09150566946

سوالات متداول در فارکس… قسمت۱

amooo - سوالات متداول در فارکس... قسمت۱

همه‌ی ما در اولین گام‌های ورود به بازارهای جهانی و سرمایه‌گذاری در Forex با سوالات زیادی روبرو می‌شویم. در این پست به سوالات شما  پاسخ داده شده  تا مسیر یادگیری و کسب درآمد شما را هموار کند. پیش از شروع آموزش فارکس بصورت پیشرفته ، توصیه می‌کنیم که حتما موارد زیر را مطالعه نموده و دید صحیحی نسبت به این نوع از سرمایه‌گذاری داشته باشید…

فارکس چیست؟

فارکس سامانه جامع و بین المللی است که با اتصال بانک‌ها و بروکرهای جهانی و تمامی معامله گران، نرخ لحظه‌ای ارزهای جهانی نسبت به یکدیگر را تعیین می‌کند. همانطور که نرخ (ارزش) ریال به دلار با توجه به عرضه (بانک مرکزی ایران) و تقاضا (مردم، صنایع، کسب و کارها و …) مشخص می‌گردد، ارزش ارزهای دنیا نیز با توجه به میزان عرضه و تقاضا نسبت به یکدیگر تغییر می‌کنند. این سامانه، هیچ مکان فیزیکی‌ای نداشته و در حقیقت سامانه‌ای است برای اعلام لحظه‌ای قیمت ارز کشورهای مختلف دنیا نسبت به یکدیگر.

چطور می توان از فارکس کسب درآمد کرد؟

بالا و پایین رفتن ارزش ارزهای دنیا نسبت به یکدیگر بستری را برای معامله گرهای سرتاسر دنیا ایجاد کرده تا با گرفتن نوسانات، کسب درآمد کنند. همانطور که در بازار ایران، شما میتوانید در هر لحظه دلار (یا سایر ارزهای جهانی) را خریداری کرده و در زمان مناسب فروخته (نوسان گیری کنید) و کسب درآمد کنید، در فارکس نیز میتوانید با داشتن دانش کافی و استفاده از ابزارها و تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، درآمد خود را افزایش دهید.

فرآیند ثبت نام در فارکس چگونه است؟

برای ورود به بازارهای جهانی و فعالیت در بازار فارکس، باید ابتدا بروکر مناسب و معتبری را انتخاب کرده و حساب خود را افتتاح کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب فارکس چیست؟

برای افتتاح حساب بروکر، عموما ارائه‌ی موارد زیر الزامی است:

  • تصویر پاسپورت یا کارت ملی
  • قبض برق یا تلفن
  • ارائه ی شماره حساب (منطبق با تصویر پاسپورت)

وظیفه ی بروکر چیست؟

افرادی که تجربه‌ی فعالیت در بورس ایران را دارند، میدانند که خرید و فروش سهام شرکت های ایرانی بدون استفاده از خدمات کارگزاران معتبر، عملا غیر ممکن است. بروکر در بازارهای جهانی (از جمله فارکس) همانند کارگزار در ایران بوده و وظیفه‌ی این نهاد، تسهیل معاملات معامله گران است. بروکر با ارائه‌ی خدمات مختلف و ایجاد پل ارتباطی بین خریداران و فروشندگان، بستر معامله کردن و کسب درآمد را برای تریدرها ایجاد می‌کند.

 

فارکس کجاست؟

فارکس یک سامانه آنلاین و بین المللی برای تعیین لحظه‌ای ارزش ارزهای مختلف نسبت به یکدیگر است. این سامانه آنلاین، هیچ مکان فیزیکی‌ای نداشته و از سرتاسر دنیا قابل دسترسی است.

چه فرد یا سازمانی نرخ تبدیل ارزها به یکدیگر در فارکس را مشخص می کند؟

ارزش ارزهای مختلف نسبت به یکدیگر یا همان Foreign Exchange Rate بر مبنای عرضه و تقاضای آنی تعیین شده و هیچ نهاد یا سازمانی مسئول تعیین قیمت آن نیست. دقیقا همانگونه که قیمت دلار در بازار ایران بسته به میزان تقاضا ممکن است افزایش یا کاهش یابد، ارزش ارز کشورهای دنیا نیز بسته به میزان تقاضا، نوسان دارد

ساعت کاری فارکس چیست؟

بازار فارکس از ساعت ۱ و نیم بامداد دوشنبه (به وقت ایران) فعالیت خود را آغاز کرده و تا ساعت ۱ بامداد شنبه (به وقت ایران) به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در طول این مدت، معامله گران میتوانند به صورت ۲۴ ساعته مشغول به تجارت و کسب درآمد باشند.

متاتریدر چیست؟

متاتریدر نرم‌افزاری است که معامله گران میتوانند با استفاده از آن، در بازارهای جهانی (از جمله فارکس) معامله کنند. این نرم افزار به سرورهای قدرتمند بروکر متصل شده و قیمت‌ها (ارزش ارزهای مختلف) را به صورت آنی اعلام می‌کند. تریدرها با اطلاع یافتن از قیمت آنی ارزهای مختلف، در زمان مناسب می‌توانند وارد هر معامله شده و خرید و فروش را شروع کنند.

سواپ (swap)  یا نرخ بهره چیست؟

هنگامیکه شما در حال انجام معامله باشید (اصطلاحا معامله باز داشته باشید)، بروکر در پایان روز اداری، مبلغی را از حساب شما کسر خواهد کرد. نرخ بهره عدد بسیار کوچکی بوده و به ازای هر معامله و با توجه به حجم معامله از حساب شما کسر میشود. بعضی از بروکرها، حساب‌های بدون بهره ارائه داده‌اند که میتواند باعث افزایش حاشیه‌ی سود تریدرها از هر معامله شود.

لات چیست؟

اهرم در بازار فارکس چیست؟
یکی از مزایای تجارت در فارکس، ارائه ی اهرم است. اهرم (یا همان Leverage) همانند شمشیر دو لبه بوده و در استفاده از آن باید احتیاط کرد. از اهرم برای افزایش فرضی موجودی حساب استفاده میشود. مثلا هنگامیکه شما صد دلار در حساب خود دارید، میتوانید از اهرم ۱۰۰ استفاده کرده و ۱۰ هزار دلار معامله کنید. این اعتبار مجازی توسط بروکر به شما داده میشود. اگر تحلیل های شما درست بوده و معامله‌ی درستی انجام داده باشید، سود شما از معامله ۱۰۰ برابر خواهد شد. اما اگر تحلیلتان اشتباه باشد، ۱۰۰ برابر نیز بیشتر ضرر خواهید کرد!
ادامه را در پست بعد بخوانید…
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *