل این حجم از نقدینگی را به بازار دارایی‌های رمزارزی تزریق کنند.

تحلیلگران صنعت رمزارز نیز نسبت به اجرایی شدن این مجموع قوانین جدید و سرازیر شدن سرمایه به سمت بازار رمزارزها خوش‌بین هستند. تیم کریتزمن (Tim Kreutzmann) کارشناس دارایی‌های رمزارزی در یک صندوق سرمایه آلمانی به نام بی.وی.آی (BVI) اخیراً اعلام نموده که «به احتمال زیاد بیشتر سرمایه‌گذاران سازمانی چیزی کم‌تر از ۲۰ درصد دارایی‌های خود را به صنعت رمزارزها اختصاص دهند. سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ مانند شرکت‌های بیمه از یک سو الزامات قانونی سخت‌گیرانه‌ای برای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود دارند؛ از سوی دیگر به دنبال حضور گسترده در بازار رمزارز و استفاده از مزایای بالقوه آن هستند».

میلیاردها دلار سرمایه آماده ورود به صنعت رمزارز
به گفته وی در حال حاضر در کشور آلمان بالغ بر ۴ هزار صندوق سرمایه‌گذاری داخلی وجود دارد که بیش از ۱/۸۷ تریلیون یورو سرمایه در حال گردش را مدیریت می‌کنند.

به گفته اسون هیلدبرانت (Sven Hildebrandt) رئیس شرکت مشاوره حوزه بلاک‌چین دی.ال.سی «با توجه به مجموع سرمایه در حال گردش بازار BTC که اکنون چیزی حدود ۵۱۵ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود، حضور سرمایه‌گذاران سازمانی آلمان در این بازار یک گام بزرگ تلقی می‌گردد».

به گفته کارشناسان حوزه رمزارز، پس از اجرایی شدن این مجموع قوانین جدید در اقتصاد آلمان شاهد افزایش فعالیت و همچنین سرمایه ورودی به صنعت دارایی‌های رمزارزی هستیم. البته برخی سرمایه‌گذاران سازمانی همچون صندوق‌های بازنشستگی نسبت به حضور در این بازار محتاطانه عمل می‌کنند، زیرا نوسان زیاد ممکن است به از دست رفتن سرمایه و ضرر مالی منجر شود.

نظر شما در رابطه مجموع قوانین جدید کشور آلمان و امکان سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق‌های سازمانی در بازار رمزارز چیست؟ آیا نوسان شدید بازار رمزارز باعث عدم تمایل این سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری نخواهد شد؟

برای خواندن سایر مطالب مرتبط اینجا کلیک کنید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *